فرصت برای جلوگیری از یک فاجعه اندک است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۱/۲ کد خبر: 148897 منبع: پرینت

انفجار روز گذشته کارته سخی، انفجار هفته قبل نزدیکی مصلا، حمله به کوثر دانش، نشان می دهد که بخش خاصی از کابل هدف است و مردم خاصی نشانه گرفته شده اند.
اما حکومت با آنکه در یکسال گذشته بارها شاهد حملات هدفمند به غرب کابل بوده است، ولی هیچ اقدامی که نشان دهنده تلاش حکومت برای تامین امنیت غرب کابل باشد دیده نمی شود. نه شمار پولیس حوزه های ششم سیزدهم و سوم را زیاد کرده، نه ایستگاه های ویژه بازرسی ایجاد کرده و نه گزمه.

همه مردم افغانستان می دانند که روز نوروز در زیارت سخی بیروبار است و احتمال حمله است. پولیس و قوماندانی امنیه هم می فهمد، وزیر داخله هم می فهمد، اما چرا اقدامات لازم برای جلوگیری نمی کنند؟
بگونه مثال مزار شریف به مراتب برای انتحاری های کوردل هدف جدی تری است. اما نمی توانند موفق شوند. چون آنجا پولیس و امکانات نهاد های امنیتی برای تامین امنیت مردم به کار گرفته می شود. همانگونه که در کابل وقتی حکومت می خواهد، مراسم بزرگ حکمتیار در استدیوم برگزار می شود و هیچ اتفاقی نمی افتد. مراسم تدفین گیلانی و محافل دیگر.

ممکن است بازهم سخنگویان دهن پاره حکومت ورراجی کنند که اینجا 13 گروه تروریستی است وووووو.
اما در عوض هیچگاه نمی گویند که 360 هزار نیروی امنیتی هم هست.
حمایت قاطع هم هست. هواپیمای بدون سرنشین هم هست. بی52 هم هست. هزاران نیروی مسلح دیگر زیر نام اربکی هم هست. آمریکا هست، ناتو هست. دیگه چی باشد که نیست؟ چی ندارید شما؟

ارتش عراق وجب به وجب موصل را به زور از خونخوارترین و وحشی ترین گروه (داعش) پس گرفت. چون اراده سیاسی برای سرکوب داعش در بغداد در حکومت وجود داشت و نیروهای امنیتی دستور صریح و روشن داشتند.
در کابل اما این طور نیست، یک روز می گویند طالبان از خط قرمز گذشتند، می زنیم و می کشیم صلح را در میدان جنگ می بینیم که نمی دانم فلان که بهمان جیغ، شور هیاهو دو هفته نگذشته می آید می گوید با طالبان بدون قید و شرط صلح می کنم و همه درها به روی شان باز است. یکی نیست به این بچه .. بگوید، چه می کنی؟ و واقعا گپ اصلی ات با تروریست ها چیست؟

از حکومت امیدی نیست. تنها روزنه نیمه روشن پارلمان است.
وکلای مردم آنهایی که به انسانیت باور دارند و افغانستان را خانه مشترک می دانند، باید این تهدید را جدی بگیرند.
وکلای محترم می دانند که هزاره ها در همه جا و مشخصا در غرب کابل هدف قرار گرفته اند تا حوصله مردم سر رفته و دست به اقدامات خشن بزنند و آنهایی که در پی در دادن جنگ های فرقه یی هستند به هدف شوم شان برسند.

این شمشیر توطئه و ترور اگر امروز شاهرگ غرب کابل را گرفته در صورتی که مهار نشود فردا خون همه را خواهد ریخت.
برای جلوگیری از یک فاجعه تمام عیار و یک جنگ خانمان برانداز، پارلمان باید مسوولان امنیتی را احضار کرده و از آنها بخواهند که طرح امنیتی ویژه ی را برای غرب کابل بریزند و عملی کنند. زمان جلوگیری از یک خطر احتمالی و یک فاجعه تمام عیار حالا است همین امروز و این رسالت پارلمان است که از این فاجعه جلو گیری کند.

داوود ناجی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داوود ناجی
انفجار
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها باید در مناطق مربوط خود نیروهای دفاع ملکی و نظامی مسلح و غیر مسلح تشکیل دهند.

>>>   Arianfar
ای کاش دولتی مستقل می داشتیم که می توانستیم از دست شیوخ عرب که از نیم سده بدین سو پروژه کشتار مردم و ویرانی کشور ما را تمویل می کنند، به شورای امنیت شکایت می کردیم.

>>>   به این رئیس جمهور ، به وزرای امنیتی در برابر والی بلخ و نیرو های امنیتی شرم است که امنیت یک منطقه خاص را گرفته نتوانستند . ولایت بلخ با همه ازدیاد چندین برابر مردم ازین امتحان خود را بیرون کشید . ولی اینها ناکاره گی خود را ثابت نمودند . باید بشرمند و استعفا دهند .

>>>   به سرور دانش گفته شود که بایومتریک انگشتان پای های خود را هم بدهد
تا خدا نخواسته در کدام انفجار هدفمند از کمر بالا گم شد از روی انگشتان
پا شناخته شود.
م.ع سنگ تخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است