مردی خود را پیش دفتر والی تخار به دار آویخت (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۷/۱/۶ کد خبر: 149031 منبع: پرینت

مردی خودش را پیش دفتر والی تخار به دار آویخت.
شاه محمود باشنده شهر تالقان که دقایق پیش خودش را در پیش دفتر والی تخار به دار آویخته بود از سوی مردم‌نجات داده شد.
او می گوید معاون والی تخار و رییس شورای ولایتی، چند باشنده دیگر محل را علیه او تحریک و حمایت می کنند تا زمین هایش را به زور غصب کنند.
تمام غم و اندوه بی عدالتی جانسوز این جغرافیا یکسو گریه استخوان شکن آن کودک که این صحنه را دیده سوی دیگر!
این تصویر نمادی از بی عدالتی جاری و جانسوز سرزمین سوختگان پایین دست است.
سوختگانی که در جنگ می میرند، در جبهه می میرند، در سرک می میرند، از بی نانی می میرند، از بی عدالتی از بیروکراستی ... از بی عدالتی.
این عکس غم انگیز و این کودک حقیقت تلخ نبود حاکمیت قانون و بی عدالتی در جای جای کشوراست.
فاجعه یعنی این کودک غریب سراسیمه که نمونه از هزاران دربه در این ملک است.
متاسفم و سخت اندوهبار.
عرفان برزگر


مردی خودش را پیش دفتر والی تخار به دار آویخت

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تالقان
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   خدایا.....خودت رحم کن

>>>   داکتر صاحب فضل الله مجددی
شما را که من از نزدیک میشناسم
کجا شد آن هیبت و صلابت دوران جهاد
مگر حقبین را با خود ندارید
که حق را دیده و فرمان برانید.

>>>   خداوند اینها را لعنت کند بی عدالتی به اوج خود رسیده است

>>>   .... به حکومت گران و خون خواران که این افراد بیغیرت را به قدرت نشانده و بالای مردم عام ظلم و وحشت میکنند.
اشرف غنی اگر به اخرت عقیده ندارد خیر لاکن انسان خو است. منحیث انسان باید با مقامات لعنتی برخودر نماید.
عبدالله که مسلمان است و به خدا عقیده دارد از هر دو بعد انسانی و اسلامی باید به حق این شخص برسد.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   این ظلم وستم از طرف جنگ سالاران دزد غاصب اختلاس گر است که از سال 1358 تاحال مالک همه داروندار مردم خودرا میدانند وتا قیامت از سرشانه مردم پائین نمیشوند ، درهیچ حکومتی چنین ظلم بیحد بر مردم بی واسطه وغریب نشده بود ، تعدادی بحث های قومی واز ستم قومی صحبت میکنند ومبیکردند اما حالا درتخار همه از خود مردم تخار هیباشند خود شان بین هم چنین ناروا میکنند تعدادی وکیل کمیشن کار تعدادی بنام جهاد تعدادی بنام مقاومت وتعدادی بنام پاکستان وتنظیم جنایت میکنند
درحکومت کمونستی ودر حکومت نادر ظاهر داود هیچکدام به این مقدار بی عدالتی نبود
ر

>>>   عجيب حتي بدار زدن هم جهلي شده، با دستمال گل سيب خود را بدار ميزند

>>>   همین دولت بی کفایت ارامی وارامش مردم را نمخواهند سید یاسن ضیاء والی اسبق تخار که تمام عرصه ها خدمتگار مردم بود و باجدیت کار میکرد ومردم هم ازانخوشبودند و جلو زورگویان را گرفته بود ویگانه نقص که داشت ضدیت با طالبان داشت با هر حرکت شان انها را سرکوب میکرد همین سبب بد بینی شد تا انرا از کار ولایت تخار دولت دور کند چیزی که دولت کوشید تا به هر شکلی میشود اقای عطامحمد نور را از سمت ولایت بلخ دور کنند .

>>>   ع و غ لا اقل برای دلجویی این مرد باید از معاون والی و رئیس شورای ولایتی بپرسد که چرا چنین ظلم یکنید؟؟
یا شاید معاون والی و رئیس شورای ولایتی از جمله کسانی باشد که مانند والی سابق بلخ پوز و دهن ع و غ را بخاک بمالد. ننگ بر این نوع "رهبران"؟؟؟

>>>   خرابی چو از حد بگذرد آباد می‌گردد؟
«بیروکراستی» غلط و «بروکراسی» درست است (با توجه به ریشه اصلی این واژه».

>>>   وجدان های خفته را نمی توان کاری کرد اگر صد ها نفرخود را حلقه آویز کنند و هزار ها نفر ذریعه انتحاری به شهادت برسند ، کوچی زی و تمام باند فاشیستی و بی کاره شان که درین شرکت سهامی مقام دارند خم به ابرو نمی آورند. ورنه اگر وجدان وجود داشت کوچی زی و شیک پوش ایزک حالا استعفا داده بودند .اگر وجدانی وجود میداشت امروز ناله های بیوه زنان را که یگانه نان آور خانواده را از دست داده را نمی شنویدیم .اطفال ما از مهر پدری محروم نمی شد.
در یک کلام مسلمان که نه بلکه بو انسانیت هم درین ها نه دمیده است.
(غفور)

>>>   تمام سران حکومت ،والیان،فوماندانان ومدیران قاتل،دزد،مفسد وبی بندوبار هستند از جمله عطا که از زور وبازوی مردم شمال به نفع شخصی خودش استفاده کرد ودست به معامله ننگین زد تا چند صباحی اموال غصب شده را راحت حیف و میل کند!
نادرشاه

>>>   خاک ده سر ع و غ کثیف و خایین در قهر الهی گرفتار شوید در غضب خدا شوید همی گریه طفل معصوم توته تان کند حاکمین از ع وغ گرفته تا پاین ترین رتبه دولت ولو که جاروب کش است که ظلم میکند عادل نیست در غضب الهی شود قران بزنی تان رسول بشرمانی تان که مر دم بیچاره را در بر کردید (به شمول وزیر ها و ریس های خایین)

>>>   بلفرض که صلح شود .
ایا به نظرتان آرامش به این وطن بر میگردد. متاسفانه باید بگویم که خیر .
چونکه مشکل وطن ما فرهنگی است .وتا فرهنگ اصلاح نشود ارامش به وجود نخواهد امد.
به نظر من تنها راه نجات دولتی سکولار وکاملا لائیک است
که قانون فصل الخطاب باشد ودیگر هیچ.
دولت سکولار به معنای بی دینی نیست وتنها سیاست دولت بر مبنای قوانین ملی شود .ومردم با حفظ دین وشریعت خود مطابق قانون اساسی با ارامش زندگی کنند
نمونه اش کشور ترکیه ، مالزی و.....

>>>   آخي چرا این دولتی ها چنین کاری با این مردم و مملکت میکنند.وقتی درپوش دیگ را برداریم.محتویات داخلش بخار میشه ویا آب دیگ کم میشه و غذا داخلش می سوزه وبلاخره مقصر اصلی نفر اولی مملکت است.نمیدانم این بنده زاد از چه ميترسد.با این همه دنگ وفنگ وپوليس وارتش و عساکر جامعه جهانی بازهم جراحت کار را ندارد.ریس جمهور هم باید جدی باشد وهم مهربان
( مهاجر

>>>   من که داکترفضل الله مجددی را میشناسم شخص ارام و نهایت مهربان است.
معاون وی بنام فرید ذکی از برادران ازبک ما هستند این شخص پدرش که یکی از علمای برجسته و مجاهد بود از طرف آی ایس آی و از طریق سیدجلال قومندان حزب بربادی(اسلامی) افغانستان به شهادت رسیده است. در حقیقت اینها فامیل مجاهد از جمله اعضای جمعیت هستند ولی اینها نیز افکار ازبکی و سوء استفاده از قومیت و زبان را یادگرفته اند و از طریق یک برادر شان بنام قدرت الله ذکی که در پارلمان وکیل است گماشته میشوند. فرید ذکی .آقای ذکی طی یک نمک حرامی و بیوفایی و غداری از جمیعت خارج و در باند دوستم داخل شدند، بعد از اینکه جنرال دوستم از طرف اتمرخان به ترکیه تیغ شد این برادران اله دست اتمر خان قرار گرفته است، حالا نمک حرامی و بازیهای سوء استفاده را بخوبی یادگرفته اند. در این اواخر یک برادر اینها بخاطر سه هدف به حیث جنرال قونسل درجده تقرر حاصل کرد که نامه و کارنامه های وی مشهود ومعروف است و این سه هدف اینست:
1=استفاده بیشتر از اینها در مقابل دوستم و جمیعت در نتخابات سال 2019
2=ضربه وارد کردن و نفاق اندوزی میان تاجکها و ازبکها در تخار و ضربه وارد نمودن به صلاح الدین ربانی بخصوص اینکه سرپرست ان قونسلگری شخصی بنام نبیل از تاجکهای ولایت تخار بود.
3=زمینه سازی بیشتر سازمان استخباراتب در امور قونسلی در جده بخاطرکه در جده اکثریت مردم پاکستان حضور دارند تا پاکستانیها بتوانند افغانها را به ضد حکومت وحدت ملی تحریک نمایند. این شخص الفبای دپلوماس را نمیداند ولی برای یکبار جنرال قونسل تعین گردید.
فرید ذکی نیز والی تخار است و سالهاست که ادامه میدهد وی از رنگ و بوی قومیت استفاده نموده و میکند و بالای والی نیز هیچ رای نمیزند والی قبلی را که آقای ضیا یک شخص کاملا وطن دوست و خادم مردم بود از ولایت تخار خارج ساخت. این ماجرای جدید برای بنده هنوز معلوم نیست ولی تا جایکه معرفت از اینها دارم اینها فعلا در باند اتمر هستند و هرکاری که از دست شان بیاید بخاطر بربادی افغانستان انجام میدهد واگر از اینها در خفا سوال کنید که شما که هستید میگوید ما ترکتبار هستیم.


لاله کو از شهر جلال آباد

>>>   لاله کوجان معلومات خوب هموتوپخته است خوشم آمد واقعیت ها را به زبان ساده بیان کرده اید.
ضمیر عرفان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است