مروری به نشریات روزنامه های چاپی غیرحکومتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149214 منبع: پرینت

شمار محدودی از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت که به دسترس قرارگرفته اند در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند و نیز اخبار و گزارش هایی را درباره رویدادهای جاری منطقه و جهان نشر کرده اند.

روزنامه افغانستان ما برگ نخست را با مطلب از قول رییس جمهور آمریکا آغاز کرده و عنوان کرده است بزودی از سوریه بیرون خواهیم شد. این روزنامه در مطلب دیگر زیر عنوان یک هزار نیروی تازه آمریکایی به افغانستان رسیدند نوشته کرده است.

همزمان با آغاز فصل تازه جنگ در افغانستان پنتاگون از رسیدن یک هزار نیروی تازه آمریکایی به کشور ما و جابجایی این نیروها درقول اردوها و 36 کندک نیروهای افغان خبر می دهد. مقام های پنتاگون می گویند که شمار این نیروها درحدود یک هزار تن است.

به گفته این مقام ها این نیروها آموزگارانی هستند که تجربه کافی جنگ را در افغانستان و عراق دارند و بگونه داوطلبانه حاضر به خدمت درافغانستان شده اند. روزنامه افغانستان ما موضوع را به همین ترتیب ادامه داده در همین صفحه از قول معاون رییس جمهور عنوان کرده است برای مبارزه با فساد هنوز با چالش مواجه هستیم.

این روزنامه همچنان از قول نمایندگان کانگرس آمریکا عنوان کرده است بصورت دوامدار با تروریزم در افغانستان مبارزه می کنیم. به نوشته این روزنامه شماری از نمایندگان کانگرس آمریکا با رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار و بر حضور دوامدار برای مبارزه با تروریزم درافغانستان تاکید کردند.

نانسی پلوسی رییس کانگرس آمریکا روز پنجشنبه در این دیدار که در ارگ برگزارشده بود گفت کشورش در راستای استراتژیک در افغانستان باقی خواهند ماند. خانم پلوسی همچنین افزود: دستاوردها و پیشرفت های سه ساله حکومت افغانستان مملو از امید بوده است و با تطبیق برنامه های حکومت صلح و ثبات در افغانستان تامین خواهد شد.

روزنامه به همین ترتیب ادامه داده در مطلب دیگر زیر عنوان راه اندازی بیش از 60 عملیات ویژه توسط نیروهای اردوی ملی در یک روز نوشته است وزارت دفاع ملی می گوید که نیروهای اردوی ملی درشبانه روز پنجشنبه 69 عملیات ویژه و در بخش های گوناگون کشور برای ازبین بردن تهدیدات امنیتی و هراس افکنانه راه اندازی کرده اند.

روزنامه موضوع را به همین ترتیب ادامه داده و در صفحه های دیگر مطالب بیشتر شده است اما روزنامه هشت صبح در برگ نخست عنوان کرده است 28 میزبان تاریخ جدید برگزاری انتخابات این روزنامه جزییات دراین مورد را در صفحه دوم نوشته است هشت صبح با توجه به تاریخ برگزاری انتخابات در افغانستان در صفحه دوم مطلب را زیر عنوان اعتماد قومی و سیاسی را اعاده کنید نشر کرده است.

هشت صبح همپنان درصفحه دوم زیرعنوان طالبان به روس ها شما پول بدهید، سلاح را خودمان می خریم نوشته است فرستاده ویژه روسیه در افغانستان ادعاهای پنتاگون را مبنی بر اینکه کشورش به طالبان سلاح می دهد را رد می کند.

ضمیرکابلوف روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که طالبان به نمایندگان روس ها گفته اند که این گروه سلاح مورد نیازشان را از پولیس و نظامیان بصورت غیرقانونی خریداری می کنند او افزودکه طالبان از روسیه به جای سلاح پول درخواست کرده اند.

روزنامه به همین ترتیب ادامه داده و در صفحه سوم عنوان کرده است مترجمان خواستار درج "روز مترجم" در تقویم کشور اند. روزنامه هشت صبح در صفحه های دیگر دنبال مطالب بیشتر شده است به همین ترتیب روزنامه ماندگار در شماره امروزی یا به نشر مطالب مشابه پرداخته و یا دنبال سایر موضوعات شده است.

عبدالخلیل معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
روزنامه
غیرحکومتی
نشریات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است