سه روایت از پشت پرده کناره گیری عطا از بلخ
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۷/۱/۵ کد خبر: 148980 منبع: پرینت

1
تیم ارگ به خاطر فریب عطا محمد نور، پیشنهاد تشکیل شوراي عالي مشورتي متشكل از رهبران جهادي و نخبگان سياسي را داده است.
آقای نور که فکر می‌کند در راس این شورا قرار خواهد گرفت بدون مفاهمه با اعضای رهبری جمعیت آنرا قبول کرده است.
اصل داستان این است طرح متذکره از گلبدین حکمتیار است که می‌خواست در راس این شورا برای خود جایگاهی دست و پا کند.
حالا اشرف غني با فریب آقای نور و مطابق میل حکمتیار فرمان داده است كه شوراي عالي مشورتي متشكل از رهبران جهادي و نخبگان سياسي تشكيل شود.
دیده شود که جمعیت از این اشتباه بزرگ استاد عطا محمد نور چشم‌پوشی خواهد کرد یا خیر؟
جمال ناصر مکرم


2
حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان پس از سفر به آمریکا به المان رفت تا همانگونه که سران آمریکایی را برای برکناری عطامحمد نور راضی کرده بود، حامیان اصلی وی یعنی آلمانی ها را نیز راضی کند تا عطامحمد نور از پست ولایت بلخ کنار برود و آلمانی اعتراضی نکنند.
المان ها در قبال دریافت امتیازاتی از دولت افغانستان و همچنین آمریکایی ها حاضر شده اند تا دست از حمایت عطامحمد نور بردارند و وی در این معرکه تنها بگذارند.
در این میان ارگ آنچنان عرصه را بر عطامحمد نور تنگ کرد که حتی وی فرصت مشورت با هم حزبی هایش پیدا نکرد و بناچار تسلیم خواسته های ارگ شد.


3
استاد عطا خبر هاي از مركز دريافت كرده بود كه به هر نوع مي شود در ولايت بلخ بايد يك تغيیر بيايد و چندين گزينه را منابع استخباراتي استاد عطا جمع آوري كرده بود.
((قابل ياداوري است كه بخش استخبارات ولايت بلخ را يكي از اشخاصيكه در رژيم دوران داكتر نجيب در خاد بود اداره مي كند)).
منابعي كه گزارش ها را جمع بندي كرده بودند اذعان دارند که بعضي اين گزارش ها شايد شایعات هم بوده باشد ولي راپور از مركز چنين بوده است:
١) والي بلخ بايد ترور شود.
٢) والي جديد انتخاب شده از طرف اشرف احمدزي جناب مهندس داوود بزور توسط نيروي هاي خارجي به ولايت بلخ برده شود و يا با نيروي هاي امنيتي مانند ولايت بغلان.
٣) خواست هاي والي بلخ و ليست شركت ها و دارايي هايش رسانه اي ساخته شود تا ذهنيت مردم در مورد وي منفي شود.
٤) نيروي هاي حزب اسلامي را در ولسوالي چمتال و ديگر ولسوالي هاي پشتون نشين بنام طالب تقويت نموده و بر سقوط ان شهرك ها مبادرت ورزند.
اينجا بود كه والي بلخ ولايت را به همكار خود اسحاق رهگذر واگذار كرد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
بلخ
برکناری
نظرات بینندگان:

>>>   در انتخابات اینده عطا نعاون اول غ است

>>>   تاجایکه بنده معرفت شخصی از آقای اتمر دارم،آقای اتمر به سادگی منابع مالی را از آن خود کرد(وزارت مالیه) اقای حکیمی که همفکر وهم از یک ولایت هستند،دوم نهایت های امنیتی را زیر پوشش شخص خود قرار داد،ریاست امنیت ملی را به یک شخص ناتوان و ضعیف سپرد تا از تخنیک و برنامه های اتمر پیروی کند در غیر معاشات وی را نیز قطع میکند،رئیس شورای علما نیز از لغمان است بنا زمانیکه منابع ملی یک کشور بدست یکنفر باشد او هرکاری کرده میتواند.اتمر انسان متحرک است حتی اقارب و مردم دلسوز به رئیس جمهور را نیز یا از رئیس جمهور دورساخته است یا اینکه بوی از طریق رشوت دولتی ماهوار پول گزاف میپردازد.بطور نمونه افراد بانفوذ کشور را از طریق پروسه مشاور معاش میدهد و دهن آنها را دوخته است؛رحیم خان مجددی،قاسم همت برادر آصف ننگ،آقای منیب معین وزارت حج و اوقاف اینگونه اشخاص که دارای نفوذ دینی،سیاسی و یا قیومی است نمیتوانند بر علیه دسایس آقای اتمر زبان بگشایند و اینگونه مردم شریف ترین و خوبترین مردم افغانستان نیز بشمار میرود از طرف دیگر اشخاص جاسوس،لچک،خادیستهای قدیم،انسانهای بی بند وبار،پیسه خور زیادی دارد که برای اتمر فعالیت میکنند و معاشات شان از طریق بودجه این مردم مظلوم و بدبخت طبق خواهشات ماهواراقای اتمر پرداخته میشود.جالب انیجاست که رئیس جمهور مانند یک طفل استعمال میکند حتی خلیل زاد را نیز در مورد آقای نور استعمال کرد. هیچ کسی سوال نکرد از خلیل زاد که بطور روز مره به ده ها جوان این وطن به اثر توطیه و دسای اتمر بخاک و خون غلطانیده میشود، و از نظر گزارشات بین المللی بازهم افغانستان 4 کشور مفسد در جهان شناخته شد بنا سوال از اقای خلیل زاد مطرح میگردد که اقای خلیل زاد چرا حوصله ات به این موضوعات ملی و خیانت های ملی به سر نرسید که در مورد استاد عطا حوصله ات به سر رسید. این است ماجرای سرنوشت مردم بدبخت افغانستان.
افغانستان بدترین حالت را با بدترین رهبران فرو مایه سپری میکند و این کشتی نهایت سوراخ و آبریزمیگردد. نتیجه اعتماد بالای کفار بخصوص انگلیس و امریکا همین است که از طریق عروسک خود آی ایس آی افغانستان را به بدترین رهبران سپرد و مردم بطور روزمره به سوگ کشتار اقارب شان خون گریه میکنند به ویژه اقلیت هزار ما.

امان رسولی
از بندقرغه کابل

>>>   درپشت مسایل ترور و حملات انتحاری همیشه میتواند دوعامل وجود داشته باشد:
یا مسؤلین و مخالفین دولتی برای از بین بردن مخالفین خویش دست به چنین عملیاتی میزنند و با این که یک جریان سوم بخاطر تشدید مخالفت دولت و مخالفین آن،دست به چنین اقدامی میزند و گناه را به گردن دولت و یا مخالفین آن می اندازد.
بنأ تحقیق درین رمینه و دریافت عوامل آن،کار ساده یی نبوده و در کشوری مانند افغانستان چهار طرف سرحدات آن کاملاً باز است و هرکس آزادانه داخل و خارج میشود و در داخل کشور نیز ثبت و راجستر اتباع معه نشان انگشت آنها بطور دقیق وجود ندارد و از طرف دیگر برای انجام چنین عملیات ها نیز به آسانی افراد و اشخاص خریداری میشوند و توسط آنها این عملیات انجام میشود و خود این افراد نیز گناه را بدوش میگیرند،کار خیلی دشوار و مشکل است.

>>>   چرا سفر اتمر صاحب به امریکا همزمان با سفر ولیعهد سعودی صورت گرفت؟
چطور گلبیدین آگاه شد که ولیعهد سعودی ومعاون ترامپ درمورد واگذاری مناطقی به اشرار بحث میکنندیا کردند پیش ازینکه اینرا رسانه ها نشر کنند؟؟
آیا از طریق اتمر صاحب آگاه شده واین پلان مشترک بین گلو واتمر است ؟

>>>   آقای امان رسولی ،
در اتحاد یا نشست بن اکثریت عروسک ها از ایتلاف شمال یا جبهه مقاومت بودند که با کفار پروتوکول را امضا کرد .
و از آن روز تا به حال از بین المال همین سران به نام جبهه مقاومت استفاده می‌کند و از خون ملت خویش مکیده میروند .

>>>   بلی سرحدات آزاد است ولی به این معنی نیست که جنگ یک کشور40 سال طول بکشد. درهیچ کشوری از جهان اینچنین نشده است که جامعه جهانی حضور داشته باشد ولی جنگ خاتمه پیدانکند بنا دلیل واضح و روشن است که ستون پنجم در داخل دستگاه با تابعیت خارجی حضور فعال دارند و جنگ از طریق اینها یا مدیریت میشود یا سمدهی میگردد و اینها درصدد تفرقه قومی،سمتی و زبانی ملت را در بین هم مصروف ساخته اند در حالیکه خود شان به صدها میلیون دالر ازکمکها و دیگر عایدات دزدی میکنند.عوامل داخلی در غم امتیازات قومی و اختلاس پول است ولو اگر به هزارها نفر نیز کشته شود، اینها نه ضمیری دارند و نه هم وجدانی نه پیرو قانون افغانستان هستند و نه هم پیرو قانون بین المللی.رئیس جمهور همین لحظه آله دست اینها شده است.

>>>   حنیف اتمر این تعلیم دیده کا جی بی که پس از سقوط حکومت دست نشانده شوروی به پاکستان رفت و خود را بدامن ای اس ای انداخت و از انطریق به استخبارات انگلیس راه پیدا کرد در حقیقت از سه استخبارات کشور خارجی تعلیم دیده و با هر سه انها رابط دارد که با امضای سند راه بردی افغانستان با امریکا که زمینه امضای این سند مهم و تاریخی را با غولاندن داکتر غنی احمدزی و داکتر عبدالله حنیف اتمر در موجودیت ریس جمهور و ریس اجریی انجام داد با امضای این سند خودرا با امریکا هم نزدیک تر کرد بدین لحاظ حنیف اتمر در کار شیطانی اش خیلی دست بلند و تجربه کافی دارد ارام کار خود را میکند و هدف را میزند و خود را خالص بالاخیر هم میکشد که این خاموشی اش از زرنگی و پختگی جاسوسی و شیطانی اش است صلاحیت کاری حکومت و دولت چنانی که حنیف اتمر از ان برخوردار است داکتر غنی بیست فیصد صلاحیت انرا ندارد هرکاری را که اشرف غنی خوب یا بد انجام میدهد دکتی شده حنیف اتمر است نه از خود غنی احمدزی خپلواک مشاور خاص ریس جمهور و ریس دبیر خانه شورای صلح از دست حنیفاتمر به فغان رسیده اما تا حال صلاحیت و اختیارات اتمر را کم کرده نتوانسته گلبدین با تمام پف و باد اش که مخالفت اش را با کمونیست ها و خادیست های انزمان قلقله میکند اکنون ثنا خوان مداح حنیف اتمر شده که اقای خپلواک در مجالس خصوصی اش از ان یاد میکند .

>>>   هرچی شدنی بود شد حالا باید عطا محمد نور صلاح الدین ربانی داکتر عبدالله اسماعیل خان قانونی ضاهر قدیر استاد سیاف ارغندیوال احمد ولی مسعود و باقی اعضای با نفوس خود را در یک تیم جمع کنند و در مقابل دشمنان باهم جور بیایند ورنه همه برباد میشوند

>>>   عطا نگفته بود کدام انقلاب میکند۰
غنی آنش را هم غم کرده نتوانست و نمیتواند، اگر میتوانست به این رسوائی، معامله گری، و روز بد نمیرسید۰
عطا مقام ولايت بلخ در برابر شش كرسي حكومت از جمله، ولايت بلخ، دو سفارت خانه، دو وزارت و يك رياست عمومي به معامله گرفت و حتی فرصت چارزانو زدن را هم به مغز نداد.

>>>   حالا مشکل شده که بعد از خطایی که عطا جان کرده دوباره چهازانو نشیند و اعضای مشورتی جمعیت اسلامی او را و خطاهای که کرده ببخشد ،او قدرت را به خود واعضای فامیل خویش مقدمتر از ارمانهای حزبی خود دانست ودست به توطعه زد که قابل بخشش نیست ،اگر او به منوال حقیقی خود نایل میشد در آینده نزدیگ در انتخابات افغانستان جایگاه بزرگی داشت ،وای وای به حالش،در این خطاهای او دیگران را نمیتوایم ملامت کنیم
عبدالله ریحان

>>>   استادعطا هیچ اشتباهی نکرده است ولی قهرمان است و قهرمان میباشد. درداخل جمعیت قبرکنی برضد استاد جریان داشت بنا باید چه میکرد.

>>>   منیب یک دزد است قبلا از یک وزارتخانه دوصد هزار افغانی را دزدیده بود

>>>   آنهائیکه عطای دزد را "قهرمان"، "مرد میدان"، "شیر خراسان زمین" تبلیغ میکردند مانند "بودنه های بگیل" گم شدند و خدا میداند که در کجا "چروروت" میکنند!! عجب زمانه ایست!!!!!

>>>   لاتسبواآلهتم..امروزشخصیتهای هرقوم متاسفانه مانندآلهه است،پس اگروحدت میخواهیدبایدبدیگران احترام قایل باشید

>>>   عظا هم مثل دیگر سگان چند صباحی بنام مردم عو عو کرد،به محض اینکه تکه استخوان پیشش انداخت عطا آنرا گرفت وگوشه ای خزید!غیر از این هم انتظار نمی رفت.
نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است