ترامپ 4 هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۱/۱۸ کد خبر: 149437 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت، برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی، تا 4 هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ اعلام کرد که «حدود 2 هزار تا 4 هزار نیروی» گارد ملی در مرز مکزیک مستقر خواهند شد و این نیروها احتمالا تا زمان احداث دیوار مرزی در آنجا خواهند ماند.

ترامپ گفت که کاخ سفید در حال بررسی هزینه های استقرار این نیروها است.

دمکرات ها و جمهوریخواهان کنگره نسبت به تامین هزینه ساخت دیوار مرزی از پول مالیات دهندگان آمریکایی ابراز نارضایتی کرده اند.

ترامپ 18 میلیارد دالر برای احداث این دیوار درخواست کرده است اما کنگره تنها با پرداخت یک دهم این مبلغ موافقت کرده است.

ترامپ گفته که هدف او از ساخت این دیوار مقابله با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا است. وی ورود این مهاجران را تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا قلمداد کرده است.

پیشتر باراک اوباما و جورج دبیلو بوش دو رییس جمهوری سابق آمریکا گارد ملی را برای گشتزنی به مرزهای جنوبی با مکزیک اعزام کرده بودند. اعزام این نیروها به صورت موقتی انجام شده بود.

جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای اعزام گارد ملی به مرز مکزیک ابراز رضایت کرده اند اما دمکرات ها آن را اقدام با انگیزه های سیاسی می دانند.

«انریکه پنا نیه تو» رییس جمهوری مکزیک روز پنجشنبه از همتای آمریکایی خود انتقاد کرد و گفت که این «نگرش های تهدیدآمیز و غیرمحترمانه» توجیه پذیر نیست.

ترامپ از همان ابتدای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، موضع سختگیرانه ای در قبال مهاجران اتخاذ کرد. وی پیش از این تهدید کرده بود که در صورت عدم همکاری دولت مکزیک برای مبارزه با ورود غیرقانونی مهاجران، مذاکرات توافق نفتا را متوقف می‌کند.

اشاره رییس جمهوری آمریکا به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی است که در سال 1994 برای رفع موانع تجاری به امضای دولت های آمریکا، کانادا و مکزیک رسیده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
مکزیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است