آیا شبکه «اهل بیت» تریبون شیعیان افغانستان هست؟
این کانال ماهواره ای به جاي طرح معارف بلند اهل بيت، به مباحث جدلي، تفرقه انگيز، با ادبيات نا پسنديده و نا شايسته به ارزش ها و مقدسات مذهبي برادران مسلمان اهل تسنن جسارت مي کند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۶    ۱۳۸۹/۷/۱۳ کد خبر: 14912 منبع: پرینت

((این نوشتار بر اساس احترام به نویسنده نشر شده است))

وسایل ارتباطی مدرن و شبکه های ماهواره ی فرصت استثنایی در اختیار بشر قرار داده است جهت تبادل اطلاعات، یکی از امکانات این وسایل تبلیغات دینی هست و در همین راستا شبکه های دینی و مذهبی زیادی فعالیت می کنند و تبلیغات اسلامی و مذهبی نیز یکی از این موارد است.
روح اسلام و جوهره ادیان تقریب انسانها و برقراری زندگی سالم و ایجاد محبت بین نوع بشر بوده می باشد و ادیان و مذاهب آمدند تا روح و جان انسانها و جوامع را بهم نزدیک کنند و میان ملل و قبایل و فرقه ها دوستی ایجاد کنند نه اینکه آنان را از هم دور و نسبت به یکدیگر دشمن سازدو آنانی که بر این مسئله واقف هست می کوشند هدف را فراموش نکنند.
جامعه اسلامی با تاریخ هزار چهار صد ساله و داشتن کتاب مقدسی چون قرآن در درون خویش ملل و جوامع مختلفی را تحت پوشش می قرار داده است که راز تکثر مذاهب و برداشتهای مختلف از دین، دلایل جامعه شناسی و معرفت شناسی، کلامی، و تاریخی ...خاص خودش را دارد و مطلبی نیست که بتوان به راحتی حل کرد. اما هدف دین اسلام و هر یک از ادیان بر قراری دوستی بین جوامع و ملل و طوایف بوده است و دین در حقیقت برای وصل کردن آمده است نه برای فصل کردن.

جامعه افغانستان که در طی چندین قرن گرفتار انواع نزاعها و کشمکشها بوده است و همه هستی خویش را در راستای همین نزاعها باخته هست دیگر توان و تحمل هیچگونه تند روی را ندارد و هیچ قوم و فرقه ی نمی تواند واقعیت دیگری را انکار کند بنابر این صلاح این ملت نیست که بیش از این گرفتار تفرقه شود و زندگی را در کام همدیگر زهر کنند و بحثهای قومی و مذهبی را دوباره مشتعل کنند. اهل درد و جامعه شناسان و دلسوزان این ملت می داند که مشکلات امت اسلامی و به ویژه ملت محروم افغانستان و وطوایفش با تند روی و شعارهای منجی گرایانه قومی و مذهبی نه تنها حل نمی شود که ضربه های مهلکی دیگری بر پیکر این ملت خواهد بود. شایسته و بایسته هست که متولیان تلویزیونها و اصحاب رسانه خود این مسئله را درک کنند و رسانه را ابزار دوستی و روشنگری و محبت بین انسانها و جوامع و پیشرفت ملت قرار دهند نه بیان سلیقه های فردی وافراطی و مطالب نزاع بر انگیز .
ما برای وصل کردن آمدیم
نی برای فصل کردن آمدیم
دین آمده است برای اینکه زندگی جوامع را نه در شعار که در عمل، واقعا شیرین کند و مصالح آنان را باز گو کند و بگوید:« انما المومنون اخوه فاصلحو بین اخویکم» دین اسلام حتی سایر ادیان را خطاب قرار می دهد که بیاییم بر نقاط اشتراک هم سرمایه گذاری کنیم و مردم را از دشمنی و نفسانیت و دشمنی و خونریزی رهایی بدهیم:« قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمه سواء بیننا و بینکم»
باید نهایت دقت شود که رسانه ها را اعم از تلویزیون ورادیو و سایتهای انترنتی را کانون اتش افروزی های قومی و مذهبی قرار ندهیم.

مدتی بود که عده ی از دلسوزان و اهل معرفت در جریان فعالیت شبکه های دینی که از کشورهای خارجی مطالب دینی نشر می کنند بعضا حالت افراطی گرفته و هریک طرف مقابل را تحت عناوین مذهبی می کوبند و حتی مذهب را وسیله تخریب طرف مقابل قرار داده و عواطف مذهبی موافقان خویش را وسیله تخریب مقدسات جانب مقابل قرار می دادند و احساسات دینی و مذهبی جانب مقابل را لگد مال می کنند که واقعا جای حسرت و تاسف دارد. مدعیان دین خود می دانند که طرح شعارهای افراطی و تخریب کننده و جریحه دار کردن عواطف دیگران، روش مورد تایید دین و پیامبران نبوده است.

قران کریم می فرماید:« لا تسبو الذین یدعون من دون الله فیسبو الله عدوا بغیر علم.» حتی آنانی که ضد خدا حرف میزنند و عمل می کنند دشنام و توهین نکنید که آنان بدون دانستن و همدلی با اعتقادات شما از سر واکنشی عمل کردن حتی به نبرد با خدا بر می خیزند و این همان واقعیت تلخی هست که در سطح جهان اسلام شیوه بن لادنهاست که با حملات تند و ترور و انتحار و ... باعث درست کردن فیلم « فتنه» و... می شوند و باعث حضور کشورهای دیگر در کشورهای اسلامی می شوند که روشهای بن لادنی مورد طرد اکثریت مسلمانان که در فرقه ها و مذاهب مختلف زندگی می کنند می باشد.
در حالی که دعوت مورد نظر خداوند « قول لین»(سخن ملاطفت آمیز و نرم) « قولو قولا لینا» است.

شایسته هست مدافعان مذاهب اسلامی که گلیم خویش را در خارج کشیده اند و مقیم اروپا و امریکا هستند مصالح و واقعیتهای اجتماعی و نیازهای فوری ملتهای خویش را درک کنند و بر زخمهای ملتهایشان مرهمی بگذارند نه این که بر زخم های آنان نمک ریخته و احساسات آنان را تحریک کرده و طرف مقابل را توهین کنند و چون خود چیزی برای باختن ندارند و خود در بستر عینی وقایع نیستند و غرور حضور و در اختیار داشتن یک رسانه آنان را از درک نیازهای ملموس پیروان فرق و قومیتهای مختلف که شب و روز به هم نیاز داشته و باهم زندگی می کنند غافل کنند. شایسته نیست از یک رسانه دینی به حدی مباحث تاریخی و کلامی را داغ کند که دوم سوم ساکنان یک کشور را نسبت به یک سوم شیعه بد بین سازد و مقدسات آن اکثریت مورد توهین قرار گیرد در حالی که می توان تبلیغی را صورت داد که به بیان جنبه های مثبت بپردازد یا لا اقل مثبت های مذهب خویش نه تاکید بر نفی دیگران.

مگر در سیره عملی پیامبر و اصحاب کبار و امامان دینی و در گفتار صریح آنان روش دعوت دینی را نمی بینیم که به طور نمونه قران می گوید:« ادعوا الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و....»(دعوت کن در مسر پروردگارت با حکمت و روش دلنشین و ...) مگر امامان دین نگفتند:« شیعتنا کونو لنا زینا و لا تکونو النا شینا»( رهروان ما مایه ابروی ما باشید نه آزار ما) مگر در روش دعوت نداریم:« کونوا دعات الناس بغیر السنتکم» (هدایتگران مردم باشید به غیر از بانتان و با عمل شایسته) مگر در تعریف اسلام نداریم:« المسلم من سلم السلمون من یده و لسانه» مسلمان واقعی کسی هست که سایر مسلمانان از دست و زبانش در امان باشد، بنده این موضع را بیش این به درازا نمی کشانم:
شرح این هجران و این خون جگر
این زمان بگذار تا وقت دیگر

بنده به سهم خود از بیانیه یا فتوای فقیه بزرگوار آیت الله محقق کابلی استقبال می کنم و اصحاب رسانه انهم رسانه های دینی را به درک موقعیت خطیر ملت افغانستان که ابزار دست قدرتهاست و محل ترکتازی قمار بازان بین المللی هست دعوت می کنم و می خواهم از بر افروختن نزاعهای قبیله ی و مذهبی و ... پرهیز کنند و امیدوارم جامعه افغانستان شاهد آینده روشن و طلایی باشند که همه ساکنانش کنار هم برادر وار در کمال محبت و سربلندی زندگی کنند و شایسته هست، تندروان قومی و مذهبی نیز به نظرات دلسوزان و واقع بینان چون ایشان توجه کنند. و هک کردن سایت این مرجع به دلیل بیان نظرش نشانه ی این هست که بیان نظر راجع به این تند روان چقدر هزینه دارد. و اینجا نظر این مرجع بزرگوار را می آوردم:


بسم الله الرحمن الرحيم
وَاعتَصِمُوا بِحبلِ اللهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفرّقُوا
برادران و خواهران مسلمان:
جهان اسلام هم اکنون در وضعيتي به سر مي برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامي علي رغم تفاوت هاي ملي و نژادي و اختلافات فقهي و مذهبي شان بيش از هر زمان ديگر احساس مي شود در اين ميان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مباني دين مبين اسلام همچون دو تيغه قيچي به دنبال قطع و بريدن حبل المتين، وحدت و اخوت ديني مسلمين هستند.

اخيراً يک شبکه تلويزيوني زير نام مقدس «اهل بيت(ع)» آغاز به کار کرده است که گردانندگان ظاهري آن را تعدادي از طلاب افغاني نا آشنا با مباني فقهي و کلامي اهل بيت(ع) به عهده دارند اين مجموعه که بعضاً ـ متأسفانه ـ ملبس به لباس مقدس روحانيت هستند درآغاز با شعار فعاليت فرهنگي و رسانه اي در راستاي اهداف بلند و متعالي اسلام، نشر معارف اهل بيت(ع) و اتحاد و تقريب پيروان مذاهب گوناگون اسلامي، فعاليت خود را شروع کردند و تعدادي از آنان در شهر مقدس قم در حضور اين جانب تعهد سپردند که در توليد و اجراي برنامه هاي شبکه ياد شده هيچ گونه شائبه تفرقه، اختلاف و جسارت به مقدسات و ارزش هاي مذهبي فرق و گروه هاي مسلمين را دنبال نکنند. از اين رو اين جانب مصرف بخشي از وجوهات شرعيه را براي شبکه ياد شده اجازه دادم امّا متأسفانه هنوز چند ماهي از فعاليت اين شبکه نگذشته است که گردانندگان آن بدون توجه به پيامد هاي ويرانگر و مخرب برنامه هاي اين شبکه، از احساسات پاک و زلال مذهبي شيعيان سوء استفاده مي کنند. اين در حالي است که به جاي طرح معارف بلند اهل بيت، به مباحث جدلي، تفرقه انگيز، با ادبيات نا پسنديده و نا شايسته به ارزش ها و مقدسات مذهبي برادران مسلمان اهل تسنن جسارت مي کنند. بناءاً از برادران و خواهران ديني خصوصاً از پيروان و شيعيان راستين اهل بيت عصمت و طهارت(ع) جداً تقاضا مي شود که از هرگونه کمک هاي مادي و معنوي به شبکه ياد شده خودداري کنند و از نظر اين جانب پرداخت وجوهات شرعيه با هر عنواني به اين شبکه و ساير مراکز و شبکه ها و برنامه هايي که تحت هر عنواني در راستاي ايجاد تفرقه ميان امت اسلامي فعاليت مي کنند نه تنها مجزي نيست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.

در پايان از خداوند متعال مي خواهيم که همه ما را در پرتو آموزه هاي نوراني اسلام و عنايات اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، از شر شياطين و مکر دشمنان و هواهاي نفساني در امان نگهدارد.
والسلام عليکم و رحمت الله
قربانعلي محقق کابلي


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اول از همه چیز باید بگویم من مسلمان هستم مسلمان واقعی و مسلمانی که در عمل از اهل البیت علیهم السلام پیروی میکنم کارهای نیکشان را و عملا پیرو و (شیعه) اسلام واقعی هستم نی در زبان! نظر من این است که هر چه زودتر باید برنامه های این شبکه متوقف شود این مردک "الله یاری" یک منافق است!یک جاهل است! یک بی دین است!
این بدبخت از دین چی میفامه که حال آمده ادعای برتر بودن داره! الله یاری شرم بر تو !!! خدا تو را نابود بگرداند.
تو اگر مسلمان بودی و قرآن کریم را قبول داشتی فرموده قرآن عظیم الشان را هم باید قبول میداشتی که ظاهرا قبول نداری
چون در قرآن عظیم الشان آمده که:"واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" همه گی به ریسمان الهی چنگ بزنید و تفرقه و نفاق ایجاد نکنید.
این شبکه باید متوقف شود این مردک ................ فقط برای خود کیسه دوخته تا نانش پیدا شوه چون در امریکا بیکار مانده که چی کنه؟؟
شیعه واقعی نی شیعه زبانی

>>>   برادران عزیز افغان در همه اقدام خود که برای مسوات عدالت قومی و همبستگی اجرا میشود موافق باشید.

>>>   اره برادر چنین است. شبکه ی نور از سنی ها و اهل بیت از شیعه ها به جان هم افتاده اند و این ماییم که باید لگد مال این دو غول نفاق افکنی شویم. خدا شر هردو ..................... را از سر ما بردارد. اگر این دو به فعالیت ادامه دهند تا چند سال دیگر کشور ما به وضعی گرفتار خواهد شد که هم اکنون پاکستان با آن دچار است. برادر کشی برای ثواب و رفتن به بهشت!!

>>>   برارد عزيز شما خود در اين گونه كارها دامن ميزنيد.
ادرس

>>>   احادیت و هرانچه از ابن شبکه نشر میشود از روی کتب خود اهل تسنن است.و اینرا ما نمیتوانیم انکار کنیم. چیزیکه با مدرک ودلیل وجود دارد نفی کردن ان چه توجیهی دارد.

>>>   حرف حق را باید زد
چه تلخ باشد یا شیرین
این شبکه حرف حق را می زند
اگر برادران اهل تسنن درست می گویند بیایند در این شبکه مناظره کنند.

>>>   من یکی از بینندگان دایمی این شبکه استم.این شبکه شبکه ای نفاق افگن نیست بلکه حقایق را باز گو میکند. حقایق که قرنها پوشیده ماند و تشیع را کسی نشناخت و ما امروز شاهد ریخته شدن خون نا حق شیعیان در سراسر دنیا استیم. نا بخردان حتی از انفجار و نابودی قبور امامان شیعیان دریغ نمیکنند.
رسانه هایکه بر ضد شیعیان هر چه میخواهند میگویند و تعداد شان هم کم نیست کجا استند روحانیون اهل تسنن که فتوا بدهند.وقتیکه شیعیان قتل عام میشوند و ریختن خون شیعه مباح اعلام میشود کجا استند بزرگان اهل تسنن که قتوا صادر کنند.
خدایا با امید روزیکه همه با حقیقت اگاه شوند.

>>>   شما نیز در این کار سهم دارید چرا که افکار این افراد را به طور کامل نشناخته بودید اما انهارا مورد تشویق خویش قرار دادید.
امید واریم هرچه زود تر جلو چنین کارهای که موجب تفرقه و اهانت به دیگران می شود گرفته شود.
به نظر من تنها نماینده شیعیان در افغانستان ایت الله محسنی است
پس چرا شما کمک های مالی خود را به ایشان نمی فرستید که همواره به فکر پیشرفت اسلام و افغانستان است وهم مورد قبول شیعه و سنی هست
م-ک

>>>   اهانت به دین ،مذهب ...در حقیقت اهانت به دین و... خودش مینماید .باید تلاش برای وصل کردن نه برای فصل کردن باشد ، افغانستان سال ها سال است که این درد را کشیده بگذارید مردم این مرز وبوم به آرامی زندگی شان را نماید . ممنون از توجه تان.
محمد حسن جعفری

>>>   سلام من از آقاي محقق كابلي از صميم قلبم تشكر مي كنم
غلام از ايران

>>>   دنیا به کجا رسیده و ما در کجا. ما هنوز در پشتیانی عده عرب که با شمشیر مردم ما را به دین شان آوردند همدیگر را میکشیم

>>>   ازپیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله محقق کابلی حمایت می کنم، ایجاد تفرقه میان مسلمانان خیانت به اساس دین مبین اسلام است ،بنده صحبت های ملازاده والله یاری را بخیر وصلاح مسلمانان نمی دانم ،خداوند این دو عزیز راهدایت کند.
محمدتقی

>>>   تشکر ازاین بیانیه ما درنتیجه رسیده ایم جروحدت ملی وحدت اسلامی مارا بجای نمی رساند
جالب اینجااست که خساره اسلام را همیشه ملت مسلمان افغانستان پس بدهد مارا چه کار به عرب ها که هزارچهارصد سال پیش چه کردن یا نکردن که حق بود وکه باطل کاه کهنه بادکشیدن چه فایده دارد

>>>   سلام . ګرداننده پروګرام سلاح دردست ګرفته وبا همه مسلمانان در جنګ است قابل دیدن نیست حیف ان اسم پاک که با لای این برنامه مانده اند . من در جای زنده ګی می کردم که همه ان برادران شیعه بودند از کودکی تا به حال این چنین حرف را نشنیده بودم اصلا این دشمنان اسلام عزیز هستند لعنت خدا برکسانی که از نام اسلام به بادران خود خدمت می کنند وتفرقه می اندازند
. واحد لندن

>>>   این شبکه اگر واقعا توهین به ارزشها و مقدسات مذاهب دیگرکنند باید بند شود مثل تلویزیون امروزکه کارش فقط و فقط ایجاد تفرقه میان اهل تسنن و تشیع بود.خدا انصاف بدهد این آتش افروزان و مزدوران خارجی را...
شریف از استرالیا

>>>   اینها منافقین اند ونوکراستکباردست اندرکاران اینچنین پروگرامها برای ایجادتفرقه ونفاق کمر همت بسته اندوبرای نابودی انسانها درتلاش اند باید آنهارا شناخت ووقت خودرا برای گوش دادن به حرف های مضحک شان حدرنداد .
نفرین بر تفرقه افکنان

>>>   من از هیچ مزهب پیروی نمی کنم زیرا ما قرآن و احادث پیامبر اسلام و دین اسلام را داریم نیاز به این مزاهب نیست امیدوارم کارکنان سایت افغان پیپر مطلبم را به چاپ برسانند تا برادران مسلمان بدانند که هیچ مزهبی و یا دینی از اسلا برتری ندارد......
حق شناس

>>>   براساس فتوای ایت ا..خامنه ای هرگونه توهین به خاندان حضرت رسول گرامی (ص)بخصوص زنان گرامی ان حضرت و صحابه گرام حرام بوده وتوهین کنندگان از جمله کافرانند.برادر عزیزم درجهانی که امروز همه کافران بر طبل بی دینی می کوبند و شمشیرهای خود رااز مقابل بسته اند وهدف انهااسلام است نه برای انها شیعه مطرح است نه سنی می بینی که چگونه بر قرانت وپیامبرت اشکارا توهین می کنندوبر توهین کننذگان ان نیز جایزه می دهندپس تاکی غفلت وسر در زیر برف کردن؟دشمنان اسلام در هر مکان وذر هر لباسی که هستند بدانند شیعه وسنی برادران یکدیگرنند. تا کور شود هرانکس که نتواند دید.(برادرت محمد )

>>>   من فقط از نویسنده این متن انتقاد میکنم که این نوشته میشد در پنج خط خلاصه شود، به داستانی تبدیل کرده که نصف روز برای خوان دن وقت میخواهد. اگر میخواهی که کسی این متن را بخواند خلاصه کن و گرنه...

>>>   تشکر
باید چنین فعالیتهای مخرب به نام دین یا مذهب گرفته شود
دین برای تکامل انسانهاست نه برای تخریب و ارتجاعی
کسانی که به این نوع فعالیتهاکمک می کنند به مسلمانان و بخصوص شیعیان صدمه زده و کارهای اینها با طالبان مساوی بوده
لعنت خدا به تفرقه افکنان به نام دین یا مذهب
وطن خواه از کابل
احمد

>>>   نادیده را خدا بوت بدهد با بوت خواب میکنه.

>>>   تشکر
لعنت خدا به این شبکه های تلویزیو ن همچون اهل بیت یا همچون شبکه امروز که کارشان تفرقه و دشمنی است و نوکر استکبار می باشد تمام غیرمسلمانان متحد هستند که دنیا و اخرت را با خدمت خودشان برای مردم بسازند ولی ما با تفرقه و دشمنی اخرت و دینای خود را به سیاهی می کشیم
خواهش نشر را داریم
وطن خواه

>>>   اهانت بکنید به یکدیگر به خاطر 1400 سال پیش
مردم احمق هستیم
کارهای امروزی ما بر می گردد به قرون وسطی که مسیحیان و یهودی ها بین خودشان در اروپا می کردند ولی هرچه باشد انها به این درک و فکری رسیدند و متحد هستند ولی ما 1001 یک رقم بدبختی داریم که مسایل قومی و دینی و مذهبی را با حماقت خود و افراطی و جهل و نادانی بیشتر می کنیم
خدا همه مارا به یک شعور و درک عالی برساند
تشکر از نشر شما
کابل علی رضا

>>>   سلام دوستان وبرادران اسلام من خودم یک مسلمان هستم ودوستداران اهلبت هستم این بجای خود و اکسر فکر میکنم مایان بسیار نادان هستم کی فرق دربین شیعه وسنی پیدا میکنم خدا ورسول و قران یک است از هردو طرف سنت رسول واحکام و فرموده شان را برابر قبول دارم و کسانی کی شرانداز است شیطان است ولعنت خدا ورسول همه مسلمان ها برشیطان است ومیشود
علی از جرمنی

>>>   انانیکه در شرایط اساس کنونی طبل نفاق بین مسلمین را میزند
پیرو شیطان و نو کر دشمنان کشور ماست . من منحیث یک شیعه مسلمان این اعمال را بشدت محکوم و عاملان آنرا دشمنان دین میدانم
سید مصطفی کابل

>>>   آفرین علی رضا جان،دستت درد نکند. چشم دشمان ما وشما کور.زنده باد سنی ،شیعه،پشتون،تاجک،ازبک،هزاره و......همه ملت بزرگ ما.
کوچی

>>>   چرا كسي از تلويزيون مسكين يار كه يك شبكه افغاني است و ان نيز مثل همين شبكه از امريكا پخش ميشود ويگ ....يهودي را ظاهراً خود را مسلمان واقعي ميداند ملا اخون زاده چه ناسزاها كه به اهل تشيع نمي گويد وحتي به پدر ومادر ونواميس مردم نيز فحش ميدهد چرا كسي جلو اين شبكه را نمي گيرد ويا چرا علماي اهل تسنن براي اون فتوانميدهد.
هميشه قرار نيست تشيع قرباني بدهد واز شبكه اهل بيت نيز چيزي بدي پخش نكرده تماماً چيزها را از كتابهاي معتبر اهل تسنن براي مردم ميخواند.

 

>>>   این همه کار های ناروا در حق شیعیان انجام میشود , یکی نیست که فتوا بدهد. حالا که حقایق اشکار میشود همه به فکر وحدت افتاده اند. جلاالخالق

>>>   همه ما مسلمان هستیم این موضوع شیعه و سنی جز نفاق و تفرقه افگنی چیز دیگری نیست. همه ما به خداوند پاک، به پیغمبر فرستاده وی محمد(ص) و به قران کریم کتاب نازل شده از جانب الله(ج) ایمان داریم. وقتی دین اسلام نازل شد نه سنی بود نه شیعه، همه یک مسلمان بودند. این نوشته محترم محقق کابلی یکبار دیگر نشان میدهد که این موضوع نفاق افگنی باز هم از خارج به کشور ما وارد میشود اما برماست تا فریب کشورهای خارجی را که فقط برای اهداف خود دلبری میکنند نخوریم و همه منحیث یک افغان و یک مسلمان مانع بدبختی و ویرانی بیشتر شویم.

>>>   برادران اسلام شما یقین به خدای باک کنید که یکی از همکاران بنده اشکارا چهار یار رسول کریم ص را زن گفته دشنام داد او در اول میگفت که این یاران رسول کریم ص جندان ادم های مهم نیستند هرقدر که برایش میگفتیم که لطف نموده بگو که دین اسلام را کیها بودند که به ایران و افغانستان اوردند با وجود دانستن ان باز هم دشمنی اشکارا را به علیه انها اعلام میکرد او دراول نشان میداد که طرفدار حضرت علی صاحب است لاکن بعدا دیده شد که وی دشمن همه یاران رسول کریم ص است نام وی کریم حیدر استاد فاکولته فارمسی بوهنتون کابل است من اشکارا برای همه مردم میگویم که این ادم ضد شیعه و سنی است . شیعه و سنی برارد اسلام اند لعنت به اشخاص متعصب بخصوص انسانهای که از نظر دینی تعصب دارند.

>>>   باعرض سلام به همه!
خداوند پاک در قرآن مجید میفرماید:از من واز پیغمبرم اطاعت کنید .پس آیا برادران شعیه با خداوند دعوای دارند که سنت پیغمبر
را قبول ندارند؟

>>>   با سلام
الله یاری ایده هایش از خودش نیست قطعا دست های پشت سر این قضیه وجود دارد بهر صورت مردم ما باید بیدار باشد و دسیسه های که بنیان اسلام را هدف گرفته است شناسایی نمایند
مهدوی

>>>   پدر من پشتون قندهاری است و بعد از تحصیل خود از دوران جوانی در تکیه خانه در باره امامان اسلام سخن میگفت .
اگر برادران عزیزم دانسته باشند؟در موضعات بیسار باریک مذاهب
سخن های پوچ و بمعنی نمیزنند.
توهین به هر مذاهب اسلام توهین به همه مردم اسلام افغان است.
عزیزانم برادران افغانک های غیورم در هر نقطه جهان که هستیند ارام موافق و خوشبخت باشید.

>>>   نه اهانت وتوهین ونه سکوت در مقابل آنانکه هر روز از شبکه های مختلف مذهب شیعه را توهین وتحقیر وتکفیر می کنند .
ما باید طبق فرمایش قرآن کریم وسنت پیامبر گرامی اسلام عمل کنم ووظیفه شرعی ودینی هر مسلمان این است که در اصول دین باید خود شخص به آن حقیقت وواقعیت دست یابد
اگر بناباشد که ما در مقابل هزاران شبهه های که مطرح می شود وپاسخ گو نباشیم از بیم آنکه به فلان مذهب ودین برمی خورد دیگر فاتحه دین ومذهب خوانده است ،ولذا پس در مقابل آنانکه تبلیغ دین مسحیت می کنند نیز ساکت بمانیم چرا چون وحدت جامعه جهانی وبشری لازم است وآزدای بیان ؟ ویا.... اگر بناشد این طرز تفکر جاهلانه داشتم باید باید هزاران جلد کتاب های دنیی ومذهبی مان که برگرفته از فرمایشات پیامبر اسلام وائمه معصومین (ع) است نیز ازبین بی بیریم ؟
چرا؟ آخر برای باعث نفاق میشد.
عجب!!!
به نظر بنده دیگر آن دوره تقیه وملاحظه کاری گذشت هرفررد مسلمان اعم ازشیعه وسنی هر مذهب وفرقه که دارد در آن می توانند مطالب مورد نظرش از هزارن سایت های انتیرنتی وماهواره ونرم انفزار وکتاب های چاب بدست آورد.
وهیچ مذهب یافت نمی شود که بر خیلی از مسائل باهم اختلاف نظر های که حتی باعث تفسیق وتکفیر نیز شده است .ماباید باجدال احسن وگفتکوبارعایت اخلاق اسلامی بدور از توهین وتحقیر حقایق را بیان گرده تاهر فرد مسلمان بادرک صحیح ودرست به واعقیت تاریخ دست یابد.
و مااز آقای محقق کابلی که بازیچه دست افراد مختلف وسود می شود وبه هر باد می وزد متأسفم کسی که به عنوان سکندار مرجعیت مطرح است بادرایت وباسلابت بامدیریت شایسته وارد عمل بشود.
برنامه تلویزونی اهلبیت به جزخدمت در راستای اهلبیت وبیان حقایق وواقعیت های تاریخ چیزی دیگری بیان نمی کند
اما اینکه برخی از حسودان وبخردان تبلغات سوء وبرداشت غلط از دارند.
می توان گفت که 80/. از افراد که طبل مخالفت وامضاء تومار نمودن اصلا برنامه های آن را ندیده واز زبان آن واین شنیده که آقای الله یاری توهین به مذاهب برادرا اهل سنت می کند.
بعدا قضاوت در دست خود شما
کوچک شما حق جو.

>>>   سلام محضر دست اندر کاران سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان.
توصیف کرامات و ابعاد معرفتی دین و اهلبیت پیامبر، مورد وفاق همگان هست و بیان رفتار و اخلاق حسنه خوبان خدا، به قصد انسان سازی، چون خورشید بر همگان آشکار هست که کار پسندیده و نیکو هست ولی دوستان عزیز متوجه باشند به صرف فحاشی افراد چون ملا زاده، نباید رهرو راه حقیقت و طالب رضایت خدای متعال، بخواهد همانند آنان تبلیغ مذهبی از نوع افراطی اش کند( توهین به شخصیت های صدر اسلام و صحابه) آنهم با وقوف بر مصالح و شرایط جامعه اسلامی و به ویژه نیازهای ملت افغانستان، که تاب و تحمل هزینه هیچ نوع افراطی گری را دیگر ندارد چه این که فرق اسلامی و جامعه دردمند و زجر کشیده افغان، میخواهد به عنوان امت واحد اسلامی و همنوع انسانی با کمال احترام زیر چتر واحد زندگی کنند.
حضرت علی به مالک اشتر میفرماید« الناس اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق» مردم یا برادر دینی تو هستند( نگو شیعه و سنی و یا اگر مسلمان نیستند همنوع تو هستند در خلقت و انسانهای چون تو هستند.) پس برخورد و استفاده از الفاظ شیرین کاریست که نه تنها وظیفه دینی هست که هیچ عاقل برای مبلغان دینی نمی تواند انکار کند.
دوستانی معدودی که در بالا اظهار نظر کردند و روش افراطی را توصیه کردند در اظهار نظریات شان؛ شایسته هست کمی به سنت و روش انبیا و قران و ... توجه کنند و پیام یک مرجع تقلید و عالم دینی( ایت الله محقق کابلی) را که مشوق تاسیس این شبکه بوده دوباره مطالعه کنند و متوحه باشند که دین عرصه غیرت و تعصب لجام گسیخته نبوده و از نوع سایر تضادها نیست که انسانها بخواهند از امیال خودشان هزینه کنند بلکه ادیان و مذاهب ساخت احتیاط و تعبد و تسلیمی و خود سازی هست و دعوت به سوی کمال که ریشه در رفتار و سرشت و صفات پسندیده خود ادمی داشته باشد. و انسان باید در این نوع از تبلیغ، تابع حکم خدا باشد. البته این به معنای تایید رفتارهای سایر مبلغین به ظاهر دینی که از جانب مقابل توهین و... می کنند نیست.
من مجددا از گردانندگان شبکه اطلاع رسانی که هم مقدمه بنده و هم نظر حضرت آیت الله محقق کابلی و هم نظر خوانندگان را منتشر کردند تشکر می کنم. و دوستان بدانند آن شبکه با مستمعینش کار خودش را می کند و راه خودش را می رود ولی سایر مسلمانان و شیعیان نیز حق دارند اظهار نظر بدور از توهین کنند خصوصا آنانی که چون من دغدغه های عمیق اسلامی و دینی و انسانی و ملی را در خود می یابند.
حسینی فطرت

>>>   افتخار برای ملت است که در زیر سایه توحید - عدالت و امامات زیست دارند و همواره درجهت رسیدن به توحید ویگانه پرستی کوشش میکنند .

>>>   تشکر برادر عزیز از حس مردم دوستیت همه ما باید در غم اینده دولت باشیم و پشت گپهای بیجا نگردیم.

>>>   ما از پيام ايت الله العظمي کابلي حمايت ميکنم که بسيار راه گشاه است.

>>>   ما هیچ احتیاج به این شبکه ها نداریم خدا وعده داده است حق پیروز است . همانا حق با علی آل محمد( ص) است . بدا بحال کسانیکه حق علی ( ع) و فاطمه الزهراء (س) را خوردند و بردند . ای مردم به کشتی نجات حسین ( ع) وارد شوید و رستگار گردید . یا ابا عبداله الحسین مظلوم

>>>   با سلام!
باید خاطر نشان شویم که برادران شعیه که سنت پیغمبر(ص)را قبول ندارند کافر به شمار نمیروند اما سخت گنهکار میباشند.
عمر از دهلی جدید

>>>   شبكه جهانى نور راستى يك شبكه ميانه رو ونورانى است كه قلبهاى مردم را نورانى كرده است نه مانند اهل بيت كه تفرقه افكني ميكند

>>>   رفتارشخصی افراد هیج ربطی به دین و مذهب ما ندارد. در هر جامعه ی ممکن است افراد کج سلیقه و ما جراجو پیدا شود. به نظر من اگر حقایقی هم گفته می شود رعایت احترام لازم است. علاوه اینکه گفتن هر حقیقت هم که باعث تخریب و تضعیف یک جامعه شود درست نیست مثلا گفتن عیوب دیگران ولو حقیقت داشته باشد در اسلام گناه شمرده شده است چرا که خیری در آن نیست.

>>>   فعلآ ضروری ترين عمل خشک کردن ريشه های نفاق است نه آبياری و پرورش آن !!!!!!!
عبادت تانرا بکنيد پشت قصه های مفت نگردين .
ملنگ

>>>   همه مردم غیور مسلمان افغانستان به قانونیت عدالت و مساوات ضرورت داند .
ما باید برای اشخاصیکه صرف تفرقه را پیشه خود ساخته اند نگذاریم در هر چیز پاک دست...... خود را میزنند.

>>>   به نظر من تلویزیون اهل بیت ملامت نیست این مشکل دیموکراسی و آزادی بیان است . در مملکت ما چنین ارگانی وجود ندارد که جلو همچو خودسری ها را بگیرد. هرکه به هر نحوی که خواهد انجام میدهد .
شمس الدین
کابل

>>>   تا بکی جنگ مذهب تابکی
تابکی جور اسلام تابکی
با عرض سلام ، بنده منحیث برادر مسلمان شما ازانعده اشخاصیکه دست به همچو نفاق های مذهبی میزنند و آتش خشم مسلمانان را شعله ور میسازند جداً التماس می نمایم تا به این کار پست ونا شایسته نقطه اختتام ببخشند وگر نه سرانجام بدی در قبال خواهد داشت .
شکیب احمد
قندوز

>>>   یک پیشنهاد سود آور به شما ای شیعیان!
اگر شما واقعاً بر حق هستید چرا در تلویزیون تان (اهل بیت) حقانیت مذهب وعقیده خود را ثابت نمیسازید . اگر واقعاً میخواهید مردم به شما بپیوستند این شیوه را اختیار کنید .
با احترام
عبد الصبور
هندوستان

>>>   کمی فکر کنید، آیا مشکل افغانستان تفوق شیعه بر سنی و سنی بر شیعه است.؟ ما مشکلات بیشمار دیگرداریم که باید به آنها رسیده گی شود. بیایید کمی عاقلانه بیاندیشیم.
کریمی

>>>   ما باید چیز های که ما را نزدیک میسازد قوی تر بسازیم و چیز های ما را دور میسازد بر طرف.

>>>   به نظرمن فقط میخواهند از احساسات پاک شیعیان سو استفاده بکنند و پولی به جیب بزنند و یا اهداف سیاسی در میان است.
با تشکر نرگس کابل

>>>   خدا را شاكريم كه گروهي پيدا شده اند كه از حقيقت دفاع كنند و شبكه وزين و زيبا و نيكويي بسان شبكه اهل بيت عليهم الصلوت و السلام راه بيندازند. متأسفانه گروهي كه همواره عقل و درايتشان در اين چند روزه دنيا باقي است و اصلا تفكري در اصل آنچه كه رسول خدا صلي الله عليه و آله از سوي حق جل وعلا آورده ندارند و به آنچه سبب شد تا راه از اصل جداشود و منحرف شود و آن اهداف عالي دست يافته نشود لاأقل به طور كامل توجه نمي كنند سعي مي كنند كه در اين گونه مساءل مناقشه كنند و بايد بدانند كه شبكه اهل بيت يك شبكه أفغاني نيست كه اين برادران افغاني اينقدر به سر و بار خود مي كوبند كه باشد يا نباشد و درست است ياخير ويا از مرجعشان استفتا مي كنند كه كمك كنند ياخير و ... شبكه اهل بيت شبكه اهل بيت است مال تمام شيعيان جهان است كه دوستدار حق اند و اصلا هم توهين به سايرين نيست و اصلا ناموس و ... كسي را مورد اهانت قرار نداده بلكه با مدرك مستند و مستدل سعي در هدايت انسان ها داشته و در اين راه موفق بوده و اين شبكه كاري به مشكل افغانستان و غيره ندارد و اين را هم كه مي گوييد واعتصموا به حبل الله جميعا و لاتفرفوا به عنوان آيه اي دال بر نفي اين شبكه بايد بدانيد كه تأويل آن اميرالم‍ومنين علي بن أبي طالب هستند و خود حضرت فرمودند أنا حبل الله المتين و صراطه المستقيم حال كه اين شبكه همه را به اين راه دعوت مي كند اين آقايان آمده اند و فتوا مي دهند كه ال است و بل است و نبايد به اين شبكه كمك كرد و اگر اين شبكه يك شبكه تبليغ براي عمر و اتباعش بود آقايان هيچ نمي گفتند و لام تا كام حرف نمي زدند و اصلا نه وحدت به هم مي خورد و نه ... جدا مولايم أميرالؤمنين علي عليه السلام مظلوم بوده همانطور كه خود مي فرمود مازلت مظلوما منذ أن قبض رسول الله.

>>>   بهنام از ایران
دوستان عزیز کمی به دور و برمون خوب نگاه کنیم ما از غافله جا موندیم ، هنوز داریم سرو کله هم می زنیم که 1400 سال پیش چه اتفاقی افتاده ، بابا به پبر به پیغمبر زندگی این نیست به خدا که حتی الله هم راضی به این سبک زندگی نیست ، چرا کشورهای مسلمان اینقدر از لحاظ پیشرفت علمی عقب موندن ؟ چون ذهن ما فقط مشغول این اراجیفه آخرشم می دونم همه ما جامون ته جهنم هست !!
اگه نگاه کنیم اکثر ماها دروغگو شدیم ، دزد شدیم ، زنا کار شدیم ، جنایت می کنیم و ... آیا این اسلام هست ؟ نه بخدا پس حالا که نمی تونیم مسلمان واقعی باشیم پس کمتر ور ور کنیم و تفرقه درست کنیم ، کم این دین کامل رو از چشم مردم دنیا بندازیم .
به امید دنیائی بدون تفرقه

>>>   فقط مونده از خدا بخواهیم که : خدایا راه راست را به سمت ما کج بگردان ...
یه شبکه اومده و داره حلال وار شیعی وار و در دفاع از ائمه اطهار عمل میکنه و بعد از1400 سال مظلومیت آقامون امیرالمومنین علی (ع) و اولادش رو به گوش جهانی میرسونه !
چش دیدنش رو ندارن ! باز قرآن سر نیزه کردن ! بازم پا ابوموسی اشعری ها رو به جریان باز کردن !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است