کرملین هشدار ترامپ به پوتین را تکذیب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149201 منبع: پرینت

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه خبر برخی رسانه ها مبنی بر هشدار دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین در مذاکره تلفنی اخیر را تکذیب کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: اخبار مبنی بر اینکه ترامپ در گفتگویی با ولادیمیر پوتین گفته بود که آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه پیروز می شود، حقیقت ندارد و ترامپ چنین سخنی نگفته است.

وی گفت: خبر گفتگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا را اعلام کردیم و هر اطلاعاتی که لازم بود در آن خبر منتشر کردیم.

پسکوف خاطرنشان کرد که گفتگوی سران 2 کشور محرمانه بود و طرف روسی تمایلی برای علنی کردن محتویات آن ندارد.

برخی رسانه های روسی به هشدار ترامپ به پوتین در گفتگوی تلفنی اخیر آنها اشاره کردند که رییس جمهوری آمریکا گفته واشنگتن برای مسابقه تسلیحاتی آماده است.

رسانه های روسی از جمله روزنامه گازتا روز جمعه به گفتگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا اشاره کردند که روز 20 ماه مارس (29 حوت ماه پارسال) صورت گرفت.

این رسانه ها خاطرنشان کردند: ترامپ در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که آمریکا در صورت آغاز مسابقه تسلیحاتی، (بر روسیه) پیروز می شود.

به گفته این رسانه ها، «ترامپ در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که سخنان اخیر پوتین درباره تسلیحات جدید روسیه که با کمک آن می تواند به آمریکا ضربه وارد کند، اظهارات تبلیغاتی و انتخاباتی بوده باشد.»

رسانه های روسی همچنین گفتند که ترامپ در این گفتگوی تلفنی گفت: آمریکا بودجه نظامی 700 میلیارد دالری تصویب کرده است که بزرگترین بودجه نظامی در تاریخ محسوب می شود.

روابط روسیه و آمریکا تیره شده است و 2 کشور به تازگی 60 دیپلمات یکدیگر را اخراج کرده و سرکنسولگری روسیه در سیاتل و سرکنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ بسته شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است