دشمن اصلی ما نوع نگاهمان به یکدیگر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149076 منبع: پرینت

در سرزمین ما در قدم نخست دشمن اصلی ما طرز تفكر و نوع نگاهمان به يكديگر است.

تفكر و نگاهی كه آغشته به گند تعصب، تبعيض و برتری جويی گله وار قوم محور است و بقای خود را در نابودی و حذف ديگری می بينیم. اين طرز تفكر و نوع نگاه متاسفانه در اشكال گوناگون در ميان بيشترين لايه ها و اقشار جامعه ما بخصوص ميان مسوولين و رهبران سياسی جامعه ی ما راه باز كرده، مقبوليت يافته و تمام توان و انرژی جامعه را به هدر داده است به ويروسي می ماند كه دارد به اپيدمی خطرناک مبدل می شود.

اين تفكر و نگاه را می توان منشا و مسبب بيشترين بحران های اجتماعی و سياسی جامعه ی ما و بستر ساز همه نابسامانی ها از نفاق و شقاق داخلی و باندبازی گرفته تا زمينه سازی برای مداخلات و تجاوزات بيرونی به حساب آورد تا اين تفكر و نگاه جاهلانه و مزخرف در يک كانتكست وسيع و بزرگ ملی از سوی نخبگان فكری و آگاه جامعه به چالش جدی كشانيده نشود و جايش را به تفكر و نگاه انسانگرای عدالت محور ندهد نه تنها چرخه ی خشونت و ترور و مداخله و تجاوز در اين جغرافيای رنج و درد متوقف نخواهد شد (چنانچه تا حال نشده است) بلكه به حدت و شدت و دامنه اش افزوده خواهد شد باور داشته باشید.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
برتری جویی
تبعیض
نظرات بینندگان:

>>>   بلی مثلا ازدهان بعضی مزدوران وغلامان خارچی ها شنیده میشود که پشتونها فاشست اند ازکوه سلیمان آمده طالب اند وطنفروش اند متعصب انذ وامثال چنین گپها افغان راقبول ندارم افغانستان راقبول ندارم این نگاه ها طبعا دشمن ما افغانها میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است