مولوی خدایداد: وهابیت فرقه ضاله و دست پرورده آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۴    ۱۳۹۷/۱/۱۵ کد خبر: 149342 منبع: پرینت

مولوی خداداد صالح، رییس عمومی شورای عالی علمای غرب افغانستان در جلسه این هفته شدیدا به "وهابیت" تاخت و این فرقه ضاله را دست پرورده آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری جمهور، وی در میان تعداد زیادی از علمای دینی غرب کشور بیان کرد: "وهابیت به هیچ عنوان پایبند به سنت‌های جناب محمد(ص) نیست و بدعت در دین به وجود آورده است."

به گفته او، این جماعت نه تنها که پیرو سنت نیستند، بلکه به سنت‌های نیک و حسنه پیامبر(ص) هم توهین می‌کنند.

این روحانی سرشناس از جمله اموری که وهابی‌ها آنها را ترویج می‌دهند، به گذاشتن ریش عجیب و غریب، کج بودن قبله و دیگر موارد اشاره کرد.

آقای صالح علاوه بر این گفت: ولی عهد عربستان سعودی اعتراف کرده که آمریکا برای کشورش پول می‌داده تا وهابیت را ترویج دهد و این یک آبروریزی بزرگ برای این قشر است.

او می‌گوید: "این یک حرف ساده نیست؛ اینکه آمریکا این چهره‌های "کثیف" را پرورش می‌داد و حمایت می‌کرد، به دنبال شکاف میان امت واحده بوده است."

رییس عمومی شورای عالی علمای غرب کشور همچنین در صحبت‌های خود برای افراد وهابی از واژه "وهابیَک‌ها" استفاده کرد.

مولوی خداداد صالح همچنین از علمای دینی خواست که مانع فعالیت این گونه افراد شده و نگذارند که مردم متدین هرات به دست آنان گمراه شوند.

او خطاب به مردم هم گفت که خواندن نماز پشت سر یک فرد وهابی، باطل است.

پیش از این هم این روحانی سرشناس کشوری، انتقاداتی علیه علمای وهابی داشت ولی به این چنین صراحت و تندی تا به امروز به این فرقه حمله نکرده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وهابیت
مولوی خدایداد
نظرات بینندگان:

>>>   این مولوی در قدم اول نماز های جماعت حجاج را در زمان حج باطل اعلان کرد چون اکثر امام های سعودی وهابی هستند.
و دو دیگر اینکه جناب مولوی در مورد طالب و انتحاری چه فتوا میدهند؟

>>>   زنده باد علمای راستین اسلام.
فرقه وهابیت را خوب درک گرده است این فرقه ضاله کی است وچه هدف دارد

>>>   معلوم نیست، وهابی ها غلامان حلقه به گوش آمریکا و انگلیس هستند. از محمد بن سلمان گرفته تا مفتی یک چشم وهابی (بن باز) همگی در راستای تأمین اهداف غرب و ایجاد تفرقه کار و تلاش می کردند و می کنند. ثروت عظیم نفت که سرمایه جهان اسلام است هم اکنون توسط محمد بن سلمان به بهای اندک به آمریکا به فروش می رسد وپول نفت صرف خرید سلاح و کشتار مردم بی گناه یمن و پرورش تروریست و نسل کشی می شود.
ج اکبری

>>>   ماهیت فرقه وهابیت از عملکرد دوصد ساله و نیز از عقاید این گروه منحرف در کتابهای شان به خوبی روشن می گردد. تفکر اولی محمد بن عبدالوهاب از زیارت پیامبر اسلام (ص) آغاز می شود. این شخص وقتی به مدینه منوره می رود مسلمانان را که می بیند به زیارت قبر مبارک پیامبر اسلام می رود یک عالم هندی را می بیند و او به محمد بن عبدالوهاب می گوید که این مردم خرافه پرست را ببین که چه کار می کنند. به زیارت کسی می روند که از دنیا رفته و هیچ کاری از او ساخته نیست! همین سخن باعث می شود محمد بن عبدالوهاب از این رو به آن رو شده و موضع سختی را در برابر زیارت قبر پیامبر اسلام و سایر زیارتها بگیرد. وقتی به کمک محمد بن سعود پیروز می شود و بر کشور حجاز مسلط می گردد تمام زیارت ها را تخریب می کند. و حتی می خواست زیارت مقدس پیامبر خدا را هم از بین ببرد اما از ترس مسلمانان از تخریب آن صرف نظر کرد. بن باز در کتاب نور علی الدرب خود به این مطلب تصریح کرده که محمد بن عبدالوهاب از ترس فتنه مسلمانان نتوانست قبر رسول خدا را از بین ببرد و تا حالا هم که از بین نرفته از همین ترس است با اینکه تخریب و از بین بردن آن واجب است. محمد بن عبدالوهاب این کار مسلمانان را شرک تلقی کرده و مسلمانان حجاز را قتل عام کرد و حتی وقتی کسی را اسیر می گرفت باید اقرار می کرد که من تا حالا کافر بوده ام اگر چنین اعترافی نمی کرد او را گردن می زد. از همین جا نطفه فرقه وهابیت با اتحاد آل سعود و محمد بن عبدالوهاب منعقد گردید و حملات خود را علیه مسلمانان گسترش داد.
ناصر السعید نویسنده معروف عربستان که توسط آل سعود اعدام گردید در کتاب تاریخ ال سعود ماهیت این فرقه را بسیار خوب منعکس کرده است. او در یکی از فرازهای کتابش گفته است اگر وهابیت نبود دولت اسرائیل در فلسطین اصلا به وجود نمی امد. اگر اسرائیل نبود وهابیت در عربستان دوام پیدا نمی کرد. در کتابهای تاریخی وهابیها منعکس شده که محمد بن عبدالوهاب خودش را مجدد اسلام به جای پیامبر خدا قرار داده و مسلمانان را مانند مشرکین قریش فرض کرده و به همین دلیل جنگ خود را با مسلمانان غزوه نامیده است. او در کتاب کشف اشبهات خود به صراحت گفته که شرک مسلمانان شدید تر از شرک مشرکین قریش است. و تمام کشورهای اسلامی دارلحرب اعلام کرده بود. حکومت عثمانی که در برابر مسیحیت غرب قرار داشت با کمک وهابی ها با انگلیس سقوط کرد. و امروز همین وهابیت است که دست در دست آمریکا و اسرائیل نهاده و برای نابودی مسلمانان تفرقه افکنی کرده و گروهای مانند داعش را به وجود اورده تا اسلام را در انظار جهانیان منفور جلوه دهد.تا قبل از دولت وهابی ها مسلمانان بسیار مقتدر بوده و با امنیت کامل کشورها را اداره می کردند اما بعد ازینکه وهابیت وارد میدان شده کشورهای اسلامی روز خوشی به خود ندیده و پای آمریکا را به این کشور ها باز کرده است.

>>>   با آرزوی سلامتی وطول عمر برای محترم مولوی خداداد صالح .وجود چنین علمایی در این برهه از زمان نعمتی بس کلان وبا ارزش است.
خداوند جل جلاله را شکر گزاریم بداشتن عالمانی روشن فکر وآگاه.یکی از دلایل عدم وجود تفرقه بین مذاهب عالیمقدار اسلام عزیز(مذهب اهل سنت ومذهب تشیع وشاخه های انها حنبلی حنفی شافعی ومالکی وهمچنین شاخه های مذهب تشیع امامیه اثنی عشری؛زیدی واسماعیلی وجود چنین علمای صادق ومتقی است وان شاءالله با وحدت وتقریب مذاهب اسلامی اجازه ندهند وهابیزم خونریز ومنحرف در دین حنیف وبا ارزش اسلام تفرقه وبدعت ایجاد کند .
علمای کرام اسلام اجازه ندهند ملا نماهای وهابی که با دالرهای سعودی تمویل میشوند بین مذاهب با ارزش والهی تفرقه ودودستگی ایجاد کنند.امروز امریکا واسراییل وسعودی وهابیزم با ایجاد انحراف در دین اسلام سنی امریکایی وشیعه انگلیسی را در دستور کار دارند ووظیفه علمای پاک اندیش خادم اسلام نشان دادن چهره پلید وشیطانی وهابیزم وتشیع انگلیسی یا لندنی است.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   بن سلمان روز ده ملیون بشکه نفت میفروشد پون دست پرورده امریکاست همه شان را برده بدست ترامپ میدهد امریکا هم از بن سلمان یگ گاو شیری درست کرده که هر روز میدوشد امریکا ادامه حضور نظامیانش در سوریه را با هزینه عربستان اعلام کرده ایا این بن سلمان نوکر امریکاست یا نه؟:؟ قضاوت دست شما‌..
بن سلمان بدستور امریکا مردم بی گناه یمن را بمباران میکند.. اب ونان را بروی شان بسته ایا این نوکر امریکاست یانه؟،؟
زمین های که سالها از مردم مظلوم فلسطین بودن یه لغمه نان برای زن وبچه شان می اوردند اسراییل غضب کرده بن سلمان هم حمایت کرده از اسراییل
ایا این نوکر امریکاست یانه؟،؟
اهای کسانیکه بخاطر سنی بودن و وهابی بودن بن سلمان حمایتش میکنید بدانید که مردم مظلوم فلسطین.
هم از عزیزان سنی ما هستند دیدید که بن سلمان چطور از ظلم های اسرایل حمایت کرد ..
بن سلمان یگ کافر بد تر از کافر است .
دست پرورده امریکا نوکر امریکا برده امریکا بنده امریکا صگ امریکا..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است