چرا همه تخم های را در سبد نور بلخ گذاشتیم؟
استاد عطا قدرت مردمی داشت ولی داعیه مردمی نداشت. داعیه او چند تا چوکی بی ارزش و شرم آور بود. اما او از مردم بحیث ابزار در راستای چند تا چوکی بی ارزش استفاده کرد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۷/۱/۵ کد خبر: 148968 منبع: پرینت

سه ما پیش همه تخم های امید و آرمانهای مانرا در سبد بزرگ ایستادگی استاد عطا نور در برابر فاشیزم تبهکار ارگ گذاشتیم و برای یک نبرد سر نوشت ساز در کنار او ایستادیم.

این حرکت مردمی در ظرف سه ماه به یک رستاخیز بزرگ دادخواهی در کشور تبدیل شد و معادله قدرت میان ارگ و بلخ را تغییر داد.
حتی تهدید های کاخ سفید حامی تبهکاران ارگ نیز نتوانست عطا را از پا در آورد. در نتیجه نور بلخ از یک والی مخلوع به یک رهبر بزرگ و تکیه گاه امید میلیونها انسان مظلوم تبدیل شد.

انتظار می رفت سال ۱۳۹۷ سال نبرد سر نوشت ساز میان رستاخیز مردم در تحت رهبری نور بلخ با فاشیزم تبهکار در ارگ صورت بگیرد. اما ناگهان استاد نور همه سبد پر از تخم های امید میلیونها مردم عدالت طلب را به فاشیزم به دو پول فروخت و کمر همه را شکست.

حتی یک هفته پیش وقتی خبر برکناری بلخ را از زبان عبدالله در شورای وزیران همه شنیدند کسی باور نمیکرد. استاد عطا با صدور یک اعلامیه ی این خبر را تکذیب کرد و آنرا شایعات دشمنان نامید و تاکید بر آرمانهای مردم کرد. این در حالی بود که او قبلا استعفایش را مثل باری قبلی بدست استانکزی و سلام رحیمی به ارگ فرستاده بود. حالا استاد عطا با افتخار خود را برنده میدان اعلام می کند.

اینکه استاد عطا نتوانست بیش از سه ماه در سنگر دفاع از منافع مردم ایستادگی کند یک بحث داغ روز است، اما او برای تبرئه خود یک بازی اتهام به آدرس حامیان اش را براه انداخته است. او نه تنها از پشت به آرمانهای مردم و متحدین سیاسی اش خنجر زد ، بلکه بر جمعیت اسلامی افغانستان که بزرگترین کارت بازی سازمانی او با ارگ بود نیز رحم نکرد.

واقعیت این است که همه تصور می کردند جمعیت یک جریان سست عنصر است و استاد عطا یک شخصیت ثبات قدم. اما جمعیت در مذاکره با ارگ به اصول و باور های خود ثابت قدم باقی ماند، ولی عطا باقی نماند.

جالب است استاد عطا مدعی است که " من را علیه ارگ دیگران تحریک کردند و من هر گز علیه جلالتمآب اشرف غنی نافرمانی نمی کردم. دیگران می خواستند که آب را گل آلود کنند و ماهی مراد شان را بگیرند. آنها تفنگ را بر سر شانه های من گذاشتند و من را به میدان جنگ پیش انداختند". این در حالی بود که او با افتخار و غرور بارها اعلام کرد که" من مثل دیگران دون صفت نیستم سرم را قربانی آرمانهای مردمم می کنم"

واقعیت این است که جمعیت اسلامی و متحدین سیاسی و مردم در بد ترین شرایط در کنار او ایستادند.
این مردم بودند که از یک والی مخلوع به یک رهبر قدرتمند تبدیل کردند.
قدرت صرف پول و یا لاف زدن نیست. قدرت تکیگاه مردمی و داعیه مردمی است.

استاد عطا قدرت مردمی داشت ولی داعیه مردمی نداشت. داعیه او چند تا چوکی بی ارزش و شرم آور بود. اما او از مردم بحیث ابزار در راستای چند تا چوکی بی ارزش استفاده کرد. او به هدف خود رسید همانان چند تا چوکی بی ارزش برای چند ماه ولی مردم را برای همیش از دست داد. او در انتخابات نمی تواند بر سر این مردم فریب داده شده حساب کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
امیرزاده
بلخ
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   برای عطا ثابت شد که انعده مردم خود فروخته که جشم خود را و ....خود را میفروشد فروختن او برایش هیچ ارزش ندارد که یکی از نمونه های بارز ان همین //...امیرزاده است و ان سیاهی لشکر عطا صرف بخاطر منفعت خود جمع شده بودند که اب را ګل الود نماید و ماهی چور کابل را بار دیګر بګیرد که. خوشبختانه از تلاشهای حکومت افغانستان و از یک اندازه هوشیاری عطا کابل را از شر لندغر های دزد نجات داد در غیر ان این دزدان ولندغران بی اصول و کولی های بی هدف کابل را یکبار دیګر چور و به خاک دان برابر میکرد

>>>   عطا قبلا ازمنافع مردم دفاع کرده که ازبرکت آن صاحب این همه دارائیها شده بعد ازین ازمنافع ما دفاع نکند خوردن خون وگوشت مردم را شما دفاع ازمنافع مردم میگوئید این تعبیرتان صد فیصد غلط است

>>>   تادیرزو میگفت اگر من بروم داعش میاید ومردم را فریب داد حالی باید مردم بدانند که اوصرف یک قمارباز دزد است وبس
تاجک

>>>   آرون آغا کجا کاری کند عاقل که بار آرد پشیمانی ، شما بی خلطه فیر کردین.
فراموش کردید که در افغانستان بسر میبرید نه در بسمچی استان .

>>>   عطاگل ادای کرکی مي‌کرد؛ جوانمرگی یکروز هم سر تخما نشیشت۰
قت قت اش پيش شما بود وقت شما ميرفتين سر بام همسايه ميرفت همراه عبدالله گل نصوار تف ميکردن

>>>   راست گفتی داکتر هارون امیر زاده.
این شخص را من دگه چیز فکر میکردم لاکن با چند چوکی خود را خراب کرد. شاید یک دلیلی داشته باشد که این کار را کرد، لاکن باید با جمعیت اسلامی موافقت میکرد و بعد یک کار را انجام میداد.
به هر صورت بیبینیم که چی میشه. والی جدید گفته که او کاملا تحت فرمان ریس جمهور است. زمان جواب خواهد داد که واقعاً تحت فرمان کی است.
شاهین شمالی

>>>   امیر زاده صاحب: وقتی ادم از دریچه تنگ قومی به مسائل نگه کند مانند ان است که از درز سوزن دنیا را می بینید. وای به حال شما و امثال تان که بی خودی دلک تان را به حرکات نارنجی و سبز و زرد نور بنا برعلایق قومی، بستید. زمانی محقق به دادخواهان تبسم " لاوبالی" گفت و قتی دوستم کون ایشچی را درید، وقتی گلبدین گل های سر بد پشتون هار در پیشاور قتل عام کرد، باز هم چسپیدن به مسائل قومی و جنایت کاران را رهبران قومی دانستن، جنایت است. به جنایت کاران اگر خود به انها بسته نیستید، دل نه بندید.
شعیب

>>>   سوال بنده با متن نویسنده کدام ارتباطی ندارد اما بسیار علاقمند هستم که بدانم که ایشان در کدام پخش دکتورا دارند و در کدام University ،و یا اینکه درجه علمی شان اسم مستعار است .

>>>   امیرزاده حال هم دیر نشده به این ملت رنجدیده به مثل جناب نور رحم کنید و از این تحریکات قومی ،سمتی ،تنظیمی دوری نموده و تحت یک نام واحد کشور ات به افغانستان دلسوز باشید نه موریانه .....

>>>   هارون امیرزاده امیدوارم هوشت برسرت آمده باشد و ازین چوکات تنگ قومی وحرکات طفلانه بیرون آئی ودنیارابیبینی وبعدش فراترازقومیت به بشریت بیاندیشی
خیر است که بی مزد باشد
منتظرباش به زورفاشیزم که دلت یخ شود

>>>   دوستان عالیقدر وگرامی من! چرا امید به هر خس وخاشاک بسته تا ازدریای توفانی عبورکرد، باور کنید هر ملیت از هم ملیتی خود زجرو ظلم تحمل ومتقبل شده ، پشتون از پشتون خود تاجیک از تاجیک خود هزاره هم از هزاره خود ازبیکها از ازبیک خود . خوش باوری را دور بیندازید ودر مورد لقمه نان حلال مصروف شوید وامید از نان خیرات قطع وتوکل به الله پاک کنید. به هر انسان از بابت آدمیت بنگرید ودکان گرم ملیت بازی را به سیاسیون روی سیاه بگذارید از هر ملیت که باشند
باور کنید همه جهان به دیده حقارت به مردم وطنم نگاه میکند وآنرا تمسخر میکند. من که پشتونم کلانترین ضربه را ار پشتونها متقبل شدم واگر هر کدام تان دقیق بنگرید ممکن سرنوشت من داشته باشید پس چرا امیدآینده خودرا با این سیاسیون غدار وآدم کش پیوند دهیم. نفاق انداختن بین انسانها کار شیطان است .
عطا محمد نور تاجر است وهر وقت بخاطر بدست آوردن پول به مردم نگاه ابزاری داشته و دارد‌. سفیرداشتن در قزاقستان بخاطر که تیل گاز قزاقستان به قیمت ارزانتر به عطا بخرد وحریف های تجاری خودرا کنار بزندومارکیت تیل و گاز قزاقستان را در افغانستان انحصار کند بهوش بیایید مردم.

قیوم امید 

>>>   جناب امیرزاده درود برشما!آنچه را نوشته اید؛درست است. واما؛ این چیز فهمان و درس خواندگان اند که ؛ در تبانی از قوم و محل انسان های که رشد موزون فرهنگی و سیاسی نداشته را از طریق نوشته ها ؛ تعریف ؛ تمجید و شهنامه خوانی و قصیده سرایی نموده و نا خود آکاه در گرده یی خلق ها تحمل نموده ایم.عطا که گذشته این فرد را سراغ نماییم که چنین است و؛ نه دانش آکادمی دارد و نه هم سواد کامل که در خور زمان.یکی از فصیده سرایان معروف و رکاب بوسان این بزدل شما بودید.بنا این چیز فهمان بدون داعیه و مرام را در بار اوری چنین وضعیت متهم نمود.

>>>   بعضی انسانها هم مانند کتلست خود شان درتعامل حصه نمیګیرند لاکن تعامل را سرعت میبخشد شرم است برای شان که درآخربیرون میمانند

>>>   عطا نگفته بود کدام انقلاب میکند۰
غنی آنش را هم غم کرده نتوانست و نمیتواند، اگر میتوانست به این رسوائی، معامله گری، و روز بد نمیرسید۰
عطا مقام ولايت بلخ را در برابر شش كرسي حكومت از جمله، ولايت بلخ، دو سفارت خانه، دو وزارت و يك رياست عمومي به معامله گرفت و حتی فرصت چارزانو زدن را هم به مغز نداد.

>>>   چون تصور میکردید سبد نور کار ماشین چوچه کشی را میداد در حالیکه تصویر ماشین بود نه خود ماشین
شعیب

>>>   خودت هارون امیری ازاول اشتباه کردی .که دوست ورفیق همرزمت را کله خام واین وان .بد وبیراه گفتی .ویکه راست مغز فهم تحلیل های احساساتی خودرا درخدمت نور قرار دادی .درحالیکه درمحاسبه ما صد بار از اسحق رهگذر .ومیرویس بلخی خودت شایستگی داشتی .اما چی شد که گلو پاره کردن خودت در بی بی سی .فارسی به پشیزی نزد این قلدور نامرد ارزشی نداشت .حال هم ماهی را هروقت بگیری تازه است .به اصلت رجوع کن .کارت درکنار دوستم هیچ ننگ نیست .اما از مزدک وکاویانی افضل نیستی .که شورای نظار بسته همه را جاسوس خطاب کرد .وکوچکترین ارزش به انها قایل نشد .وخودت در خدمت جمعیت قرار داری وارزش جاسوس را برای شان داری .خودت یک پرچمی کارملی هستی .خوب است .درکنار هم فکرانت قرار داشته باشی .امید سر عقل بیایی
رفیقت که ترا بسیار دوست دارد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است