هشدار ازبکستان به فعالیت تروریست ها در مرز افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149206 منبع: پرینت

ازبکستان در مورد فعالیت تروریست ها در مرز افغانستان هشدار داد.

رییس سرویس امنیت دولتی ازبکستان در مورد فعالتر شدن گروه های تروریستی در شمال افغانستان در نزدیک مرزهای ازبکستان ابراز نگرانی کرد. به گزارش آژانس باختر به نقل از 'اسپوتنیک ازبکستان' اختیار عبدالله اف گفت که فعالتر شدن گروه های تروریستی همچون داعش، جنبش اسلامی ترکستان و گروه های تروریستی دیگر در شمال افغانستان و نیز بازگشت جنگجویان شرکت کننده در درگیری های نظامی شرق میانه به ازبکستان تهدیدی جدی برای آن کشور ایجاد می کند.

وی طی سخنانی در مجلس نمایندگان ازبکستان افزود: باز بودن مرزها با کشورهای همسایه نیز به احتمال انتقال کتاب های دینی افراطی، مواد مخدر و تجهیزات نظامی به ازبکستان می افزاید. رییس سرویس امنیت دولتی ازبکستان همچنین در مورد فعالتر شدن نیروهای تجزیه طلب مختلف و تامین مالی آنها از سوی گروه های خارج از کشور هشدار داد.

این در حالی است که مسکو نیز اخیرا درباره انتقال جنگجویان و تجهیزات نظامی توسط هلیکوپترهای بدون علامت مشخص در مناطق مختلف افغانستان ابراز نگرانی کرده است. در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در کنفرانس بین المللی تامین امنیت افغانستان در هفته جاری در تاشکند منتشر شد در مورد فعالتر شدن طالبان در مناطق مختلف افغانستان و نیز افزایش حضور داعش در شمال افغانستان در مرزهای کشورهای همسود ابراز نگرانی شده است.

در این بیانیه اضافه شده است که موارد استفاده از هلیکوپترهای بدون علامت مشخص در مناطق مختلف افغانستان با هدف انتقال جنگجویان و تجهیزات نظامی مدل کشورهای غربی برای گروه تروریستی داعش موجب نگرانی جدید می شود و بروز این چنین موارد که از سوی مقامات رسمی افغانستان نیز تایید شده است باید بطور جدی بررسی شود.

عبدالخلیل معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
ازبکستان
مرز افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است