طالبان سنگر مقابل آسیای میانه هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149096 منبع: پرینت

جنگ آمریکا هم بر ضد طالبان در استراتژی جدید فقط با آن بخش از طالبان است که هم اکنون در برابر خودش قرار گرفته است می باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالقیوم سجادی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» معتقد است جنگ آمریکا هم بر ضد طالبان در استراتژی جدید فقط با آن بخش از طالبان است که هم اکنون در برابر خودش قرار گرفته است می باشد و گفت: آمریکایی ها همچنان به این فکر می کنند که از طریق افغانستان قوای خود را تقویت کنند و از اینجا بر روسیه فشار وارد کنند. حالا از چه طریق آنها می توانند این کار را کنند؟ در گذشته که طالبان در افغانستان می جنگیدند آمریکایی ها می گفتند این جنگ جنگ داخلی است و ما با طالبان کاری نداریم. حالا که طالبان از امریکایی ها فاصله گرفته اند، طالبان را به عنوان یک سنگر و موضع در مقابل داعش و در مقابل تهدیدات آسیای میانه از آنها استفاده می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها در این وقت دیدند که اگر ما جنگ افغانستان را جنگ داخلی بگوییم و طالبان را مورد نظر خود قرار ندهیم از طالبان یک جبهه بزرگ در مقابل خودشان درست می شود و این اهدافی را که بر روسیه و آسیای میانه و چین داشتند بر باد می دهند. بنابراین آنها تصمیم گرفته اند که جنگ را با طالبان شروع کنند. طالبان را از بین ببرند و بعد از اینکه طالبان را از بین بردند می توانند هر چیزی را و هر کاری را در منطقه انجام دهند. در این اواخر بیشتر فشار و تجمع طالبان بر شمال افغانستان بود بخصوص بر سرحدات آسیای میانه در بدخشان و در جوزجان و قسمت هایی از شمال شرق و شمال غرب بود. منتها آمریکایی ها حالا تصمیم قاطع گرفته اند که باید طالبان را از بین ببرند اگر طالبان را از بین نبرند روس ها می توانند به هر شکلی که شده استفاده خوبی از آنها کنند و یک یک سپر بسیار قوی در مقابل آمریکایی ها باشد. در واقع با بخشی از طالبان می جنگند که در کنار روس قرار گرفته اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
سجادی
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه خدابیامرز امرصاحب برای طالبان رسید.

>>>   جنگ افغانستان هیچ وقت ابغاد داخلی نداشته است.شکل گیری تنظم ها در پکستان بارویکرددینی تحت حمایت غرب در دوران حکومت داود به مثابه لشکرذخیروی به منظورتقابل ورویاروی با خطرات احتمالی شوروی از یکسووازسوی دیگرجابجای عناصر وابسطه به شوروی دردستگاه دولتی بیانگرجنگ های نیابتی شرق وغرب در همان برحه زماناست.تداوم وضعیت آنزمانی موجب بروز وضعیت کنونی است یعنی دوام رقابت هایقدرت ها بزرگ جهانی ومنطقوی. سوگمند انه مردمان این سرزمین در تشکیل دولت ملی ناکام مانده اند.دولت های دست نشانده رفتند به دنبال اهداف بادارنشان ناتوانی نیروهای ملی دراین باز ی بزرگ رقابتی یا از پای د انداخته شدند و یا کاملا به حاشیه رانده شدند.وضغ امروز ایجاب می کند تادر جهت تشکیل دولت نا وابسته ملی تلاش صورت گیردوافغانستان رابه یک کشورغیر منسلیک با رویکرد جدید تبدیل نمایم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است