باخت یک برد در ولایت بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۷/۱/۴ کد خبر: 148937 منبع: پرینت

تیم تاجیک ها تیم ارگ را در مورد سرنوشت عطا محمد نور زمین گیر و نفس گیر کرده بود برخلاف توقع و انتظار مردم نظر به ترویج معامله و تطمیع در افغانستان تن به معامله و تطمیع ندادند.

از جانب دیگر نور رهبری یک موج تقریبا سراسری در افغانستان را به عهده گرفته بود که از سیاست و عملکرد ارگ نشینان به ستوه آمده بودند که این امر خطر واقعی برای ارگ نشینان و حامیان خارجی آنها را به دنبال داشت که حتی اگر تیم تاجیک ها و نور می توانستند تا زمان انتخابات مذاکره و چانه زنی را ادامه می دادند بدون شک که برنده این بازی بودند.

تیم ارگ با درک این موضوع تیم تاجیک ها را دور زدند و با تهدید حنیف اتمر در مورد داشتن اسناد و مدارک در مورد نور با خود نور وارد مذاکره شدند که به گمان اغلب داشتن اسناد و شواهد نور را وادار به تسلیمی و معامله کرده باشد در اینکه ارگ در مورد نور اسناد و مدارک دارد جای شک و شبهه نیست چون نور با سابقه معلمی اکنون تبدیل شده است به یک شخصیت میلیاردری همین خودش سند است.

اما بازی بد ارگ نشینان با مردم افغانستان اکثر مردم افغانستان را جبرا در محور نور قرار داده بود که نور نه تنها با تسلیمی و معامله با ارگ امید مردم را به یاس تبدیل کرد بلکه با انجام دادن این معامله با متحدین خود دوستم، محقق، رزاق، همایون، قدیر و غیره نیز بی وفایی کرد تا جایی که اکنون از ارگ نشینان عاجزانه تقاضا می نماید که با آنها هم وارد معامله شوند در حالیکه ارگ نشینان خوب می دانند که با چه کسی چگونه معامله نمایند.

متاسفانه قضیه بلخ بار دیگر ثابت نمود که مردم افغانستان در هیچ کجای معامله قرار ندارند و این معامله گران هستند که در غیاب مردم برای در نظر گرفتن منافع شخصی خود دست به معامله می زنند اکنون که نور بازنده این معامله است دیده شود که از ثروت به باد آورده خود در آینده حفاظت کرده می تواند و خیر زیرا با این معامله بالای آینده سیاسی خود خط بطلان کشید و اعتماد همه را از دست داد و شاید هم از ایشان در آینده به مثابه ابزار معامله استفاده نمایند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
نور
بلخ
ارگ
معامله سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   نور از اول هم برای مردم تاجیک و هزاره و ازبیک قابل اعتماد نبود و در مجموع رهبران که در طول سال های گذشته ‍پول دزدی کرده است برای ملت قابل اعتماد نیست باید رهبری بدون دست داشتن به فساد پیدا شود

>>>   مردم باید به گفته های این معامله گران نکنند چرا هرکس به مقصد خود کارمیکند

>>>   این عمل نور خلاف منافع ملی و احماقانه بود و شاید باعث قتل نور ومردمان خوشباور میشد مانند جنبش روشنایی و جنبش رستاخیز کسانی که طرفدار حرج و مرج است از خاطر پول و دارایی شان است که در خطر است
بصیر نظری

>>>   طاهر پشتون
حالا بايد برايتان ثابت شده باشد كه غنى متفكر دوم نه بلكه اول دنيا است. وبه عظمت پشتون هم بايد پى برده باشيد. ولى عطا هم سياست مدار زيرك است. اين شما تاجكهاى كله خام استيد كه نميدانيد و 2 + 2 را مساوى هشت حساب ميكنيد. و از تجارب ناكام درس هم نميگيريد. كل تاريخ سياسى تان سقوى اول (كلكانى) و سقوى دوم (مسعود) كه هردواشانرا با جهنم روان كرديم. حالى نوبت عطا بود هوشيارى كرد و با جورامد با غنى با با خودرا نجات داد. أيا هنوز هم پلان سقوى سوم را داريد يا با عزت به حيث يك افغان در پهلوى پشتونها زندكى ميكنيد؟ البنه ما به زبان درى احترام داريم و دوستش داريم. زبان دربار مان بوده. لطف نموده اين زبان را تقويت كنيد و براى مان شعر بنويسيد و أهنگ بسراييد و رقص نماييد. سياست رابگزاريد براى اهل ان يعنى پشتونها.

>>>   اقای طاهر پشتون
شما فاشیستها از سیاست چی میدانید بجز معامله و مزدوری انگلیس؛روس و حالا هم امریکا. تاریخ ۲۰۰ ساله حکومت شما با معامله و .....فروشی تکمیل شده است.
حمید بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است