حمله دشت ارچی فرقی با فاجعه هفتم ثور ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149376 منبع: پرینت

کسانیکه حمله بر دشت ارچی را انجام دادند باید زیر پیگرد قرار بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نذیر احمد حنفی عضو مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه 15 حمل 97 این مجلس در واکنش به حمله هوایی در منطقه دشت ارچی ولایت قندوز گفت: این حمله هیچ تفاوتی با عملکرد حکومت نجیب علیه مردم افغانستان در تاریخ هفتم ثور 1357 ندارد.

حنفی این حمله هوایی را جنایت بزرگ علیه مراکز دینی و علمی کشور خوانده و گفته است کسانیکه این حمله را انجام داده اند باید زیر پیگرد قرار بگیرند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
دشت ارچی
نظرات بینندگان:

>>>   سخن گووزارت دفاع بی شرمانه میگوید طالبان را کشتیم .......برتو انسانان بی وجدان وطنداران خود را شهید میکنی میگوید طالب است شرم بر تو تو مسلمان نیستی

>>>   اگر این حمله مثل حمله های هفت ثور باشد حمله بجا و درست که دشمنان وطن و وطن فروشان را تار و مار کنند خوب است از دین بازی چه ساختین شما بینان

>>>   حرف احمقانه و تروریستی نگو
حملات مثل ارچی باید در روز 5 بار انجام یابد تا تروریست ها و تروریستچه ها نابود شوند.
ناطر

>>>   آقای حنفی در تاریخ هفتم ثور حکومت نجیب نبود. حکومت تره کی بعدا حفیظ الله امین ببرک کارمل در پایان نوبت به نجیب گاو رسید. الاغ ها تمام شدند نوبت به گاو رسید. لطفا دقت شود.

>>>   بد کردی لوده نیروهای امنیتی بهترین کار را انجام دادند وقتی طالب کشته شد چیغ هرکدام شما طالب پرستان بالا میشود ولی وقتی طالب وحشی هرروز انتحاری میکند و صدهافامیل را در ماتم مینشاند باز کجا هستید شما که صد بلند کنید . زنده باد نیرو های امنیتی .

>>>   واقعياً كسانيكه مردم بى كناه مارا مى كشند بايد مجازات شوند . جه از دولت بأشد يا جه طالب وغيره .

>>>   تفاوت در این است که آنوقت مردم بر علیه یک دولت غیر مشروع میجنگیدند
واکنون قوای هوایی ملی کشور پایگاه تروریست های کافر را که ناجوان مردانه با انتحار وانفجار زن ومرد کودک را میکشند مورد حمله قرار داده اند .ان زن صفتان بی دین سالها ست که قاتل مردم ومزدور اجنبی هستند نه مانند مجاهدین مردانه ورودررو با دولت بجنگند. بلکه با لباس زنانه وهر طریقی با انتحار امکان مقدسه ومساجد را اماج انتحار قرار می دهند.

>>>   طالبان کافر با شعار دین میخواهند به مقاصد سیاسیو دنیوی خود میرسند. دین وعلم اگر میداشتند نوکری پاکستان را نمی کردند. وبه نفع اجنبی زنان واطفال بی گناه را قتل عام نمیکردند.

>>>   اقای حنفی عضو مجلس نمایندگان از کشتن طالبان ترورست دشمن مردم افغانستان اله دست پاکستان توسط چرخبال های اردوی ملی کشور ما که توسط هوابازان (پیلوتان) کشور ما تلفات بزرگ بر طالبان وارد کرده اند خیلی ناراحت و غمگین گشته که که بی اختیار به چلندیات گویی پرداخته و مرتکب خیانت در مقابل کسانی کهجان خود را فدای خاک و مردم کرده در برابر دشمنان کشور ما از ریختن خون شان هم دریغ نکرده بلاخره از جانب اقای حنفی سزاوار چنین الفاظ تعفن زا از خدمات شان استقبال کرده این نوع توهین از جانب کسی که حرف از قران و صداقت و وطندوستی میزند با این سخنانش در مقابل مدافعین کشور ما نقاب از رویش پایین افتاد و چهره ظاهری انرا نمایان کرد زنده باد اردوی ملی با عزت و باغیرت ما که دشمنان کشور و مردم ما را در هرجا و بهر نام و نشانی که سر بلند کنند نابودشان میکنند و افتخار به هوا بازان شجاع و دلیر ما که در نابودی دشمنان سهم ارزنده دارند لعنت و نا بود باد دشمنان ظاهری و پنهانی کشور ما افغانستان سربلند.

>>>   حملات كه تروريستان در كابل انجام دادن را كي پي گيري كرد؟

>>>   عجب قاضی !!!
هفت ثور یک تحول تاریخی تکرار نشدنی در سرنوشت افغانستان بود که متاسفانه شما ملا های ناملا نگذاشتید نضج بگیرد وثمر ببار آورد
حمله برلانه اشرار قندز وظیفه نیروهای امنیتی است افتخار به این پیلوتان قهرمان ما
ر

>>>   .... به چنین نمایندگانی که وقتی مردم عادی را طالبان ترور می کنند هیچ صدایی ازشان در نمی آید ولی امروزه در حمایت از کشته شدگان خونخواران دشت ارچی چه سخنانی بر زبان می رانند.
سعیدی

>>>   هفتم ثور یک قیام مسلحانه ای افسران جوان اردوی جمهوری افغانستان بود . قیام کنندگان اعضای حزب د. خ. ا. بودند، قوماندان این قیام حفیظ ا لله امین بود به همین خاطر او خواهشات بلند پروازانه داشت و تا سر حدیکه به رهبر خود رحم نکرد تا بتواند جای اورا بگیرد ، به هر حال این قیام از مسیر اصلی خود منحرف گشت و آنچه در خطوط اساسی ج.د.ا. برای تطبیق برنامه های اقتصادی و اجتماعی گنجانیده شده بود فراموش گردید ولی جنگ در سرحدات افغانستان و پاکستان آغاز یافته بود و آن کمپ های تریننگ نظامی که در سال ۱۹۷۳توسط ذوالفقار علی بوتو برای تربیه ای تروریست ها علیه ج.ا. ایجاد شده بود با شرکت گلبدین حکمتیار در سال ۱۹۷۸ بیش‌تر فعال گردید، لذا اگر در آن زمان دولت تره کی و امین پایگاه های عملیاتی تروریست‌ها را بمبارد مان می‌کرد حق شان بود هر دولت حق دفاع از تمامیت ارضی اش را دارد
در رابطه به عملیات های نظامی نجیب الله باید گفت که افغانستان بهترین پیلوت و افسران با تجربه حتی تا سرحد ارکان حرب داشت ، که ما شاهد فداکاری های جنرالان واقعی تحصیل کرده ، نه جنرال های مجاهدین که خود را تا سرحد مارشال جا زدند چون ملا فهیم که ملای مسجد بود در جنگ‌های جلال آباد دیدیم. حادثه ای دشت برچی قضیه ای قابل تجسس است ، اخبار و شایعات یک از دگری فرق دارد، به هر حال طالبان همواره سعی نموده اند تا در میان مردم جا بجا شوند تا دولت نتواند عملیات هوایی کند که قضیه ای دشت برچی هم چنین حالت را دارد قاطعیت در برابر مسلمانان افراطی سنی و شیعه چنین حوادث را در قبال دارد ، و حرف آخر برای آنانی تحریر میگرد که لاف از جنگ های رو در روی مجاهدین یعنی اشرار علیه ج.د.ا. میزنند، دوستان بدانند که ما شاهد فعالیت های تروریستی مجاهدین در شهر کابل بودیم انفجار بمب های جابجا شده در عراده جات ، فیر راکت های کور از کوه صافی و از سمت شمال کابل حمله های دزدانه بر قطار های اکمالاتی ، دولت ، آلوده ساختن آب های آشامیدنی مکاتب اطفال فروش هزاران قلم ادویه جات در بازار های پاکستان ، این ادویه جات توسط حامیان غربی شان داده می‌شد تا در جبهه جنگ برای تداوی زخمیان شان استفاده کنند ، اما این دوا ها در بازار سیاه فروش می‌شد، رهبران مجاهدین آخرین نوع موتر های جاپانی سوار میشدند و زمانیکه هم در کابل آمدند من شخصا دزدان با مهارت مثل آنان در حیاتم ندیده بودم از شورای نظار تا حزب وحدت اسلامی هزاره ها اتحاد اسلامی و حزب اسلامی همه مصروف دزدید ن و غارت اموال وزارت خانه ها و دفاتر رسمی بودند تمام عراده جات با نمبر پلیت دولتی غارت شد هزاره ها فرقه پنج دشت برجی را با سلاح کوت آن غارت کردند ، هفت عراده بنز ضد مرمی در وزارت خارجه پارک بود ، این موتر ها همه مال مردم بود که رهبری دولت نجیب از آن استفاده می‌کردند، غارت شد ، بس های ملی بس پرزه شد و در کارخانو ی پاکستان فروخته شد، صد ها عراده موتر جیپ و والگاه مربوط وزارت دفاع و داخله ربوده شد ماشین های تایپ و فکس و تلفن ها همه دزدیده شد، تاریخ معاصر افغانستان چنین دزدان حروفوی را در گذشته بیاد ندارد ،حتی حیوانات باغ وحش هم از دست ایشان در امان نماند ربانی در دوران ریاست جمهوری خویش هر روز برای دزدان یعنی مجاهدین امر اجرای ده لک افغانی نقد را میداد گویا از کیسه ای خلیفه می بخشید در حالیکه مردم در کابل و اطراف نان خوردن نداشتند. تمام تانک ها و زره پوش اردو به وزن آهن و فلز در پاکستان فروخته شد، من نمیدانم که با کدام روی خوش هنوز هم عده ای از این دزدان حروفوی به نام نیک یاد می‌کنند، لست ذکر شده که هنوز هم باید در آن صد ها قلم جنس غارت شده توسط مجاهدین دزد اضافه گردد ، خیلی طویل است و این همه اموال غارت شده مال ملت بیچاره و زخم خورده ای ما افغانستان عزیز بود که توسط فرزندان ناخلفش در پاکستان لیلام شد ، خداوند هیچ والدین و هیچ وطنی را فرزند نا خلف ندهد.
قارن ..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است