در تمام ساحات زندگی تقلب در جریان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149167 منبع: پرینت

در سرشماری هوایی حرارت بدن انسان ها و حیوانات بعضی مناطق سرد و بعضی مناطق گرم بوده است!

در اینکه علم و تکنولوژی پیشرفت غیرقابل تصور کرده است جای شکی نیست اما در اینکه این تکنولوژی برای اولین بار در تاریخ بشریت برای سرشماری نفوس در افغانستان و آن هم از طریق حرارت بدن بدون فرق بین انسان ها و حیوانات به کار گرفته می شود و بعدا خود انسان ها فرق بین انسان ها و حیوانات را تعیین می کنند جای تامل است.

اگر از وجود علم و تکنولوژی در تثبیت معادن، دریاها، جنگلزارها و غیره موجودات زمین و فضا کار گرفته می شود نتیجه آن هرچه باشد قابل قبول است چون اگر اشتباهی رخ دهد تاثیر آن همگانی است و شاید کدام اهداف خاص را در نظر نداشته باشند در صورتیکه موضوع نفوس شماری در تمام جهان یک امر زمینی است که باید دروازه به دروازه، قریه به قریه و ولسوالی به ولسوالی رفته روبرو با اهل خانواده مصاحبه نموده پروسه فرم را به صورت عینی خانه پری نمایند و میزان زاد و تولد همچنان مرگ و میر را در ساحه ارزیابی نمایند.

در حالیکه تمام مناطق هزاره نشین و بعضی مناطق دیگر در امنیت کامل به سر می‌ برند چرا این پروسه ملی را زمینی انجام ندادند که قابل قبول برای همه می‌ بودند نه اینکه از فضا انسان ها و حیوانات را یکجا از روی حرارت بدن به سنجش گیرند از به نیمه نشان دادن نفوس یک ولایت و دوچندان شدن نفوس دیگر ولایت معلوم می گردد که در بعضی ولایات انسان ها و حیوانات بدن شان در وقت نفوس شماری بی حرارت بوده اند و به جمله غیر زنده جان ها به شمار رفته اند و در بعضی ولایات حرارت بدن انسان ها و حیوانات چنان بلند بوده است که در وقت نفوس شماری حساب آنها را دو چندان نموده است.

شاید کسانی به‌ یاد داشته باشند که نفوس کوچی ها را در زمان حفیظ الله امین 80000 هزار نفر تعیین کرده بودند وقتیکه این احصاییه بالای میز حفیظ الله امین قرار می گیرد به آسانی اعداد هشتصد هزار به دو میلیون تبدیل می گردد بنابراین دیده می شود که همیشه در افغانستان در تمام ساحات زندگی تقلب و توطیه در جریان است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
سرشماری نفوس
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   من مطمین ام که استادان متجرب در ساحه استفاده تکنولوژی و برد استفاده آنهابرای موارد مختلف در داخل کشور داریم که با تاسف با آنها مشوره نمی شود. از حسگر های حرارتی تنها برای کنترول و رکورد نفوس حیوانات در جنگل ها استفاده میشود. این حسگر ها برای درجه حرارت بدن یکنوع حیوان کالیبرشن یا میزان می شود و شمارش ۳ یا ۵ مرتبه انجام میشود و در نهایت نتیجه وسطی بطور نفوس نسبی محاسبه میشود. منحیث یک متخصص فیزیک و مواد انجنیری که بیشتر از ۲۰ سال در کار برد و تحلیل حرارتی مواد و محیط تجربه کاری دارم میخواهم چند مشکل را متذکر شوم:
۱- امواج فروسرخ (Infrared) نظر به محیط دارای طیف های موجی مختلف اند از۷۵۰ ننو متر تا ۱ میلیمتر و درین اندازه گیری تاثیر بسزا دارند.
۲- حیوانات در محیط همسان زنده گی می کنند (یکنوع فرو سرخ).
۳- در زمان اندازه گیری باید تمام آلات حرارتی سرد کننده یا گرم کننده (ایر کاندیشن، یخچال یا بخاری، داش، تندورو....) خاموش باشند.
۴- حالت متحرک و ساکن و حتی فاصله از یکدیگر در اندازه گیری تاثیر دارد.
۵- این حسگر ها آنقدر (مانند سیاستمداران ما مخصوصأ غنی !!!!؟؟) هوشیار نیستند تا اتباع را از غیر اتباع (توریست ها یا کارگران خارجی) فرق کنند.
۶- آنانی که تب دارند یا در حمام اند و یا هم آببازی میکنند از شمارش خارج میشوند.
۷- بدون شک کاملا غیر اقتصادی است.
۸- تفکیک سنی یا موارد دیگر..... غیر ممکن است.

از مشکلات تخنیکی آن صرف نظر می کنم. در تمام کشور هایی پیشرفته نفوس شماری بطور ساده از طریق فورم چاپی که در خانه ها یک به یک توضیح میشوندو یا هم آنلاین صورت می گیرد.
بنظر من اگر چنین طرحی واقعی باشد معنی آن یک منبع نوپولی برای چکه چوران (دولتمردان) افغانستان و یا هم انجو هایی استفاده جو خواهد بود.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است