طالبان یا مجاهدین پایه های برق را منهدم می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149085 منبع: پرینت

یکی از رهبران مجاهدین در دهه شصت شمسی برای ضربه زدن به حکومت وقت کمونیستی فتوا داده بود که استفاده از برق کابل حرام است هواداران این رهبر جهادی در آن زمان درحالیکه در خانه شان برق داشتند برق ها را خاموش و از روشنایی شمع و ارکین و گیس استفاده می کردند.

جالب اینجا است که در همان دوره هم پایه های برق توسط مجاهدین سلحشور کشور منهدم می شدند چون به اعتقاد آنها به حکومت کمونیستی افغانستان ضربه وارد کرده اند اکنون نیز طالبان یا مجاهدین سال 2018 به زعم خودشان پایه های برق را منهدم می کنند تا به حکومت فعلی افغانستان ضربه وارد کنند.

به دیدگاه من هر دو جریان در دو مقطع زمانی حماقت های جبران ناپذیری را مرتکب شده اند که فایده اینکار در جهت منافع کشورهای مداخله گر در افغانستان و ضرر رساندن به مردم افغانستان بوده است.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثاقب
برق کابل
طالبان
مجاهدین
نظرات بینندگان:

>>>   بنظر بنده كليمه مجاهد كليمه بسيار مباركي هست اگه به أين خائنين هر كس خطاب كند كناه كار ميشود

>>>   حالا که بحث برق مطرح شد یکی از مفتی های سعودی گفته است:
(( درمحلاتیکه رفت و آمد یا پرچاو.ی برق زیاد باشد گرفتن روزه جایز نیست ،))
شاید آن مجاهدین هم برای اینکه از گرفتن روزه منعاف گردند عمدا برق کشی میکردند
ر

>>>   زیرا هردو فارغ یک مکتب وشاگردان یک استاد اند درکاروائیهای شان هیچ فرقی دیده نشده باید مطابق دستوراستاد خود عمل کنند که ناکام نشوند
هردوخود کش بیگانه پرور

>>>   آقای ثاقب ! قضاوت نادرست نموده اید ، یک بام ودوهوا (مجاهدین سلحشور نه ) بلکه مجاهدین تاریکی پرست که برق مساجد شهر کابل راقطع مینمودند - این طالیان هم چوچه های حرامی همان مجاهدین هستند مثلاٌ ملاسلام راکتی از قومندانان سیاف که کنون طالب است ـ با کدام وجدان قطع برق را درآن زمان حلال وکنون حرام میدانید .
ودیرصافی

>>>   در انزمان برق های وارداتی نبود برق نغلو و ماهیپر و سروبی فعال بود گلبیدین حکمتیار و افراد باندستش در چپه کردن پایه های برق دست داشتند و دولت وقت بخاطریکه خانه های مردم و مساجد و تاسیسات عامه از نور برق بی نصیب نمانند به گلبیدین خان پول میفرست تا پایه را تخریب نکنند حالا هم رقیقان و دوستان گلبیدین خان کار شیطانی شانرا در چپه کردن پایه های برق انجام میدهند لعنت بکار شیطان دشمن انسان .

>>>   خواهشمندم كه منبعد از كلمات با ارزش غرض معرفي حنايتكاران استفاده نشود. در كلمه اينهارا بنام و طنفروشان مسمي كنيد
خنجر از لُب جر

>>>   قربان قلم رسایت مهدی جان ثاقب.
قطع برق کابل همان کشته ای خود مجاهدین است که حالا دروش می کنند. اما دیروز حلال و امروز حرام است. باش که فرداچی می شود. در میان ماییم و این همه موج درد.
شمشیرسنگ.

>>>   جهاد از لحاظ مفهوم لغوی واقعا معنی جامع دارد. جهاد در اندیشه ای مذهبی
توسط حضرت محمد بکار برده شد و آیاتی هم در این رابطه به مسلمین در قرآن ذکر است، ملیونها ملا و مولوی در طول هزارو ششصد سال یا بیش‌تر
از آن ملیون ها نوع تعبیر داده اند و تمام این تعبیرات و تشریحات طوری صورت گرفته که به مفاد خود شان بوده است. در افغانستان هیچگاه جهاد علیه بیسواد ی ، گرسنگی ، ختم و محو مواد مخدره ، بیعدالتی ، فساد اداری ،و لست طویل است. در آغاز مهاجرت پیغمبر از مکه به مدینه از کلمه ای جهاد علیه کفار زیاد استفاده شده و این یک نوع دستور دینی به مسلمین بوده است و اجرای این دستور در غزوات و جنگ‌های مسلمین علیه مخالفین شان که نمیخواستند مسلمان شوندمورد اجرا قرار گرفته است، و در حقیقت این راه چور چپاول غارت اموال مردم بیچاره توسط مسلمین و تجاوز و غصب دختران و زنان جوان بنام غنیمت و فروش آنها در بازار ها به حیث کنیز و یا خود عربهای دزد از آنها بهره کشی جنسی می‌کردند، هیچکدام نمیتواند تاریخ رنج آور انتشار دین اسلام را در جهان چشم پوشی کند. قطع لین های برق و تخریب پایه های برق که جز دارایی عامه بوده است در زمان حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق افغانستان همواره صورت میگرفتند، رهبران تنظیم‌ها یا اشرار با فامیل های شان در پشاور و ایران زندگی مرفه داشته و از امکانات برق و کولر وغیره بر خوردار بودند، اما ملیو نها افغان، اعم از طفل و زن و مرد در تاریکی زندگی می‌کردند و حتی در شفاخانه ها مریض ها از اثر قطع دفعتا برق در اتاق های عملیات جان داده اند، این جهاد نبوده و نیست .
طالبان میراث مجاهدین هستند و آنچه مجاهدین در گذشته می‌کردند ، بنام اسلام ، طالبان هم چنین می‌کنند ، لذا اگر طالب خاین و وطنفروش ،متعصب ،
است ، پس مجاهدین نیز دارای چنین صفات بوده اند زیرا طالبان قدم به قدم از مجاهدین تقلید می‌کنند. برادران تا زمانیکه دزدان تنظیمی شیعه و سنی در کشور باشند
افغانستان به صلح و آرامش و پیشرفت د ست نخواهد یافت.
قارن

>>>   خطاب به تبصره کننده اول- از نظر روایت و حکایت های تاریخی از متن و بطن این کلمه <مجاهد> جز خون و خرابی دیگر هیچ چیز تراوش نمیکند.بنآ گفت که این واژه را فجاهدین تعریف و تکلف اش را در ورایی تاریخ در بعد روشن کرد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است