شوخی اتحادیه اروپا در افغانستان در زمینه فساد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۷    ۱۳۹۷/۱/۱۵ کد خبر: 149286 منبع: پرینت

روز گذشته اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرده است که کار زار مبارزه برضد فساد در کشور را آغاز کرده است.
قرار است اتحادیه اروپا این برنامه را سه هفته ادامه بدهد و با یک نشست بلند پایه ای در آخر ماه آپریل ختم آن را اعلام نماید.

پیر مایدون سفیر اتحادیه اروپا در کابل گفته است که در سال 2017 افغانستان در راستای مبارزه برضد فساد گام های برداشته است ، که البته منظور وی ایجاد انواع کمیسیون ها است که خود مشکلات فساد را دوچندان نموده است ، چندی قبل سازمان شفافیت بین المللی افغانستان را در ردیف کوریای شمالی ، سومالی و سوریه قرار داده اظهار نمود که افغانستان یکی از فاسد ترین کشور های جهان باقی مانده که در زمینه هیچگونه پیشرفت نداشته است.

جای خنده در اینجا است که این ها همه ساله جلسه دایر می کنند و از پیشرفت مبارزه برضد فساد قیل و قال می کنند ، در حال که خود این ها شریک فساد در افغانستان هستند ، این ها با حکومت سراپا فاسد جلسه دایر می کنند و بعد از ختم جلسه امکانات پولی مالیات دهندگان کشورهای خود را در اختیار دزدان قرار می دهند و دزدان هم با مهارت های که کسب کرده اند پول را دزدی می کنند و در عوض چند جلسه و پلان روی کاغذ را به مجامع بین‌المللی ارایه می نمایند و این‌ سریال بیش از ۱۷ سال است که ادامه دارد و اکنون افغانستان به جزیره فساد و وحشت بدل گردیده است که متأسفانه مردم افغانستان قربانی این فساد هستند.

لذا کمپاین سه هفته ای اتحادیه اروپا هم می تواند یک شوخی خنده آور باشد و یا حتی بیشتر در تعمیق و نهادینه سازی فساد کمک نماید ، چون در مدت اضافه از ۱۷ سال هر وعده که جامعه بین‌المللی برای مردم افغانستان داده است در عمل برضد آن کار صورت گرفته است و با گذشت هر روز وضعیت مردم افغانستان بدتر گردیده است که دگر مردم نه بالای سیاست مداران داخلی باور دارند و نه به گفته های سیاست گذاران خارجی.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتحادیه اروپا
فساد
نظرات بینندگان:

>>>   انکس که خود گم است که را رهبری کند!؟
انهای که خود مفسد ترین اشخاص وافراد را رویکار نموده برگرده های ملت عزیز ما سوار کرده اند داد عدالت خواهی زده دم از ریشه کن ساختن فساد مینمایند در یک جامعه ای فقیر ونادار ترویج فحشا وشراب وانواع رذالت خود سبب میشود تامسولین به فساد تشویق گردند تا مخارج ومصارف عیاشی وبی بندوباری را فراهم سازند در جای که اخلاق را ریشه کن میسازند وعقاید مردم را موردتهاجم قرار میدهند وقانون وتطبیق قانون هم زیر سوال وپرسش باشد دیگر توقع نمودن به صلاح لاطایل وبیهوده می نماید مارا زخیر شما امید نیست شر مرسانید تا قبل از هجوم غرب سرطان فساد وبی بندوباری تا این حد درجسم نحیف ما ریشه نداونده بود وکسی در لجن زار فساد به این اندازه داخل نبود رشوت بصورت مخفی وخیانت زیر پرده وتا حد خیلی ناچیز تبلور داشت حال که شما امده اید وباخود انواع رذالت وفساد را اورده اید باز میخواهید که از این مکروب خطرناک جلوگیری نماید محال ونا ممکن است واین هوس را باخود به گور خواهیدبرد
درمیان فعر دریا تخته بندم کرده ای
باز میگوی که داکن تر مکن هوشیار باش
فقیر محمد شیخانی سانچارکی

>>>   لازم است یک شورای عالی ضد فساد هم در کشور تاسیس شود
امین امینی

>>>   در شبکه های اجتماعی، این خبر به در پيامک ها ردوبدل گفته می شود که شیطان استعفای خود را به مقام رهبرى پيش کش نموده است. انگيزه استعفای وی به دلیل مشاهده او مى باشد. به نقل از « شبکه کيهانى کاغذ فرياد» که اولين شبکه کهکشانى مورد اعتماد هفت شهرعشق است. گزارش از خبرنامه بنام « سراج ال ابليسه آسمانی» که تحت رهبرى بانو اول «زاتان» چاپ مى شود سزاوارى چنين جانشینى و خاليگاه را يک فرد پوره نمى تواند. از منابع نزديک به مقام رهبرى خبرى درز کرده کسىبه نام «فال بين الکاينات» ستخاره در اين مورد صادر نمود است که براساس آن يهودى ها 90 درصد جایزه نوبل را دريافت کرده اند و شايستگى جانيشنى شيطان را دارد. اسراييل از اين پيشنهاد ابراز خوشى نموده و باسپاس گفته است که اقوام گمشده ما قادر چين مقام اند. اسراييل جهانگرد بزرگ سامى (سامى= اقوام عبرى و عربى) به اسم "ابو بطوطه" پشنهاد پاليدن شان را در کره زمين داد. اين جهانگرد گفته که يک قوم گمشده که تقريبا 1.5 ميليون قرن تنها سابقه پوستى خبررسانى در رشته کوههاى جبلستان "قاتل هندو" وجود دارد. اين جهانگرد نام يونانى باخترى « کفکازوس ايندو کوز » که همين قوم هر نام و زبان وجا و مکان راتغير مى دهد از "کز" بخوان کوز به کس و پسان کش (بخوان کوش) تغير داد اصلن کش فعل امر است: هندو بکش است و نه قتل هندو. اين نظريه تاييد و تاکيد رهبران چنین کشور در زمینه از توانایی بیشتر و صلاحیت بیشتری دارنداز شيطان کرده کارپشته تراند از شيطان کرده گفته می شود که نامزد شیطان به عنوان دومین مغز جهان شناخته می شده است.
همانطور مجله خبری شیطان بزرگ در زمين گزارش پخش کرد شیطان پير و پنجاه و پنج کشور دیگر ابراز شادی کرده اند که دفاع کشور هاى شان را از در فاصله بين دوهزار- بيست هزار کيلو متر در هندوکش مى کنند. علاوه بر آن انواع کمیسیون ها فساد را دو چندان نموده ، چندی قبل سازمان غير شفافیت بین المللی کشور را در ردیف کوریای شمالی، سومالی و سوریه قرار داده اظهار نمود که همين جايگاه یکی از فاسدترین کشورها در جهان باقی مانده.
ناگفته نماند که دروغ در اين کشور راست است. تقلب و بازى دادن حلال واز همين سبب مسجد براى نماز و تعداد برگ پر شده آراى انتخابات از تعداد نفوس زياد تر است.
از زمانيکى که خبر اين درز کرده جشن مرده با اتن انفجار و دهل انتحار طالب وحقانى و داعش افزايش ٞيافته.
آوازه است که اين خبر را خود شيطان به گلبدين - يار دبستانى خود که اخوان الشياطين نام داشت به گونه راز اعتماد نبود بود شيطان کمکى از گلبدين گلمند بود بخاطر در روى و پاى هاى لچ حور هاى کابل ابليسه هاى کابل تيزاب پاش داده بود.
"فاحشه هاى کابل" به گفته برادران گل بدين هزاران بار پاکدامن تراند از انتحارى هاى چادرى پوش. همين عمل گل بدين باعث شده بود که او شيطان وراثت جانشينى دايمى نداد فقط وقتيکه رييس الشياطين در سفرباشد

>>>   اینها کار اشرف غنی است.
عطا محمد نور استعفی داده است، اما او نیز مانند کرزی و دیگر وزرا و والی های مفسد متقاعد گذشته، مصروف کار و بار تجارت خویش هستند.
حالا اشرف غنی اتحادیه اروپا را وظیفه داده است تا فساد های مالی عطا محمد نور را بررسی کند و برای او نیز مانند دوستم یک دوسیه جور کند و او را فرار قزاقستان کند.
زیرا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پیش رو است و غنی نمیخواهد که کدام خار در پایش بخلد و یا کدام استخوان در گلویش بند بماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است