افتتاحیه های رییس جمهور در پکتیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۷/۱/۱۳ کد خبر: 149240 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور در جریان سفرش به ولایت پکتیا، سب‌استیشن برق آن ولایت را افتتاح کرد.
رییس جمهور کشور طی مراسمی، افتتاح سب استیشن مذکور را به همه مردم ولایت پکتیا تبریک گفته افزود: امروز جای خرسندی است که خانه ها و دفاتر ولایت پکتیا که پیش از این در تاریکی قرار داشتند، روشن می گردد.

رییس جمهور غنی علاوه نمود که تأمین انرژی برق در ولایت پکتیا گام نخست است و پس از آن زمینۀ کار و اشتغال و نیز سرمایه گذاری ها در این ولایت فراهم می گردد. وی افزود: قبلاً برای باشنده های پکتیا وعده های فراوان داده شده، اما عملی نگردیده بود، من از حوصله مندی مردم این ولایت تشکر می کنم.

رییس جمهور غنی از تلاش های دکتور همایون قیومی مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناها و امان الله غالب رییس عمومی دافغانستان برشنا شرکت در این زمینه قدردانی کرد.

سپس، رییس جمهور محمداشرف غنی در مراسم افتتاح کار پروژه های ساختمان قوماندانی امنیه، سرک گردیز- زرمت، پارک صنعتی و شهرک شهدا اشتراک کرد و به هدایت وی کار پروژه های متذکره رسماً افتتاح شد.

رییس جمهور گفت: من از صبر و حوصله شما تشکر می‌کنم، در هر بخش از افغانستان که کارهای بزرگ صورت گرفت، شما در پکتیا جشن گرفتید و این را ثابت ساختید که رییس جمهور تان به تمام افغانستان تعلق دارد.

رییس جمهور محمداشرف غنی افزود که تمام زنان، جوانان و بزرگان پکتیا ملی می اندیشند و دارای فکر و مفکوره ملی هستند. وی گفت که پکتیا خانه تمدن افغانستان بوده و بالاحصار به عنوان خانه تمدن، دوباره بازسازی خواهد شد.

رییس جمهور غنی اضافه کرد که با افتتاح سب استیشن برق در پکتیا، یک کیلووات برق از ۳۰ افغانی به ۶ افغانی کاهش میابد که در صنعتی شدن این ولایت نقش اساسی دارد و انتظار می رود که انرژی برق در ایجاد و فعالیت فابریکه ها کمک شایان نماید.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت و نقش معارف گفت که در سال جاری، ۶۰۰۰ مکتب از طریق وزارت انکشاف دهات اعمار می‌گردد که میثاق شهروندی دراین زمینه نقش اساسی خواهد داشت.

رییس جمهور کشور از مردم ولایت های پکتیا، پکتیکا و خوست تشکر کرد که موضوع صادرات و پروسس جلغوزه را با وی شریک ساختند و افزود که جلغوزۀ لوی پکتیا در بازارهای جهان به نام جلغوزۀ افغانستان مشهور خواهد شد.

رییس جمهور محمداشرف غنی بر تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور تأکید کرده، گفت که حکومت برای آوردن صلح متعهد می باشد و من دو چیز میخواهم، اول اینکه صلح را مردمی سازید و دوم برگزاری انتخابات شفاف.
وی افزود که انتخابات شوراهای ولسوالی ها و ولسی جرگه در سال روان و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. وی حضور گسترده مردم را در انتخابات های آینده نیاز جدی عنوان کرد.

در این مراسم شمیم کتوازی والی پکتیا در صحبتی از رییس جمهور کشور بخاطر سفر به آن ولایت و توجه به تطبیق پروژه های انکشافی و اقتصادی قدردانی نمود. وی افزود که با افتتاح سب استیشن، برق به گونه دایمی به پکتیا وصل گردید.
وی خواست ها و پیشنهادات مردم آن ولایت را برشمرد و اضافه کرد که تمام ولسوالی های آن ولایت با تطبیق پروژه های سرک سازی باهم وصل می شوند.

وی تصریح داشت که سرمایه گذاران، خواست ایجاد پارک صنعتی را داشتند که امروز کار این پارک افتتاح شد و در آینده برای متشبثین، زمین نیز توزیع می گردد. کتوازی گفت که در سال جاری کار نزدیک به ۳۰ پروژۀ توسعه یی نیز آغاز خواهد شد.

والی پکتیا خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در بخش معارف، نبود تعمیرهای مکاتب بود که امسال با اعمار ۱۰ باب مکتب این مشکل نسبتاً حل خواهد شد. وی خواهان توجه بیشتر در عرصه های مختلف به آن ولایت گردید.

همچنان در این مراسم عبدالمالک ځاځی رییس شورای ولایتی پکتیا صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به رییس جمهور و هیات همراه اش و ابراز قدردانی از اینکه پروژه های مختلف را در این ولایت افتتاح کرد، گفت که در سال های گذشته توجه کمتر به این ولایت صورت گرفته بود.

وی از رییس جمهور خواست تا در عرصه های بهتر شدن وضعیت معارف، ساخت و ساز راه ها، بهبود خدمات صحی و شفاخانه ها و همچنان اعمار تعمیرها برای گمرکات و سایر نهادهای دولتی، توجه بیشتر مبذول گردد.

در مراسم مذکور، به شماری از خانواده های شهدا، از سوی رییس جمهور کشور سندهای ملکیت نیز توزیع گردید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پکتیا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   کار را کی کرد قدردانی از کی شد. کار برق رسانی را وزارت انرزی و اب انجام داده ان وقت غ از رئیس برشنا و مشاور هیچکاره اش قیومی تشکر می کند. این است اصل شایسته سالاری به سبک مغز ....

>>>   داکتر قیومی یک شخص بیکاره در ریاست جمهوری است که معلوم نیست بالاخره مسئولیتش چیست. در همه کارها دخالت نابجا می کند ولی از هیچ کاری هم سر در نمی اورد. در کارهای اب و برق و انرزی و امنیت و مالیه و تدارکات و ...... دخالت می کند بدون اینکه از هیچ یک سررشته داشته باشد.

>>>   بلی. پولهای بیت المال تنها از قوم انتحاری است و کسی دیگری حق ندارد.

>>>   این افتتاح و افتتاح بازی ریس جمهور در اثنای سفر اش به هر جایی که میرود این پروژه و ان پروزه را بنام افتتاح میکند وقتیکه دوباره به ارگ بر گشت نه چرکیست و نه پرکی افتتاح چنین پروژه ها جنبه تبلیغاتی برای ارگ است وبس اگر ریس جمهور غنی با تیم پنج شش نفره ان اگر در فکر انجام کار بمردم میبودند امروز نظر به ارایه اسناد وارقام مواد غذایی سازمان ملل متحد بیشتر از پنجاه فیصد مردمان کشور ما به مشکل دریافت غذای شب شان نمیبودند در طول بیشتر از چهار سال گذشته دادن امیدواری به اینده نا معلوم که درحقیقت جز فریب مردم چیزی دیگری نبوده دیگر کدام کاری بمردم نکرده است این همهیکی از همان وعده دادنی های بی عمل گذشته است نه چیزی دیگری.

>>>   خوب شد او بیادر
یک گوشه کشور که جور میشه باید خوش شویم

>>>   ثابت شده که رییس جمهور غنی احمد زی به یک قوم خاص مپ تعلق دارد.زیرا درهمه پست ها احمد زی ها مقرر میشوند.
بااحترام عبید الله.

>>>   جنین پروزه های ملی برای دولت ومملکت امید وار کننده است وزمینه اعتماد مردم را نسبت به دولت بیشتر میسازد

>>>   حال کجا رفته باشه که هیج درکش نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است