باید بسوی تحکیم اتحاد گام برداریم نه نفاق و گسست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149090 منبع: پرینت

هموطنان گرامی: باید بسوی تحکیم اتحاد گام برداریم نه نفاق و گسست.

افغانستان بعنوان یک ایده و فکر، بعنوان یک خاک و کشور، بعنوان یک ملت و دولت با وصف توجه جهانی و قربانی های بزرگ خود ما دچار فروماندگی و درزهای عمیق اجتماعی شده است. هریک ما باید سخت تلاش کنیم تا از نفاق بیشتر و تضعیف جلوگیری کنیم افغانستان بعنوان یک خاک باقی خواهد ماند اما هر روز یک زخم تازه بر پیکر ایده (بنیاد فلسفی کشور) و ملت – دولت در اینجا ایجاد می گردد.

انتخابات آینده اعم از مجلس نمایندگان و ریاست جمهوری باید روند مرحم گذاری و التیام بر فاصله ها و زخم ها باشد. در این راستا باید همه سهم بگیریم که انتخابات پیش رو از انتخابات گذشته بهتر و شفاف باشد من ده ها مورد از نارسایی های انتخابات گذشته را فهرست دارم که عمده ترین آنها را سلسله وار می نویسم تا شود کمسیون انتخابات بتواند صفحه جدیدی در جامعه ما باز کند و انتخابات شادابی آورد نه افسردگی بیشتر.

یکی از مباحث جنجال برانگیز مساله احصاییه است. اداره احصاییه اگر توان نداشت روستاها را سرشماری کند حداقل در این شانزده سال نفوس شهرها را برمی شمرد و روستاها را مطابق به رشد 2.3 درصد سالانه که بانک جهانی تخمین کرده است به اساس احصاییه دوره محمد داودخان شهید محاسبه می کرد به هرحال حالا بخاطر جلوگیری از نفاق و فتنه ای دیگر نیاز است ریاست احصاییه نفوس تخمینی ولایات را که به اساس آن تذکره رای دهی توزیع می گردد باید اعلان نماید.

نیاز است معلوم شود چه تعداد از هموطنان ما هم اکنون تذکره دارند و صنف بندی آنها از نظر سنی و عمر چیست و تخمین واجدین شرایط رای دهی در انتخابات پیش رو کدام است. خموشی ریاست احصاییه در این شرایط که ما سخت نیاز به ارقام داریم کار خطا است در این حالت سردرگمی و ابهام یک شرکت خارجی با استفاده از شیوه و متود کاملا بیگانه در اینجا از فضا نفوس شماری کرده است.

تا جایی که من معلومات دارم از این شیوه در تثبیت حیوانات در حال انقراض در جنگل های آمازون و محیط زیست گونه های در حال نابودی در آفریقا کار گرفته شده است اما اینکه چه کسی این شرکت را مامور سرشماری فضایی در این کشور ساخت خیلی مشکوک است. این احصاییه مدتی است که در حلقات خاص دست به دست می شود و اگر قرار باشد از ارقام آن استفاده صورت گیر درزها و شکاف های جامعه ما عمیق تر می شود پس ما از کمیسیون انتخابات و از ریاست احصاییه مرکزی تقاضا داریم که اساس تخمین خویش از نفوس واجد شرایط را بصورت علمی و متودیک برای مردم افغانستان اعلان نمایند.

هر روند ملی باید وسیله ای برای وصل ما باشد نه نفاق و پارچه شدن هویت کشور.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
اتحاد
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   همون احصاییه فضایی و گاو شمردن
میگید ادبیات پارث مال شما بوده
یادتون باشه امروز هم مال ایرانه
یعنی خودم شخص خودم
کار شما که جنگه
حداقل خرد بصیرت تدبیر من غیرقابل انکاره

>>>   بلی باید بسوی تحکیم اتحاد گام برداریم نه مانند چندسال قبل که اگرقروت را کورت میگفتی واجب القتل بودی
درشروع دیوارکج بود باید راستش کنیم
وازگذشته های خود درس عبرت بگیریم

>>>   خیلی نظر خوب و منطقی و عقلی نظر تان اقای امرالله صالح من نظر تانرا تایید و تصدیق میکنم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است