والی جدید بلخ آغاز بکار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۲    ۱۳۹۷/۱/۴ کد خبر: 148962 منبع: پرینت

والی جدید بلخ، امروز با نواختن زنگ، سال آموزشی ۱۳۹۷ را بگونۀ رسمی در این ولایت آغاز کرد.
به گزارش طلوع، محمداسحاق رهگذر که به تازگی به حیث والی بلخ تعیین شده است، می‌گوید که تأمین امنیت و مبارزه با فساداداری، در اولویت کاری‌اش قرار دارند.

آقای رهگذر که امروز در مراسم آغاز سال آموزشی در بلخ سخن می زد، هشدار داد به صورت جدی با فساد پیشگان مبارزه خواهد کرد و نیز هیچ واسطه یی را نخواهد پذیرفت.
وی افزود: «در برنامه اول ما تأمین امنیت است که نسبت به همه چیز برای ما مهم تر است؛ اگر امنیت نبود، هیچ چیز نداریم، در سه ماه گذشته مشکلاتی در این راستا داشتیم.»

والی جدید بلخ، از باشندگان این ولایت می‌خواهد که فرزندان شان را به مکتب بفرستند و مانع آموزش آنان نشوند.
بربنیاد اطلاعات مسوولان معارف بلخ، در این ولایت بیش از ۶۰۰ مکتب وجود دارند که ۹۸ درصد این مکتب‌ها به روی دانش‌آموزان باز است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
رهگذر
نظرات بینندگان:

>>>   از وکیل هیچ توقع وجود ندارد که ضد رشوه مبارزه کند . از وکلا آموخته ایم که
رشوه بده و رشوه بگیر تا حق به حقدار برسد
م. انور کروخیل

>>>   خدا كند خدمات استاد عطاء را توسعه و نگهداريد

>>>   Dehganpoor
اسحاق رهگذر :" نماینده ریئس جمهورهستم".
بله همه والی ها در افغانستان نماینده ریئس جمهور اند ، نه نماینده مردم به همین دلیل است که مردم ولایات افغانستان از والی های شان ناراض اند و کاری کردن نمی توانند جز اینکه تحمل شان کنند اما واقعیت در مورد جناب رهگذر انست که این آدم را استاد عطا والی مقرر کرده است نه ریئس جمهور و کسی دیگری مگر جناب اسحق رهگذر برخلاف انتظار همه و بخصوص استاد عطا وطرفدارانش ، از اشرف غنی احمدزی تشکری کرده و با افتخار می گوید که تحت امر وفرمان اشرف غنی است و حتی طبق سنت های کاری و فرهنگ اداری نگفت که از تجربه و مشوره های سودمنداستاد عطا استفاده می کند.
خوب این کارخودشان است و به ما هیچ ربطی ندارد ولی اینجا می خواهم بگویم که اینگونه والی ها خود را نزد مردم مسول و پاسخگو نمی دانند و نیستند و همچنین والی های هستند که مستقل نیستند، آدم های بی اراده سیاسی و بی برنامه ی هستند و هر لحظه گوش به فرمان حکومت مرکزی که تمامی صلاحیت های شان را محدود به ملاقات ها و مهمانی خوردن ها کرده است و حتی والی ها صلاحیت تقرر یک مامور درجه شش را ندارند و هر دقیقه مقام و چوکی شان هم در خطراست.
از این نوع والی ها فقط مثل یک جنس حکومت مرکزی استفاده می کند نه اینکه بخاطر تحکیم پایه های دولت وحاکمیت قانون و خدمتگذاری به مردم کاربگیرد.
این آدم هم در آغاز کارش یک سیلی محکمی به روی استاد عطا زد و این آغاز فلم است که ادامه دارد و بی تردید نوبت جناب رهگذر هم آمدنی است تا کسی دیگری به روی او یک سیلی محکمی بزند.
راستی یکتعداد افراد که به قدرت برسند حتی پدران و برادران شان را هم نمی شناسد چه رسد به دوستان شان و همین نوع آدم ها اند که سیاست را بدنام و مردارکردندوگرنه سیاست یک علم است و یک هنری که هنرشان سازندگی جامعه و دریافت رضایت مردم است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است