اعلامیه جمعیت اسلامی در پیوند به بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۷/۱/۴ کد خبر: 148935 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه جمعیت اسلامی افغانستان پیوسته بر حل قضیه بلخ از مجرای مفاهمه و گفتگو تاکید داشته است شورای رهبری این حزب پس از تفاهم اخیر نمایندگان ارگ و استاد عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در بلخ طی نشست مورخ 24 حوت 1396 خویش فیصله کرد که:

- برای جمعیت اسلامی افغانستان امنیت مردم بلخ و حفظ دستاوردهای هفده سال اخیر در آن ولایت از اولویت برخوردار است و بدین منظور پیرامون حل قضیه ولایت بلخ به استاد عطا محمد نور تفویض صلاحیت گردید.

- جمعیت اسلامی افغانستان سایر مطالبات مهمی را که شامل مذاکرات این حزب و حکومت بود اما تاکنون به بهانه های مختلف از سوی ارگ پذیرفته نشده اند به عنوان خواست های اصلی این حزب و نیازهای ملی در هماهنگی با سایر احزاب و جریان های همسو پیگیری می کند.

شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان از ایستادگی استاد عطا محمد نور طی این مدت و حمایت گسترده مردم از خواسته های ملی این حزب تقدیر نموده و برای برادر محترم محمد اسحق رهگذر والی جدید ولایت بلخ (از شخصیت های محترم جمعیت اسلامی افغانستان) آرزوی موفقیت می کند و امیدوار است که نه تنها دستاوردهای هفده ساله مادی و معنوی در این ولایت محفوظ بماند بلکه گام های بلندتری نیز برداشته شود.

و من الله التوفیق
شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان
كابل - 3 حمل 1397


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
بلخ
اعلامیه
نظرات بینندگان:

>>>   و اینگونه بود که بک بار دیگر جمعیت آرمانهای مردم را له هیچ فروخت. چه لزومی دارد که دیگر مردم دنبال چنین به اصطلاح احزاب و سیاسیونی بروند؟ اینها بی سیاست ترین سیاست مداران تاریخ کشور هستند.

>>>   خوش یا ناخوش از دست شما چیزی پوره نیست !

>>>   بهتر از استاد عطا را ا زحزب جمعیت اخراج شود ایشان انطوریکه لازم یک رهبر موفق سیاسی نبوده بیشتر به یک فرد عادی شباهت داشته
قیام

>>>   این اعلامیه نشاندهنده بصیرت و دور اندیشی جمعیت اسلامی را نشان میدهد . شورای رهبری حزب نمیگذارند تا اعضای حزب مایوس و دو دسته شوند.

>>>   برادر . سخن در جای دیگر است امروز هز کس کوشش میکند که بادران خارجی شانرا خشنود بسازد . از طرف دیگر روز هم قالب ندارد .

>>>   در معامله میان غنی و عطا هردو دو در میان 98 فیصد مردم نه حیثیت دارند و نه آبرو:

1. غنی "سرقوماندان اعلی قوای مسلح"؟؟!! و "ولسمشر" !!؟؟ نه برای خود و نه برای مقام ریاست جمهوری نه عزت ماند، نه حیثیت ماند، نه آبرو ونه هیبت و نه صلابت!!
برای خودش فقط همان دهن گنده ماند و همان چیغها و شلیته گری!!!

2. عطا با این کارش حقایقی را صحه گذاشت که نشریه انقلابی زنان افغانستان سالها در مورد سوانحش در هنگام "جیزگری" قبله امجدش گاه در پای این و گاه در پای آن قمار باز بود
عطا ثابت ساخت که او فقط مزدور دالر و ثروتهای دزدیده شده از جیب مردم بوده است برای او مردمان عادی بلخ باندازه یکدانه ارزن هم اهمیت نداشت. عطا در عین حال "جل" جمعیت را هم از اب کشید!!!

>>>   و اینگونه بود که قوم تاجیک نیز توسط فاشیزم پشتون تکه تکه شد
احمد

>>>   این عمل نور خلاف منافع ملی و احماقانه بود و شاید باعث قتل نور و مردمان خوشباور میشد مانند جنبش روشنایی و جنبش رستاخیز کسانی که طرفدار حرج و مرج است از خاطر پول و دارایی شان است که در خطر است
بصیر نظری

>>>   کسانی خواهان کشمکش های حزب جمعیت اسلامی افغانستان با ارگ در مورد موضوع بلخ بودند و هستند که میخواستند این دو با هم درگیر شوند خوشان از ان نفع برند اما حزب جمعیت کهیک حزب همه شمول و از تمام اقوام در ان شامل است با درک درست از عواقب ناگوار جنگ با امتیازات گرفته شده از جانب ارگ بسنده کرده اما مبارزات حق طلبی و عدالت خواهی اش کمافی السابق ادامه دارد و باید گفت که مردمان این خطه باستانی یکی از خصوصیات خوب و اسلمی ان اینست که اگر کسی قتل هم کرده باشد وقتیکه سر ماند و نادم از عملکرد خود شد و دست دوستی را پیش کرد نباید که ان دست را دور زد و کبر و غور کرد باید که به ان مصالحه کرد اما از رفتار و کردار بعدی انرا زیر نظر داشت تا خدای نخواسته فریبی در کار بوده باشد .

>>>   هموطنان عزیز به نظر بنده این تصمیم که آقای نور و سران جعميت اسلامی گرفتن گامی مثبت بود.بنفع مردم و حکومت و جامعه افغانستان .این امنیت و آسایش که در بلخ برقرار است .خیلی مهم است.البته بعضی از اشخاص واقعا دنبال شرح واشوب هستن و میخواند از آب گل آلود ماهی بگیرند.که این آرزو را به گور ببرند.همان های اند که در جنگ های داخلی دهه70 کابل را به ويرانه تبدیل نمودند و مغازه های مردم را غارت کردید.کار که استاد انجام داده یک تصمیم درست انسانی و قابل ستایش است

>>>   اگر در خانه کس است ، یک حرف بس است . صد ها مقاله و طرز نظر در رابطه به وحدت ملی نه نفاق ملی افغانستان به نشر رسیده است . من منحیث یک شهروند افغانستان و یک تاجیک در طول عمرم زیاد تر با پشتونها دوستی داشته ام تا با تاجیک ها و ما در مکتب و پوهنتون چون دوست و رفیق و مددگار به یکدیگر میرسیدیم و هزاران فامیل در شهر کابل و سایر ولایات افغانستان از اقوام مختلف بخصوص میان تاجیک و پشتون ازدواج های بین الملیتی صورت گرفته است ، ما همه با ید یکجا علیه ناسیونالیتهای پشتون و تاجیک و دگر اقوام صف آرایی کنیم و نگذاریم با وجود ملیون ها پریشانییکه مردم افغانستان در حالت کنونی دارند شکار مغرضانه ای تجزیه طلبان گردند.
انرژی ما امروز باید صرف حل معضلات جدی جامعه گردد و برای حل مسایل قومی از هر طرف که باشد طرح های سالم ارائه گردد نه اینکه به شرافت و حیثیت یک دگر دشنام بفرستیم ، من یقین دارم که یک شهروند بیسواد کشور تاجیک همدردی زیادتر نسبت به یک پشتون زحمتکش دارد زیرا آنها درد مشترک فقر دارند و میدانند که این همه سروصدا های تفوق طلبانه درد شانرا نه تنها حل نمیکند بلکه به معضلات زندگی شان میافزاید، متاسفانه این همه شر و شور های اختلافات قومی را قدرتمندان و عده ای از روشنفکران دامن میزنند، زیرا تداوم حاکمیت و ادامه ای استثمار مردم توسط آنها می‌تواند از همین راه و طرق شبیه آن برآورده شود. پیروزی ما در وحدت ما است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است