وزیر اقتصاد ساختار دولتی را از ان جی او نمی فهمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۷/۱/۹ کد خبر: 149140 منبع: پرینت

ثبت یک ساختار دولتی بحیث ان جی او در وزارت اقتصاد عمدا و قصدا و برای منافع شخصی صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالشکور دادرس نماینده کمیته خانواده های شاگردان مکاتب افغان ترک امروز پنجشنبه 9 حمل 97 در یک نشست خبری در کابل گفت: یکی از اعتراضات ما بر حکومت و خاصتا بر وزارت اقتصاد این بود که شما یک ساختار دولتی کشور ترکیه را بحیث ان جی او ثبت کرده اید که بر اساس قانون نافذه کشور خطا است اما آنها این صحبت را قبول نکردند.

دادرس بیان کرد: خوشبختانه رییس بنیاد معارف ترکیه بدون توجه اما قاطعانه افشا کرد که انها ساختار دولتی هستند و بودجه شان را دولت ترکیه می پردازد که بسیار خوب شد که این مطلب را گفتند.

نماینده والدین شاگردان مکاتب افغان ترک عمل وزارت اقتصاد را مبنی بر ثبت ساختار دولتی ترکیه بحیث ان جی او در کشور یک عمل غیر قابل قبول خوانده و اظهار کرد: این کار عمدا و قصدا و برای منافع شخصی و نه منامع مردم و فرزندان شان انجام شده است.

وی خطاب به وزیر اقتصاد ایراد کرد: شما سابقه کار در وزارت مالیه را دارید و در امور مالی و حسابی معلومات دارید چطور نتوانستید یک ساختار دولتی را از ان جی او تکفیک کنید؟

دادرس همچینین در این نشست از مشکلات یک ماهه ای که والدین شاگردان مکاتب افغان ترک با آن مواجه بودند صحبت کرده و گفت: با تدابیر مختلفی همچون تطمیع، تهدید و تبلیغات تلاش های بسیار شد تا مردم از داعیه برحق خود باز گردند اما هیچ خانواده ای نه از تهدید آنها ترسید و نه فریب وعده های تطمیع کننده آنها خورد.

وی افزود: تبلیغات بسیاری علیه اتحاد خانواده های شاگردان مکاتب افغان ترک می شود اما همینکه آنها دهان به دروغ باز می کنند عاجل از صحبت هایشان روشن می شود که در حال دروغ گویی هستند؛ کسانیکه این کارها را می کنند لطفا بینی خود را ببرند که در تمام تهدید ها دست خالی رفته اند.

گفتنی است پس از کودتای ناکام ترکیه، دولت این کشور از افغانستان خواست مکاتب منسوب به فتح الله گولن را در کشور ببندد؛ نزدیک به دو ماه قبل و یک شب قبل از سفر محمد اشرف غنی به ترکیه، نیروهای امنیت ملی شبانه به خوابگاه دخترانه یکی از مکاتب افغان ترک در پایتخت یورش بردند و چهار استاد ترک که سابقه بیش از 14 سال تدریس را داشتند بازداشت کردند؛ تا هنوز یکی از استاتید ترک در حصر خانگی قرار دارد و قرار است به دولت ترکیه تسلیم داده شود. بسیاری از آگاهان این اقدام ناجوانمردانه را تحفه غنی به اردوغان خواندند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان ترک
دادرس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است