کشورهای مهاجرپذیر مهاجران را به زور اخراج نکنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149087 منبع: پرینت

ایجاب رعایت بازگشت داوطلبانه مهاجرین و آوارگان از سوی کشورهای منطقه و جهان و کمشنری عالی سازمان ملل متحد

طوریکه برای همه واضح و روشن است امروز زندگی هر جامعه و ملتی در جهان بدون همکاری و رابطه با سایر جهان و کشورهای مختلف منطقه و فرامنطقه بطور مستقلانه امکانپذیر نبوده است و دنیای امروزی ما دنیای روابط و همکاری های متقابل میان دولت ها و ملت ها بخصوص در عرصه های انسانی از همه بیشتر بوده است چنانچه کسی نمی تواند از نقش همکاری های منطقوی و بین المللی میان کشورها و دولت ها و رسیدگی به وضعیت جنگ زده ها و سایر عرصه های مصیبت بار طبیعی مانند زلزله، سیلاب، طوفان، قحطی آفات های طبیعی و انواع مختلف دیگر انکار ورزد تا جایی که می توان ادعا کرد که هیچ کشور و ملتی در دنیا نمی تواند به تنهایی بدون روابط حسنه و همکاری های متقابل با دیگر کشورها زندگی کاملا مستقلانه داشته باشد و از کمک های انسانی دیگران بی نیاز باشد زیرا خواهی نخواهی هر کشور مصیبت زده ای نسبت به کشورهای تواناتر به نحوی احساس ضرورت به کمک و نیازمندی داشته است.

چه زیبا و خوب می بود که اگر این روابط و کمک ها و همکاری ها میان کشورهای جهان با یکدیگر براساس حسن نیت، حس انسان دوستی، تساعد اجتماعی، تفاهم و همکاری ها، برابری و برادری استوار بود و هیچ کشوری نسبت به کشور دیگری بدون درنظرداشت فقر و غنامندی خود احساس غرور و برتری و یا ذلت و کمتری نمی کرد و از دید انسانی، خوشبینی، تفاهم و همکاری بشری با یکدیگر دارای چنین روابط انسانی و همکاری های متقابل بود و در نهایت انسان ها می توانستند از این طریق در جهان عاری از کشمکش ها و تنش ها زندگی کنند و خوشبختی را همه صاحب می شدند.

امروز متاسفانه منطقه ما (جهان اسلام) بیشتر از همه گرفتار انواع مشکلات ها و مصیبت ها، جنگ ها و خونریزی ها و بحران مهاجرت های اجباری است و به علت شرایط ناگوار که در منطقه ما حاکم است که وضعیت (افغانستان، سوریه، عراق و سایر کشورهای خاورمیانه و غیره) خود گواه چنین حالت مظلومانه است و متاسفانه مردمان این کشورها هم احیانا مجبور می گردند تا سرزمین اصلی خود را ترک و رها کرده و به مناطق دیگر دنیا مهاجر و آواره شوند که در این میان بعضی از آنها کشورهای اروپایی کانادا و آمریکا را نیز انتخاب می کنند که شایسته است تا از کشور های مهاجرپذیر منطقه و کشورهای اروپایی و سایرین که تا حالا تحمل و حوصله کردند تقدیر نموده و امیدوار بود تا از سعه صدر و حوصله مندی بیشتری در مقابل این مهاجرین و آوارگان از خود نشان دهند بلکه بیشتر از همه در مهار بحران ها و جنگ های خانمان سوز عطف توجه نمایند تا با قطع دستان تروریست ها و ختم جنگ ها امنیت و صلح دایمی در منطقه شان برقرار گردد.

از نظر انسانی بطور موقت هم اگر شده به این آوارگان جنگ زده کمک و همکاری بیشتری داشته باشند تا زمانیکه اینها بتوانند با تامین صلح و امنیت در کشورهای اصلی شان به شکل داوطلبانه راهی دیار اصلی خود گردند زیرا مردمانی که این راه های سخت مهاجرت و آوارگی ها را انتخاب کردند اکثرا شرایط سخت را پشت سر گذاشتند و از تلفات انسانی و از جمله از دست دادن اعضای فامیل و همراهان خود نیز در این راه قربانی های فراوانی داده اند که حس بشر دوستی و عطوفت انسانی حکم می کند که با آنها همکاری و همنوایی بیشتری تا حل مشکل شان صورت گیرد و بطور اجباری در شرایط موجود باز گردانده نشوند بلکه همان اصل بازگشت داوطلبانه که همه با آن اتفاق نظر داریم در قسمت همه آوارگان رعایت گردیده و به زور و اجبار از محل اقامت شان اخراج نگردند.

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیرخواه
مهاجران
کشورهای مهاجرپذیر
تامین صلح
نظرات بینندگان:

>>>   ایران برای مهاجران سنگ تمام گذاشت.مهاجران را بین مردم خودش پذیرایی کرد ان هم یک سال و دو سال چهل سال.
حال از امریکا و اروپا بپرسید شما که دم از حقوق بشر و این مسائل میزنید چرا تعداد کمی از مهاجران که خواستند به کشور شما بیایند انطور رفتار کردید و مهاجران را درجنگل نگهداری میکنید
فرانسه مهاجران را در جنگل کاله نگهداری میکند.
این بود آن حقوق بشری که باد در غبغب می انداختی و ازش دم میزدی؟؟
پس چه شد؟؟!!

>>>   آمریکا واروپا ابتدا حق برسی پرونده به پناهنده گان میدهد واگر واجد شرایط باشند انان را همچون شهروند خود میپذیرند و حقوق مساوی به اتباع کشور پذیرنده میدهند.
واگر واجد شرایط نبود با با در نظر داشت همه حقوق انسانی انها را به کشور مبدا برمیگردانند.
در ایران کسانی مثل من بعد از چهل سال حق داشتن یک سیم کارت موبایل را ندارد چه رسد به ......

>>>   اروپا به پناهنده گان همانند انسان و هم نوع مینگرد .ولی ایران پناهنده گان را برای اهرم فشار بر دولت افغانستان میداند.

>>>   افغان ها در ایران همه عمله وکارگر هستند .به برخی از دانشجویان هم در بعضی از رشته اجازه تحصیل میدهد .
ولی اروپا دانشجویان از هر کشور خواه ایرانی و وافغانی ودیگر کشور را بنا به استعدادش اجازه تحصیل میدهد.
وپناهنده گان از حقوق مساوی با شهروندان ان کشور را همچون حق کسب وکار را دارند.اما در ایران یک روز سیم کارت موبایل به نامت میزنند یکروز نمیزنند یک روز کارت عابر بانک بهت میدهند یک روز نمیدهد. افغانی ها در ایران همچون برده زندگی میکنند .

>>>   ایران اگر نمیتواند حقوق انسانی پناهنده گان را رعایت کند
از طریق سازمان ملل متحد پناهنده گان را اسکان مجدد دهد. حقوق اسلامی پیش کش.......

>>>   مشكل ما خود مهاجر نما ها هستيم، چون قانون پذير نيستيم، نظر كشور هاي مهاجر پذير بخاطر اعمال زشت و نا روا ما تغير كرده است، تجاوز هاي جنسي بالاي مردم أصلي اين كشور ها، و بالاي ديگر مهاجرين حتي كم عمر در كمپ هاي مهاجرين ، دزدي، كيسه بري، دروغ هاي زياد در دوسيه هاي مهاجرتي ،تنبلي و بيكاره گي، قتل و كشتار در بين خود فاميل هاي افغان. و همه و همه اش تأثير دارد.

>>>   ایران خانه همه آریایی هاست

>>>   بازگشت داوطلبانه جواب نمی دهد....در ایران از بیست سال پیش تا الآن بازگشت داوطلبانه به اجرا گذاشته شده ولی نه تنها افغانها به کشور خود بازنگشتند بلکه تعداد بسیارزیادی به ایران مهاجرت کردند وبه اینها اضافه شدند تاجاییکه حضوراینها در ایران چهل ساله شدو جمعیتشان بیش از پنج میلیون نفر...
تنها راه بازگشت خارجی ها اول بستن مرز به روش مین گذاری و کشیدن سیم خاردارهای محکم وغیرقابل عبور وسپس اخراج اجباری وسختگیرانه.
افغانهایی که حرف از اسکان مجدد می زنند باید بدانند که کلمه ی اسکان صحیح نیست بلکه مهاجرت ثانویه درست میباشد.اسکان درمورد مردم سیل زده یا زلزله زده ای به کار می رود که خانه وکاشانه ی خود را از دست داده اند که در چادر یا کانکس یا خانه های موقت اسکان داده می شوند.ولی در مورد مهاجرت کلمه ی اسکان خیلی جاهلانه و بی سوادانه است.درضمن ایران با آن کشورهایی که افغانها می گویند درآنجا اسکان مجددشویم باایران قراردادهای دوطرفه ی امنیتی ومهاجرتی و...دارد مگرمی شود که افغانستانی ها ازایران به آنجاها بروند؟مهاجرین افغان باید اول به کشور خود برگردند و از مبدا افغانستان به هرکجا که خواستند بروند...

>>>   برادران افغانستانی تو را به خدا انصاف داشته باشید شما که وضع مملکت ما را می دانید بنابر این توقع خودتان را از ایران در چارچوب واقعیت بگذارید.
مملکت ما همین هست که می بنید ما نه ادعای المان بودن کردیم نه ادعای کانادا بودن و ...
ایران یک کشور است با امکانات محدود و شرایط نامطلوب در عوض چند میلیون مهاجر در ان زندگی میکنند. المان اقتصاد قدرتمند دارد صنعت پیشرفته دارد و به مهاجران امکانات خوبی می دهد در عوض بیشتر از چند هزار نفر نمی توانند در ان ساکن شوند.

>>>   آمریکا واروپا ابتدا حق برسی پرونده به پناهنده گان میدهد واگر واجد شرایط باشند انان را همچون شهروند خود میپذیرند و حقوق مساوی به اتباع کشور پذیرنده میدهند.
واگر واجد شرایط نبود با با در نظر داشت همه حقوق انسانی انها را به کشور مبدا برمیگردانند.
در ایران کسانی مثل من بعد از چهل سال حق داشتن یک سیم کارت موبایل را ندارد چه رسد به ......
شما اگر قانونی مراحل کار میگذروندی مثل اون یک میلیون نفری میشدی که حق اقامت دارند و مثل شهروند عادی ایرانی هستند.

>>>   اروپا به پناهنده گان همانند انسان و هم نوع مینگرد .ولی ایران پناهنده گان را برای اهرم فشار بر دولت افغانستان میداند.
بله کاملا مشخصه.از پذیرش چند هزار نفر اروپا عاجزه.
تعداد افغانستانی ها در ایران میلیونی نفریه اما توی اروپا چند هزار نفرن.به اعداد و اختلافشون دقت کن تا عمق ماجرا رو بدونی.
کسی که قانونی وارد ایران شده باشه و اقامت ایران رو بگیره مثل یه ایرانیه.
مخلص کلام اینکه ایران خودش با انواع و اقسام مشکلات اجتماعی اقتصادی درگیره.کسانی که قانونی وارد ایران شدند اون یک میلیون نفر مشکلی ندارن (اگه بگن کار نیست برای جوان ایرانی که از دانشگاه با مدرک فوق لیسانس هم فارغ التحصیل میشه کار نیست )اما خب غیر قانونی ها مشکلات بیشتره ولی همین که بین بقیه مردم زندگی میکنن خودش خیلیه تا اینکه بخواد تو جنگل نگهداری بشن و کرامت انسانی شونو زیر سوال ببرند.درسته؟؟؟

>>>   افغان ها در ایران همه عمله وکارگر هستند .به برخی از دانشجویان هم در بعضی از رشته اجازه تحصیل میدهد .
ولی اروپا دانشجویان از هر کشور خواه ایرانی و وافغانی ودیگر کشور را بنا به استعدادش اجازه تحصیل میدهد.
وپناهنده گان از حقوق مساوی با شهروندان ان کشور را همچون حق کسب وکار را دارند.اما در ایران یک روز سیم کارت موبایل به نامت میزنند یکروز نمیزنند یک روز کارت عابر بانک بهت میدهند یک روز نمیدهد. افغانی ها در ایران همچون برده زندگی میکنند .
بله ولی برای غیر قانونی ها.شما مثل اینکه متوجه نیستی اقامت نداری و غیر قانونی وارد یه کشور شدی؟!
برای کشورهای دیگر هم همینه.مگر همین چند سال پیش نبود که اروپا و امریکا میگفت هیچکدام از ایرانی نباید در رشته های فیزیک هسته ایی و امثالهم تحصیل کنه.توی چین کارت های بانکی رو هم بستند.توی انگلیس مشکلات بزرگی برای دانشجویان ایرانی بجود اوردند.یه طرفه به قاضی نرو

>>>   افغانستانی ها در ایران مهمان هستند
ولی نه همچو غریبه در خانه میزبان
بلکه همانند فرزندی که از خانه پدر جدا میشود
و تشکیل زندگی مستقل میدهد
هر زمان که به خانه پدر می آید مهمان
خانه پدری است ولی غریبه نیست
قطعا فرزند باید رعایت سلوک و احترام خانه پدری
و میزان زحمت و زمان حضور در منزل پدر را
بنماید تا موجب مشقت نشود ولی همیشه درب
این خانه برای وی و عیال و فرزندان وی باز است
سامان ، تهران

>>>   برادر ایرانی
شکوه من از دولت ایران است نه ملت بزرگوار ایران.
من دست تک تک ایرانی ها را میبوسم ولی خود خوب میدانید اگر دولتها بخواهند خیلی از ناممکن ها ممکن میشود.
عزیز ایرانی من شما خوب میدانید که افغانستان شده مرکز جنگهای نیابتی .جنگ جهل با جهل است وقربانی مردم بیگناه
من نزدیک به چهل سال است قانونی در ایرانم وتمام هزینه های اقامتم را میدهم .بلکه زاده ایرانم.
برادر من مشکلات شما را با پوست وخون خود درک کردم ومیکنم.
ولی تقاضای من باز میگویم دولت ایران اسکان مجدد یا همان مهاجرت ثانویه است همانند دولت ترکیه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است