نزدیک شدن مقام ها، برای منافع شخصی است
متاسفانه رهبران کشور ما در طول تاریخ این صداقت را نداشتند که در حکومت اختلاف ها کنار بگذارند و به نفع مردم کار کنند. این روند در طول تاریخ تکرار شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۵    ۱۳۹۷/۱/۲ کد خبر: 148906 منبع: پرینت

اسحاق رهگذر، نماینده ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻠﺦ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ امروز دوم حوت 97 رسما به عنوان والی جدید بلخ می شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، روز گذشته عطا محمد نور در مراسم بزرگداشت از نوروز در بلخ اعلام کرد که به زودی ولایت بلخ را به یکی از سه نفری که به حکومت پیشنهاد کرده است واگذار خواهد کرد.
یک منبع از ریاست جمهوری گفت که امروز به حضور محمد سرور دانش که در بلخ بسر می برد، کرسی ولایت بلخ از عطا محمد نور به اسحاق رهگذر واگذار می شود. اسحاق رهگذر، فرهاد عظیمی و ﻣﻴﺮﻭﻳﺲ ﺭﺑﻴﻊ سه نفری هستند که به عنوان والی بلخ به حکومت پیشنهاد شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدآصف صدیقی معاون مجلس سنا در برنامه «محور» درباره نزدیکی برخی مقام های دولتی به یکدیگر گفت: اگر توجهی به همین نیم قرن اخیر افغانستان بیندازیم همیشه اختلافات درون حکومتی ما بیشتر بر سر مسایل شخصی بوده است. حتی بعضی اوقات ما و شما این را دیدیم که برخی ها مسایل قومی را نیز دامن می زنند. تا بتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند. برخی از این افراد سران قومی بودند که ملت را با هم در می انداختند. اگر ما به چند سال قبل ملاحظه داشته باشیم خانه جنگی که در داخل کابل قبل از حکومت طالبان بود به این علت بود که چند نفر محدود تمام ملت را در بدر ساختند، شهید ساختند. زخمی کردند. امروز هم متاسفانه اکثرا اختلافات درونی برخوردهای سلیقه ای است و در این اختلافات افراد، منافع ملی را کمتر در نظر گرفته می شود و برای منافع شخصی بیشتر کار می شود. زمانی هم که این افراد موقف شان در خطر باشد، برخی تجارت هایشان در خطر باشد پروسه هایی رابرای حفظ آن به راه می اندازند که برخی ایتلاف ها و جریان های اخیر از جمله نجات افغانستان از این جمله می باشد.

وی افزود: متاسفانه افراد زعیم در مملکت ما در برابر ملت خود احساس مسوولیت ندارند. به همین دلیل هم است که ما این همه مشکلات را در عرصه های اقتصادی، امنیتی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی داریم. در این حکومت هم شروع اختلاف ها از زمان حکومت وحدت ملی است. زمانی که مساله تقسیم قدرت به صورت پنجاه پنجاه به میان آمد تقسیمات درست صورت نگرفت و اگر هم تقسیم صورت گرفت اعتماد میان دو تیم وجود نداشت. در این حالت بی اعتمادی ملت هم به حکومت بیشتر شد.

صدیقی، معتقد است حکومت هیچ تعهدی به حکومت ندارد و گفت: اگر اینها واقعا افغان هستند و منافع ملی را در نظر می گرفتند، باید در تعیینات کشور کسانی را تعیین می کردند که ارتباط با هیچ تیمی نمی داشتند و آزاد بودند. مخصوصا در تیم امنیتی کشور که بسیار حساس در سرنوشت کشور می باشد. اما ما شاهد بودیم که تمام کرسی ها بر اساس تقسیم بندی پر شد و اختلاف ها هم باعث شد که بسیاری از کرسی ها بدون مسوول باقی بماند. سرپرستی در وزارتخانه ها و نهادهای مهم به یک فرهنگ تبدیل شد و این به خاطر اختلافات درونی است.

معاون مجلس سنا ادامه داد: متاسفانه رهبران کشور ما در طول تاریخ این صداقت را نداشتند که در حکومت اختلاف ها کنار بگذارند و به نفع مردم کار کنند. این روند در طول تاریخ تکرار شده است و پیوسته تکرار می شود. حتی زمانی که با اتحاد مردم افغانستان اتحاد جماهیر شوروی در اینجا شکست می خورد رهبران جهادی ما بین خود نمی نشینند. به جای اینکه آنها بین خود اختلاف را کنار بگذارند و برای وطن کار کنند بیگانه پرستی کرده و هر کدام برای یک کشور خارجی کار می کردند و این روند شوم همچنان ادامه دارد و مزدوری برای کشورهای بیگانه از افغانستان ویرانه ای ساخته است که مردم در زیر آوار آن مانده اند.

صدیقی در مورد راه حل مشکلات در افغانستان می گوید: تازمانی که سران کشور، افغانستان را متعلق به خود ندانند و بدان وابستگی نداشته باشند، تمام اقوام را قوم خود ندانند و مردم را ملت خود ندانند نه هیچ کدام از این اختلافات حل می شود و نه بهبودی در اوضاع کشور پدید می آید. در حال حاضر ملت به خوبی درک می کنند که رهبران ما با هر کاری که انجام می دهند برای منافع شخصی خود کار می کنند. حضور عبدالله در کنار عطامحمدنور و حضور وزیر خارجه در کنار رییس جمهور در آمریکا و همه و همه برای منفعت شخصی می باشد و نه مردم و ملت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صدیقی
مقام ها
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
خطاب به تاجيكان هزاره ها و ازبيك و حتا پشتون هاى عدالتخواه؛
در محور دكتر پدرام جمع شويد ، اگر باور به عدالت اجتماعى و جامعه ى فارغ از فساد داريد ، اما شرط اين است كه از جيب خود خرچ كنيد و از پدرام توقع نداشته باشيد تا كام شما را با دالر و يورو بر آورده كند . سرمايه ى پدرام دانش و انديشه ى انسانى او است ، دكتر پدرام جز قلم و انديشه ندارد .
تا دير نشده است چنين كنيد ، باور دارم كه با اين دور انديشى اگر به قدرت سياسى در كوتاه مدت دست نيابيد ، اما در بلند مدت به عدالت اجتماعى دست خواهيد يافت .

>>>   صدیقی صاحب!
شکیلای بیچاره را با چه سرنوشتی مواجه ساختی؟؟ یک دو کلمه خو در همین ورد هم بگو!!

>>>   از الف تا ی همه به مردم افغانستان خایین هستید بی تفاوت است که در کدام دستگاه دولتی کار میکنید در مشرانو جرکه هستید در ولسی جرگه هستید در وزارت خانه ها وزیر هستید همه وهمه از قوم پشتون وفارسی زبان مانند. عطا نور که چقدر خود ستایی کرد اخیرالامر هم به چوکی های دولتی قناعت کرد وای به حال شما قدرتمندان ، فکر کنم سخن گلبدین در حق شورای ملی و ولسی جرگه بکلی صدق میکند که در این شوراها انسانها لچک بی ادب رشوت خور تبیعض پرست وقوم پرست ،رییسان باند. های جنایت کار مانند لالی ظاهر قدیر همایون همایون ،وطن فروش مرتکبین جنایات ،سینه بران ،تفرقه اندازان ، ولا هیچ کدام تان خوب نیستید واز راه اسلام به فاصله ها بدور هستید خداوند. خوار وزار تان کند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است