طالبان با مجاهدین گفتگو کنند
ما سران جهادی و نماینده های طالبان را در یک کنفرانس مشترک در هرات دعوت می کنیم. انتظار داریم طالبان قبول کنند و دولت کارشکنی نکند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۷/۱/۳ کد خبر: 148917 منبع: پرینت

امیر محمد اسماعیل در همایشی که به مناسبت سالگرد کشته شدن میرویس صادق کشته شدن (پسرش) که با دسیسه دولت حامد کرزی به انجام رسید، طی سخنانی یکبار دیگر بر گفتگوهای مجاهدین با طالبان بجای دولت تاکید کرد و افزود که حکومت و جامعه جهانی باید از این روند پشتیبانی کنند.

اسماعیل خان در ادامه اضافه کرد: به سر طالبان صدا می زنیم که جنگ راه حل نیست. این جنگ برنده ندارد. شما هم نظام اسلامی می خواهید و مجاهدین هم برای اسلام جنگیدند، پس بیایید با مجاهدین گفتگو کنید.
از طالبان می خواهم درب مذاکره را در کشورهای خارجی باز نکنند بلکه بیایید در کشور خودمان گفتگو کنیم و من در هرات از شما میزبانی می‌کنم.
ما سران جهادی و نماینده های طالبان را در یک کنفرانس مشترک در هرات دعوت می کنیم. انتظار داریم طالبان قبول کنند و دولت کارشکنی نکند.

وی در عنی حالیکه حکومت فعلی را نامشروع می خواند با انتقاد از عملکرد حکومتداران در حوزه جنوبغرب کشور بخصوص در هرات گفت: حکومت نسبت به کدرهای هرات استبداد دارد و از آ‌نها استفاده نمی‌کند.

امیر اسماعیل خان، آمدن اشرف غنی به هرات را به بهانه پروژه تاپی، تبلیغات برای خودش خوانده گفت: از رییس ‌جمهور که به بهانه تاپی به هرات آمد و برای خود کمپاین کرد، بپرسید چرا کار بند پاشدان را بند کردی؟ در حالیکه بیست درصد کار بند پاشدان در زمانیکه من وزیر بودم پیش رفته بود، پولش هم پرداخته شده بود.

این فرمانده جهادی از شهرک های اطراف هرات به عنوان پناهگاه امن تروریستان نام برده گفت: شهرک‌های غیر قانونی که به نام مهاجرین در اطراف هرات جور شده، مرکز فعالیت طالبان و اختطاف گران و ترورها شده است.

اسماعیل خان از روند برگزاری انتخابات ابراز نارضایتی کرده اعلام کرد: سه ماه بیشتر به برگزاری انتخابات نمانده است و انتخابات باید در وقت تعیین شده برگزار شود. یک روز هم از تاریخ انتخابات بگذرد این حکومت را قبول نداریم.

وی از روند تحصیلی در دانشگاه ها بخصوص دانشگاه های هرات نیز انتقاد کرده افرود: در دانشگاه تبعیض قومی جریان دارد. افکار فاشیستی و تبعیض های قومی باید از نهادهای آکادمیک برچیده شود

وی در اخیر با توصیه به هراتی ها آنان را از تفرقه و نفاق برحذر داشت: هراتی‌ها از تفرقه و دنباله‌روی دیگران بپرهیزند و برای اینکه در نظام سهم جدی داشته باشیم، در انتخابات پیش رو همه از یک کاندید حمایت کنیم.

کد (4)


اسماعیل خان هرات طالبان

اسماعیل خان هرات طالبان

اسماعیل خان هرات طالبان

اسماعیل خان هرات طالبان

اسماعیل خان هرات طالبان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
هرات طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   0( دو دختر گیلانی صاحب درپاکستان گروگان گرفته شده اند )
سید اسحاق گیلانی به تاز‌گی گفته است که حکومت افغانستان زمینه را برای مداخله هند در پاکستان با استفاده از خاک افغانستان فراهم ساخته است
سید اسحاق گیلانی در بخش دیگر از گفته‌هایش می‌افزاید که جنگ کنونی طالبان با نیروهای خارجی همانند جنگ مجاهدین در برابر ارتش سرخ است.
حکومت اظهارات اخیر سیداسحاق گیلانی درباره استفاده هند از خاک افغانستان در برابر پاکستان را خلاف منافع ملی خوانده و تاکید کرده این اظهارات بررسی خواهد شد
جبار قهرمان، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت:"یک تعداد افغانها وقتی‌که از لحاظ مجبوریت در دامن استخبارات یک کشور گیر بماند؛ طبعآ که آن‌ها شاید اسنادی بد نام کننده را در باره‌یی شان جمع کنند، تا هیچ وقت از چنگال آن رهایی پیدا نکند".
احمد سعیدی، استاد دانشگاه، گفت:"تآسف دیگر این‌جا است که وقتی آقای گیلانی صحبت می‌کند؛ سفیر افغانستان هم نشسته است و به رقم تایید سر می‌جنباند".
اسحاق گیلانی بیست و شش سال در پاکستان زندگی کرده و هنوزهم دو دخترش در این کشور زندگی می‌کنند. او پاکستان را خانه دومش می‌داند.
گیلانی ها جاسوسان ومزدوران پاکستانی باید تذکره افغانستان را تحویل واگر درافغانستان زندگی میکنند منحیث مهاجر کارت اخذ کنند ، اینها پاکستانی های داخلی هستند ، سرشان افغانی از شکم پائینتر شان پاکستانی هم تذکره افغانستان هم پاسپورت پاکستان ، کلدار را بیشتر از پدر خود دوست دارند ،این مزدور وطنفروش تاچند روز پیش دعوا داشت باید درتذکره ها ما متنحیث عرب شناخته شویم درحالیکه باید درتذکره اش پاکستانی داخلی درج شود
درحقیقت پاکستان خانه اول این وطن فروشان مزدور است درسینجا درچوکی پارلمان نشسته وبرای ما قانون میسارد اما زمانیکه به پاکستان رفت خودرا پنجابی وپاکستانی معرفی میکند
درحقیقت اینها عرب هستند همان اعرابی که داغش والقاعده را ساخته اند ، اگر جنگ اشرار طالب مانند جنگ برضد شوروی است چرا نمیروی وزیر قومانده آی اس آی سرک ومکتب وپل وپلچک وسرک انفجار نمیدهی ؟
( ر )

>>>   سید اسحق گیلانی عرب است بدلیل اینکه سید است همان عربیکه بن لادن وداغش هم ازان هاست
سید اسحق گیلانی انگریز نباشد؟؟
سید اسحق گیلانی پاکستانی است ، بدلیل اینکه این فامیل سالها در پشاور زندگی مکرده وبه پاکستان نسبت به افغانستان بیشتر علاقه ومحبت دارند چنانچه همیشه نیم از فامیل شان درپاکستان است
سید اسحق درچوکی مشرانو جرگه نشسته امتیازات زیادی از بودجه حکومت اخذ میکند اما با دشمن افغانستان دوست وبا دوست مردم افغانستان دشمن است

>>>   پسری که ندارد نشان پدر
تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
چون پدر مرحومش درین دنیا نیست حرف زدن پشت مرده کار درست نیست دو فرد بالا خود گویای حقیقت است بهر صورت چندی قبل برادر سید اسحاق گیلانی بنام سیدحامد گیلنی در مصاحبه خود برای ژورنالست جوان تلویزیون طلوع دختر خانم فرحناز گفته های وزیر خارجه پاکستان و ریس ارتش انکشور را در مورد بودن رهبران طالبان ترورست در خاک پاکستان را رد کرده بود و موجودیت انها را در خاک افغانستان تایید کرده بود در حالیکه در داخل خانه خودش عکس پرویز مشرف ریس جمهور سابق پاکستان را در خانه اش نصب کرده است این خاندان همه شان در خیانت درین خاک و مردم و هم سویی و همکاری با پاکستان از سالیان زیادی است نقش بازی میکنند نثب این ها در شک و سیدی انها در شک اما همکاری و دلبندی شان با پاکستان مانند گلبدین قصاب کابل بی تردید یک واقعیت است اشکارا و مستند .

>>>   هر نبردی که برای رضای خدا نباشد جهاد محسوب نمی شود به نظر شما ایا طالبان واشرار سابق را میتوان مجاهد در راه خدا گفت؟ ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   فساد وزارت داخله :
فرمانده پلیس فراه علاوه بر این تاکید دارد که با پلیس خیالی این ولایت مقابله کرده و لیست نزدیک به 300 تن را از پرداخت معاش بیرون آورده است.

>>>   هميشه در بحث سياسي تلويزيون هم غر مستقيم از طالبان و چتلستان دفاع نموده بالمقابل عملكرد دولت و متفقين بين المللي را زير سوْال هاي پوچ برده و بيهوده گويي ميكند. چند وقت پيش گيلاني كلانتر هم كه رئيس صلح است، چرنديات ته دلش را با پشتيباني طالبان و پاكستان اعلان كرد.
اين اشخاص خاءن و دزد اند كه از كيسه دولت ميخورند و به ريشش هم ...ميخندند. هيچوقت اين مفت خوران سير نميشوند.

>>>   قتل سربازان بدست حکومت مفسد وناکام !جان یک سرباز به انداز ه یک زردک نزد مسئولین اهمیت ندارد درحالیکه برای چوکی حاضرند از جان خود بگذرند،
سیگار گفته است تعداد زیاد سربازان بعد از زخمی شدن درمیدان های جنگ به اثر ترزیق خون گروه نادرست جان داده اند
دلیلش اینست که مقداری پول درابتدای شمولیت شان در نظر گرفته شده تا آنها بروند وگروپ خون خودرا معاینه وثبت اسناد شان کنند اما این پول بدست شان نرسیده وداکتران سهل انگار یا نادان گروپ خونی را که در اسناد سربازان تصدیق کرده اند نادرست بوده ، سیگار میگوید وقتی متوجه این موضوع شده که تعداد تلفات سربازان زیادشده ووقتی اسناد شانرا دیده تعداد زیاد یک گروپ خون بوده اند که اصلا نادرست بوده وصرف بخاطر تکمیلی اسناد این گروپ های خیالی درج اسناد سربازان گردیده
(ر)

>>>   عطا صفوی
" این معامله را فقط تکرار معامله " بن " دوم حساب کنید ...بس همین !!
----------------------------------------------------------------.
هر اتفاق ومعامله تلخی که در بین عطامحمد نور.. وارگ رخ داده است ، نباید این وضعیت را به مثابه ای آخرالزمان فکرکرد وناامید گردید وقطعآ آسمان هم به زمین نخواهد خورد ، گرچه حرکت واقعآ از دل وجان " مردمی " راصدمه زدند واندکی بطی گردید مطمین هستم این وضعیت بوجود آمده حد اقل به زمان نیاز دارد تا دوباره قامتی بکشند، اما برعکس این مردم همچون فولاد آب دیده وآبدید تر میشوند وچهره ها ی جعلی با پوشیدن ماسک های جدید عریان گردید " خرابی چون که از حد بگذرد، آباد می‌گردد".... بنآ بنیاداین جامعه را در شرایط فعلی هرآنچه است البته باتمام تلخی ها وناگواری هایش باید پزیرفت ودرک نمود، هرچه است همین است ..بقول معروف : " هرچه در دیک است درکاسه بیرون میشود..." ، فقط این معامله را معامله دوم " بن " حساب کنید ، ولی اینبار در درون کشور باروش دیگر ودرشرایط دیگر .بیاد داشته باشید که این نوع معاملات ننگین نه اولینهاست ونه هم آخرین خواهد بود....!
اما زندگی ادامه خواهد داشت .......

>>>   خانواده گیلانی و مجددی هردو جواسیس هستند و به این مقصد یکی از بغداد و دیگری از هندوستان در زمان امپراطوری انگلیس به افغانستان آورده شدند و مثابه سرطان جامعه در تمامپیکر این وطن جابهجا شدند.
این ها در خدمت پاکستان نه بلکه در خدمت باداران پاکستان قرار دارند و اگر گاهی به نفع پاکستان یا به ضرر پاکستان صحبت میکنند دستور آن بالا ها است.

>>>   اشرف غنی طرفدار طالب،گلبدین طرفدار طالب. اسمعیل خان طرفدار طالب، کرزی طرفدار طالب، گیلانی طرفدار پاکستان و طالب. داکتر عبدالله هم کم کم نبض طالبی پیدا کرده است. عطا محمد نور مثل بودجه بگیل میدان را رها کرده رفت و به دوستم پیوست.
پس ازین وطن کی در مقابل طالب دفاع خواهد کرد؟
مه متیقن هستم که اگه طالبان تا تانک لوگر برسند،سیاف تیز پیش از گلبدین به استقبال شان خواهد رفت.
خلیلی خو رییس شورای صلح است که با افتخار اعلان خواهد کرد که آمدن طالب ها نتیجه کوشش های من در شورای صلح بود.
باقی میماند یک طبقه اناث افغانستان که باید جلو طالبان را بگیرند، وگرنه باز همان خرک است و همان درک. یعنی زن ها و چادری و کنج خانه.

>>>   Mazdak Farid
ما یا خوشبینِ مطلقیم یا بد بینِ مطلق ، یا انقلاب فوری و عاجل می خواهیم یا هیچ چیز نمی خواهیم . زندگی برای مردم سرزمین ما نا آرام ساخته شده و بیشتر با هرج و مرج و خون و ویرانی جریان دارد . چنین وضعیتی با بی تفاوتی همگانی و وابستگی و کرختیِ جریان های تاثیر گذار سیاسی ، کشور و مردم را به سوی بن بست و بحرانی خواهد برد که در جغرافیای امروزی ما برون رفت از آن میسر نخواهد بود . تسلط تمامیت خواهان بر نظام سیاسی رابطۀ دولت مرکزی با محلات و جریان های سیاسی را برای تنظیم مناسبات مفید و سازنده تیره و تار ساخته است . دولت بدون مداخلۀ کشور های حامی توان حل کوچکترین دشواری های درون ساختاری را نیز ندارد . تداوم وضع موجود و تن ندادن به دگرگونی های ژرف ساختاری بازهم کشور را از چالش های کُشنده و پریشانی رهایی نمی بخشد . حل چالش های محلی و مقطعی به معنای رفع کامل بحران نیست

>>>   Faqiri
در يك بحث يكى از دوستان برايم سر زنش كرد كه اگر همين احمد شاه درانى و ميرويس هوتك نبود فعلن هم هيچ وطنى نمى داشتم و متعلق به ايران ،تاجيكستان ،هند و پاكستان ميبوديم
همان ها بودن كه خدمت كردن و وطن ما را در تاريخ به اسم افغانستان ثبت كردن !!!
در جواب گفتم چه افتخارى است كه متعلق به اين وطن هستم ؟
كاش به هندى، ايرانى ، تاجيكى و پاكستانى محتاج نبوديم ،،،
برايم بهتر بود مربوط يكى از اين كشور ها ميبوديم تا مضحك ترين كشور جهان 😡
هندى ايرانى تاجيكى و باكستاني بودن بهتر حيف ما كه در چور در همين جغرافياى ننگين برابر شديم
معذرت ميخواهم اگر به نظر تان وطن فروش معلوم ميشوم
حرف دل !!

>>>   Haroon Amirzada
نور بلخ رفت حالا نوبت رفتن ع و غ است!
سر انجام نور بلخ به وعده خود وفا کرد استعفا داد حالا نوبت غنی و عبدالله است. با رفتن نور بلخ از قدرت معادله قدرت نیز سقوط کرد. حکومت ائتلافی دیگر مشروعیت و صلاحیت حکومت کردن را ندارد.
آقایان ع و غ کشور را بیش ازین به جهنم تبدیل نکنند، هر چه زود تر استعفا بدهند. استعفای نور بلخ بمعنای تحکیم حاکمیت فاشیزم نیست. عطا رفت، ولی مبارزه مردم عدالت طلب زنده است.

>>>   تورن کدام مجاهدین ؟ همانانی که جور و چپاول کردند ۶۰۰۰۰ کار را قتل عام کردند تمام زیربنا ها ملی را تخریب کردند و در آخر اجیر ‌دالر اجنبی شدند و مملکت را در قرن حجر ثوق دادند، همان مجاهدین؟

>>>   خدمت جناب الحاج آقای اسماعیل خان صاحب
سلام وعرض ادب تقدیم میدارم
درضمن فرارسیدن سالگرددرگذشت مرحوم میرویس صادق راهم تسلیت عرض میکنم
محترما:
1 درست فرمودیدکه دردانشگاه هرات تعصب وجودداردآیا تعصب دردوران شماوجودنداشت؟ایا شخص شماازتعصب واقعانفرت دارید؟بطورمسلم یک انسان مسلمان بایدتعصب نداشته باشد پس بیاحمایت نمایندکه ریاست دانشگاه هرات به یک شخص تحصیل کرده ازملیت هزاره داده شود
2 جناب اسماعیل خان زمانیکه بحیث امیرحوزه جنوبغرب درسطح جهان مطرح بودیدبرای چندتن ازقومندانان جهادی غیراماراتی هرات رتبه دگروالی،جنرالی اعطاءنمودید؟
به نظرم بجای رتبه برای فرزندان شجاع هرات لقب دیوانه دادیدپس اولین ظلم راشمابه حق مردم هرات نمودید
3 جناب امیرصاحب وقتیکه شماازهرات به کابل منتقیل شدیدوبیش ازده سال به مقام وزارت تکیه زده بودیدچرادرباره حق وحقوق مردم هرات صدای مبارکت رابلندنکردید؟آیادراین مدت طولانی برای یکباربزرگان هرات رادرزیریک سقف جمع نمودید؟!تادرباره حق وحقوق مردم هرات گپ بزنند؟!بطورمسلم جواب منفی است چون خودت دروزارت وفرزندعزیزت درسفارت حضورداشت کل هرات یعنی منافع شخص خودت پس گپ ازحق کل مردم هرات نزن چون شماامتحان پس داده اید
4 جنابعالی موضوع شهرکهای اطراف شهررامطرح وفرموده اید که اختطاف چیان دراین شهرکهابردباش دارد
اولا:این فرموده شماثابت کردکه دیدگاه شماتغیرنکرده همان اسماعیل خان دهه هفتادوهشتادمیباشیدکه خانه های مردم راخراب میکردید
دوما:این فرموده شماثابت نمودکه قانون اساسی افغانستان راقبول ندارید
سوما:برای ارگانهای امنیتی واستخباراتی ثابت است که گروپهای اختطاف گر،انفجارگرو....قبلا وابسته به کدام تنظیم وتحت قیادت کدام اشخاص بوده است وهمه میدانندکه درشهرکهاانسانهای مومین،پاک وازطبقه کارگرجامعه زنده گی میکنندکه دست به هیچ عمل غیرقانونی نمیزنند لطفادست ازسراین مردم بردارتانفرین این مردم بدرقه راهت نشودوآزاراین مردم تاحال به هیچ کس نرسیده است ودرجنگ زنده جان وطالبان این مردم درکنارت بوده است وجوانان این مردم درچوکات اردوی ملی،پولیس ملی ونظم عامه برای حفظ جان،مال وناموس مردم تلاش میکنندوفرزندان نوجوان این مردم درعرصه تعلیم ،تعلم وورزش برای هرات افتخارخلق میکنند
پس لطفاحرفهایت راسنجیده بزن
بااحترام
علی جمعه محبی>>>   به عکسها نگاه کنید منظور اسمعیل از مجاهدین همین خیشتک کشالها است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است