درخواست پناهندگی امرالله صالح در استرالیا رد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۷/۱/۶ کد خبر: 149032 منبع: پرینت

کشور آسترالیا درخواست پناهندگی امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان را رد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه از آسترالیا خبر داده اند که امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان طی سفری که کشور آسترالیا داشت، درخواست پناهندگی سیاسی نموده بود، ولی کشور آسترالیا بنابر دلایل سیاسی از پذیرفتن درخواست آقای صالح خودداری کرده بود.

علاوه بر این، حکومت آسترالیا به رییس پیشین امنیت ملی کشور اجازه برگزاری نشست‌ها جهت تبادل نظر میان شهروندان افغانستان و آسترالیا را نیز نداده است.

قابل یادآوری است که بیشتر رهبران سیاسی افغانستان فرزندان شان را به کشورهای خارجی فرستاده اند و اکثریت آنها تلاش دارند تا در کشورهای امن، پناهندگی سیاسی بگیرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
پناهندگی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر راست باشد این یکی از بیغیرتی های مهم امرالله صالح در این مقطع زمانی است. زیرا کسانیکه که کوره های سخت آزمایش مانند جنگ با روس ها و مقاومت به مقابل پاکستانی ها و طالبان را گذشتانده باشند هیچگاهی از کشور خود به جای دیگر نمیروند بخصوص و بخصوص و بخصوص کسانیکه رهبری جمعیت و سیاست های کلان را به عهده داشته باشند.
مردن در داخل کشور به مراتب از زندگی ذلت بار در خارج بهتر است.
شاهین شمالی

>>>   افسوس است که صالح صد ها جوان مردم را از طریق یک حزب به خدمت گذاری وآینده روشن تشویق میکند اما خودش درخواست پناهندگی کشور دیگری را میکند واقعا جای تاسف است
غوری

>>>   ایا عبدالله عبدالله اینقدر صلاحیت ندارد اورا بحیث یک عضو سفارت استرالیا تعین ومقرر کند ویا صلاح الدین ربانی؟؟؟

>>>   دولت آستراليا بايد امرالله را داخل آستراليا ميساخت، و در آن جا محكمه بين الملي نموده وي را بخاطر غارت بيت المال و عذاب مردم هزاره به حبس محكوم ميكرد، و قبل از آن هم پولهايش را به آسترالياء ميآورد.

>>>   مثلی که اتحاد جبهه شمال درهم شکست و هرکس به هر طرف در حال گریز و پناهندگی است.تا زمانی که دوباره انتخابات ریاست جمهوری شود و هرکس از هر غار سر و کله اش پیدا شود. اگر انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد؟؟؟
دوستم به ترکیه پناهنده شد،امرالله صالح میخواهد به آسترالیا برود،عطا محمد نور نیز فکر میکنم قزاقستان برود،اسمعیل خان و گیلانی له پاکستان نزد طالبان خواهند رفت.
اما داکتر عبدالله میگوید که تازمانی که اشرف غنی با سیلی بر رویم نزند و خودش جوابم ندهد،همین چوکی بی صلاحیت ریاست اجرایی را ایلا دادنی نیستم.

>>>   ایره مبارزه شکم های خودرا سیر کردن پول گزاف را بدست اودرن حالا از کشور بطور قانونی میخواهند فرار نمایند

>>>   دیگران را نمیدانم ولی تا جایی که من خبر دارم استر جنرال استاد محمد عطا نور والی اسبق ولایت بلخ و ریس شورای اجرایی حزب جمیعت اسلامی افغانستان و فرزند فرزانه ولایت بلخ و امیر خراسان می خواهد که در دایکندی به خود دولت مستقل بسازد.

>>>   سلام!
اعضای روند سبز را هم ببرند!

>>>   بچه های بی تجربه مسلک شان را همیشه تغیر وتبدیل میکنند امرالله صالع هم مانند جوانهای خونگرم یگان اشتبأه میکند ، او چندین بار این اشتباهات کرده ،حالا که پناهندگی اش رد شده دوباره میاید کابل ومیکوید غنی مقصر است ، ورنه پناهندگی همه قبول میشود از من بیچاره که داعیه خدمت به همه دارم قبول نمیگردد ،او هزا هزاران جوان بی تجربه بنام روند سبز فریبداده وبنام روشنفکر دور خود جمع کرده اما خود به فساد آغشته است و همیشه تبیعض پرست وقوم پرست است هزاره ها را فریبداده در مقابل پشتون ها وبعضی اقوام تاجک را در مقابل پشتون ها ومانند غنی که پشتون ها فریب میدهد در مقابل برادران فارسی زبان چنین اشخاصی باید از صوفوف مردم افغانستان کشیده شود تا نفاق وشقاق قومی و تعصبات لسانی ومذهبی از بین برود.
عبدالله ریحان

>>>   وقتي سخن از وطنپرستي و تعهد به ميان بيايد ، صالح جان خودش را در اين مورد، اول نمرهء عمومي معرفي ميكند ولي در خفا براي اخذ پناهنده گي سياسي ، مثل گدا ها دروازه هاي ديگران را ميكوبد . با ايجاد روند سبز و بانجاني و غيره ، جوانان و نوجوانان را فريب داده و از خلوص نيت و كم تجربه گي و خاميِ فهم سياسي انها ؛ بهره برداري سياسي و سؤ استفاده ميكند. به كسي كه ظاهر و باطنش تا اين حد ، متفاوت باشد چه ميتوان خطاب كرد به جز از .....؟؟؟

>>>   زمان عوام فریبها سبز ها نارنجیها گذشت دیگر جایگاه شان مرددود شده است
مقاومت

>>>   یک کمی حوصله داشته باشید.بعدأ حقیقت معلوم میشه......

>>>   خوب تاجک هزاره اوزبک
این سه قوم با فرار از کشور نشان می‌دهد که مقابله و رویا روی با پشتون رانداره و بازی را باخته
و پشتون هم هر روز فشار را زیاد میکنه
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است