چگونه امپراطور بلخ به اهریمن ارگ تسلیم شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۷/۱/۲ کد خبر: 148894 منبع: پرینت

سال ۱۳۹۶ سالی مقاومت بلخ قهرمان در برابر توطئه های اهریمن تبهکار ارگ حتا تا کاخ سفید شهرت یافت و انتظار می رفت سال ۱۳۹۷ سال تسلیم شدن اهریمن ارگ به عدالت باشد. اما ناگهان امپراطور بلخ امروز اول فروردین در روز جلال و شکوه تاریخی بلخ داستانی بجای بلند کردن پرچم کاویانی بر تارک عزت و سربلندی خراسان، سر انجام پس از ماه ها مقاومت و بلند پروازی ها کلید تاج و تخت امپراطوری خود را به اهریمن تبهکار ارگ تسلیم نمود. و خود با چشمان اشک آلود با بلخ و بلخیان تحقیر شده وداع گفت.

امپراطور مخلوع بلخ با افتخار اعلام کرد، که عنقریب با اهریمن تبهکار سند رسمی تسلیمی بلخ مظلوم با دست آوردهای طولانی ۱۴ ساله با شکوه خاص امضا میشود و از " لوی اهریمن ارگ" بخاطر حوصله استراتیژیک او در جریان سر تنبگی بلخ ابراز سپاسگزاری کرد و بگونه ای معذرت خواست. امپراطور مخلوع هم چنان از هزاران مبارز عدالت طلب، جمعیت اسلامی و متحدینش نیز بخاطر مقاومت بی حاصل و امید های واهی شان سپاسگزاری کرد و وعده داد که بر سر موج مردمی سوار شده به ساحل انتخابات در تحت رهبری کمیسیون گلبدینی و اهریمن تبهکار ارگ حرکت خواهد کرد.
این خبر نه تنها کمر مقاومت گران ضد اهریمن را شکست، بلکه خیلی سر افگنده نیز ساخت.

چه شد آن وعده های داغ آتشین:
بلخ یا مرگ!
بلخ در بدل ارگ!
حالا باید گفت:
مرگ از ما بلخ از شما!
بلخ از شما تلخ از ما!

با تاسف مقاومت سه ماهه محور بلخ بگونه دراماتیک سقوط کرد و بلخ به اهریمن تبهکار بسیار ارزان فروخته شد. ما بر سر همان استعفانامه پیش از پیش استعفا داده شده برگشتیم. پس اینقدر عضلات نمایی و دندان کشی بخاطر چه بود؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
هارون امیرزاده
نظرات بینندگان:

>>>   مشاور صاحب امنیت ملی جناب اتمر اسنادی از عطا در اختیار داشت که با افشای آن دیگر آبروی برایش باقی نمیماند زمانیکه رئیس امنیت وسلام رحیمی به بلخ رفتند وآن اسنادرا به عطا نشان دادند دیگر زبانش بسته شد وحتی رفتن به دفتر را قطع کرد وحالا از رئیس جمهور تشکری وتقدیر میکند
اتمر صاحب از کارمندان سابق خاد است که درعهمچو موارد تجربه خوبی دارد وچندی پیش خودش هم گفته بود اسنادی مهمی از عطا در دنزدش است که فعلا نمی خئواهد آنرا افشا کند

>>>   کار نیکو وخوب بود برای حفظ منافع کشور ‌ملت آ ین اقدام آ حمایت می‌کند

>>>   غنی او را فریب داد. مثل نادر خان که حبیب الله را فریب داد. سیاست پدر و مادر ندارد. گیرم که یک نفر طرفدار جمعیت چند روز والی شد. بعد از چند روز اخراجش می کنند و یک اوغان ارگ را به جایش می شانند. تمام امتیازات دیگر را هم با یک حرکت قلم ازشان می گیرند.

>>>   نور تسلیم ارگ نشده بلکه ارگ به خواست های نور زانو زد و تسلیم شد.
هارون امیز زاده

>>>   هارون جان شما ها همیشه کاسۀ داغ تر از آش هستید. همین است که مایوس می شوید. این جهان سیاست است نه جهان سرتنبگی.

>>>   کدام امپراتور یک ادم قدرت طلب که اول تاجک های خودرا فریب داد.

>>>   Arianfar
ای کاش دولتی مستقل می داشتیم که می توانستیم از دست شیوخ عرب که از نیم سده بدین سو پروژه کشتار مردم و ویرانی کشور ما را تمویل می کنند، به شورای امنیت شکایت می کردیم.

>>>   مرا پوزش خواستن این نامرد پسند نیامد . چرا باور مردم مرا به پای خوک ها ریخت ؟ هنگامی زورش نمی رسید چرا با باور و اعتبار مردم ما بازی کرد ؟

>>>   Rahimy
بدری صاحب عزیز
بالاخره باید پذیرفت که بر هیچکسی نه باید اعتماد کرد و فریب هیچکسی را نه باید خورد
دوستی دارم که همیش همین نکته را می گفت و من باور نه می کردم
این همه غر و فش و در آخر ای رقم ،
اگر واقعا تا آخر هموتور مردانه سر گپ خود می بود چه عالی می بود ولی حیف که نه بوده !
بسیار .... بر آمد !

>>>   Rahimy
بدری صاحب عزیز
بالاخره باید پذیرفت که بر هیچکسی نه باید اعتماد کرد و فریب هیچکسی را نه باید خورد
دوستی دارم که همیش همین نکته را می گفت و من باور نه می کردم
این همه غر و فش و در آخر ای رقم ،
اگر واقعا تا آخر هموتور مردانه سر گپ خود می بود چه عالی می بود ولی حیف که نه بوده !
بسیار .... بر آمد !

>>>   تاجیک ها باید قومی بیاندیشند !
سخن من خیلی روشن و ساده است : من میگویم که تاجیک های خراسان باید به این پراگنده گی ، به این بی برنامه گی ، به این خلای تفکر و اندیشه ای ملی - تاجیکی ، پایان بخشند ، متحد شوند ، با یک برنامه و نقشه بسیار دقیق و همه جانبه ، با ساختار های مناسب سیاسی - نظامی ، با رهبری آگاه و هوشیار و دلسوز و آینده نگر، برای ساختن آینده روشن و انسانی به پیش روند . اگر همینطوری همه امور تاجیکان خراسان الله بختکی ، ایلاجاری، مقطعی ، واکنشی ، ناهنجار و درهم برهم باشد، تاجیکان توسط دشمنان، رقیبان و بدخواهان خویش ، زیر پا خواهند شد و جایگاه شایسته در هیچ عرصه نخواهند داشت.
من میگویم که کشور تا مغز استخوان قومی شده است . همه چیز در وطن ما قومی است. دیگران ، همگی شان ، قومی فکر می کنند ، قومی حرکت می کنند، قومی مبارزه می کنند. اما تاجیک ها یگانه مردمی استند که هنوز هم میخواهند خود را فدای شعار های دروغینی کنند که دیگران برای شان ساخته اند. تاجیکان هم باید قومی فکر کنند، قومی حرکت کنند و قومی مبارزه نمایند. اول و پیش از هر چیز دیگر به ملت تاجیک و منافع اش بیاندیشند و راه نجاتش را بیابند. پشتون ها به فکر و غم خود اند ، هزاره ها و اوزبکها به فکر و سودای خویش اند، ما تاجیکها چرا درفکر سود و زیان خویش نباشیم ؟!
با سپاس .تاجیکم با تاجیکانم زنده ام . عمر راوی.
( تذکر: این را یک سال پیش در همین روز نوشته بودم )

>>>   كليم الله همسخن
-میرویس بلخی به جای حنیف بلخی
-اسحاق رهگذر به جای استاد گرامی
-فرهاد عظیمی به جای قدم‌شاه شهیم
دنیا گل و گلزار شد.
پ.ن: من اگر به جای آقای فرهاد عظیمی باشم نمایندگی پارلمان را بر سفیر بودن در قزاقستان ترجیح می دهم.

>>>   در تاریخ همیشه حق با باطل پیروز شده. یکبار دیگر هم شاهداش بودیم . زنده باد حق زنده باد داکتر صاحب اشرف غنی.
حسینی

>>>   خوب همه می دانند که ولینعمت همه ای این ها یکی است ،امریکا.این ها هیچگاهی نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند.شماباتحلیل های خام وناشیانه فقط امید های کاذب خلق می کردید واین گناه تانرابایدبه گردن بگیرید ودر آینده آب را نادیده موزه ازپا درنیاورید.این هم نور بلخ تان که بایک پف بادار بزرگ به خاموشی گرایید.

>>>   شما همه از يك قوماش هستيد!! تو اميرزاده و أمثال هم حتما" كسى در حق تو كدام كار كرده كه تو از ان خوشت أمده وبه عادت بدل شده. جون حالا سن ات بالا رفته و ان جزابيت را ندارى اين برايت بسيار ازار دهنده هست و سبب شده كه كنترول الفاظ را از دست دهى!!

>>>   امپراتور کاغزی منتظر سرنوشت اسمعیل خان و دوستم باشد.

>>>   کی باور داشت به آن حرفها ؟؟؟
آیا در طول چهل سال اینهارا نشناختید ؟؟ده ها مرتبه ائتلاف تشکیل دادند جبهه تشکیل دادند سوگند یاد کردند عکس گرفتند الامیه صادرکردند ووقتی یک جانب دیگر یک چاکلیت رابه یکی ازانهاا نشان داد فورا همه تهدات را زیر پا میکنند وبطرف چاکلیت میروند
از ابتدا معلوم بود اینده هم همینطور است

>>>   آقای امیرزاده، سیاست سراسر معامله است، حتی رٲی شما به رئیس جمهور یکنوع معامله است، زیرا، اگر منافع شمارا تٲمین نکند شما به آن رٲی نخواهی داد.
درمورد اختلافات والی بلخ وارگ دقیقا قضیه معامله وتٲمین منافع است، وقتی منافع حزب جمعیت تٲمین شده باشد، من وشما چکاره هستیم که دایه دلسوزترازمادر میشویم. امیدوارم کمی سنجیده تر سخن گفته وبا الفبای علوم سیاسی وحتی عرف عامه سازگاری داشته باشد.
باکول

>>>   جناب محترم اين شما بوديد كه اين پهلوان پنبعه را رستم داستان ساختيد

>>>   پوزش عطا محمد نور از گستاخی در برابر اشرف غنی
بر من فشار وارد کردند که در باره ی رخداد های اخیر به ویژه آن چه در بلخ اتفاق افتاد اعلام موضع کنم، من پایان کار را از اول می دانستم. اما هرنوع سخنی دوستان را می رنجاند به خصوص دوستان "چپ" گذشته را که کاسه ی داغ تر از آش شده بودند، چون انتظارات واهی برای خود بافته بودند راهی نداشتم جز این که سکوت کنم، البته به تلویح نه به تصریح ابراز نظر هایی داشتم.

مراسم بلخ را دیدم و به سخنرانی ها توجه کردم جناب عطا محمد نور عبارت یا جمله ای به کار بردند که برخلاف همه ی سر وصداهای سه ماه پسین بود. فرمودند: از این که رییس جمهور تمکین نمودند تشکر می کنم. معنای استعاری این جمله چنین بود: من در برابر رییس جمهور بی ادبی و گستاخی کردم از اینکه ایشان با بزرگواری تحمل و تمکین کردند معذرت می خواهم.

دوم بحث شبه فدرالی چه بود؟ اگر قرار بود که از این نظام دفاع شود و این نظام مطلوب مجاهدین است و این نظام را مجاهدین ساخته اند و مانند مردمک چشم شان است پس هیاهوی بلخ دروغ بوده است و بر سر هیچ. خوب اگر آن تظاهرات صدهزار موتری و راه پیمایی طولانی ماوتستونگی! به راه می افتاد و این رژیم و این مردمک چشم و این مروارید درخشان به خاک می افتاد و تکه تکه می شد باز چه جواب داشتید؟ و این پارادوکس را چه گونه حل می کردید؟ یعنی رژیمی را که دوست دارید و حاصل دست شما است می خواستید سقوط بدهید. این عجیب نیست؟

اختلاف ما با بلخ این است که ما می خواهیم نظام را تغییر بدهیم و فدرالی کنیم و ایشان می خواهند نظام را همچو مردمک چشم حفظ کنند. پس تفاوت ها روشن اند و اصول های متفاوت هم روشن اند. توصیه ی من به رهبران و مدعیان رهبری این است لاف نزنند، دروغ نگویند، مردم و جوانان ساده ی کتاب ناخوانده را فریب ندهند، فرصت ها را هدر ندهند. حقیقت این است که آن چه در بلخ اتفاق افتاد هیاهوی بسیار بر سر هیچ بود و یا حفظ ولایت بود و یا تضمین ولایت.
یاهو!

لطیف پدرام

>>>   امپراطوری. و قهرمانی و مارشالی های پلاستیکی هم مانند شما هست که یکبار مانند س ګ ماده پشت عبدالله را میګرید و بار دیګر پشت عطا را مانند زن بیکاره صبح در اغوش یکی شام در اغوش دیګر. امپراطور به کسی ګقته میشود که در سرحدات اش افتاب غروب نکند. و حکومت اش تا سرحدات هند چین خلیج عرب روسیه باشد. قهرمان به کسی ګفته میشود که قومانده. چندین مملکت را در دست داشته باشد و مارشال کسی بوده میتواند یک مملکت را فتح کرده باشد و مملکت را نفروخته باشد. و چک چک ها شراب خور نباید در وقت دیوانګی خود هزیان. بګوید.

>>>   هارون اميرزاه صاحب.ظاهراكب هاي كلبدين صاحب درباره انتخابات درسست معلوم مي شود .ميكويدانتخابات شفاف باشد.احزاب نكراني كند.هيج كس ازحق رى دادن محروم نشود.نتايجش بزيرفته شود.نميدانم شما جراكميسون كلبديني ميكوييدشماخود نويسنده ودانسته استيد اين كب هارا به بي سوادهابانيد نظراتى دهيدكه بفهم ودانش و جاى كاه تان صده نرساندموفق باشيد.

>>>   جار و جنجال های نور و حکومت مرکزی به پایان رسید و مردم بلخ از بلا تکلیفی وضعیت نا مناسب نجات یافتند. در صفحات رسانه ها از خراسان بزرگ و مقاومت بلخ و غیره صحبت ها به عمل آمده است. جمعیت اسلامی افغانستان نما بنده ای زحمت کشان ملت و به خصوص باشندگان بلخ نیستند. پایان جنگ های زرگری میان دو طرف از آغاز معلوم بود .خواستهای عطا نور یعنی گرفتن امتیازات دولتی خود نمایانگر عمق درک تنظیم خمعیت از جامعه‌ای ما است . تنظیم های اسلامی از آغاز تاکنون به کرسی ها و چسپیدن به امتیازات کاری دگری نداشتند و نخواهند داشت . اگر دولت به احزاب سهمیه میداد این به نحوی نقض دموکراسی میبود چون تنظیم های اسلامی با مافیای محلات زدو بند ها دارند و در صورت گرفتن سهمیه و آمدن نمایندگان شان در پارلمان ، وضعیت پارلمان به طویله خانه خواهد ماند . مردم افغانستان در آینده به پارلمان مشتمل به اعضای وطنپرست و ترقی پسند و سیکیولر ضرورت دارند. تمام تنظیم ها باید کوچ و بار خود را بسته و مردم افغانستان را تنها بگذارند ، مردم دگر بار گران احسان آنها را به نام جهاد حمل کرده نمیتواند. مردم در طی بیست ونه سال شاهد در فشانی های آنها از ریاست جمهوری مجددی تا ربانی و وحشت طالبان میباشند . کرسی های مهم دولتی در سطوح ولایات نباید بر اساس پنجا ه پنجاه ، بلکه با ید انتخابی و بر اصل شایستگی باشد. مردم افغانستان آماده ای پذیرش خواب های چون خراسان بزرگ و یا حاکمیت پشتون وغیره افکار ناسیونالیستی و تجزیه طلبانه
نیستند. هر نوع توافق که در آن توده های مردم خودرا آرام احساس کنند بهتر از هر تفکر مجرد و خشک می‌باشد. مردم بالاخره خود را از شر این تنظیم ها که هر یک باعث ایجاد معضلات محلی و منطقوی در کشور اند خلاص شوند و سیستم حکومتداری با ید از دین و مذهب و تنظیم اسلامی کاملا جدا شود ورنه
مردم هیچگاه در فضای صلح و دموکراسی زندگی کرده نخواهند توانست.
تبریز پروانی

>>>   جار و جنجال های نور و حکومت مرکزی به پایان رسید و مردم بلخ از بلا تکلیفی وضعیت نا مناسب نجات یافتند. در صفحات رسانه ها از خراسان بزرگ و مقاومت بلخ و غیره صحبت ها به عمل آمده است. جمعیت اسلامی افغانستان نما بنده ای زحمت کشان ملت و به خصوص باشندگان بلخ نیستند. پایان جنگ های زرگری میان دو طرف از آغاز معلوم بود .خواستهای عطا نور یعنی گرفتن امتیازات دولتی خود نمایانگر عمق درک تنظیم خمعیت از جامعه‌ای ما است . تنظیم های اسلامی از آغاز تاکنون به کرسی ها و چسپیدن به امتیازات کاری دگری نداشتند و نخواهند داشت . اگر دولت به احزاب سهمیه میداد این به نحوی نقض دموکراسی میبود چون تنظیم های اسلامی با مافیای محلات زدو بند ها دارند و در صورت گرفتن سهمیه و آمدن نمایندگان شان در پارلمان ، وضعیت پارلمان به طویله خانه خواهد ماند . مردم افغانستان در آینده به پارلمان مشتمل به اعضای وطنپرست و ترقی پسند و سیکیولر ضرورت دارند. تمام تنظیم ها باید کوچ و بار خود را بسته و مردم افغانستان را تنها بگذارند ، مردم دگر بار گران احسان آنها را به نام جهاد حمل کرده نمیتواند. مردم در طی بیست ونه سال شاهد در فشانی های آنها از ریاست جمهوری مجددی تا ربانی و وحشت طالبان میباشند . کرسی های مهم دولتی در سطوح ولایات نباید بر اساس پنجا ه پنجاه ، بلکه با ید انتخابی و بر اصل شایستگی باشد. مردم افغانستان آماده ای پذیرش خواب های چون خراسان بزرگ و یا حاکمیت پشتون وغیره افکار ناسیونالیستی و تجزیه طلبانه
نیستند. هر نوع توافق که در آن توده های مردم خودرا آرام احساس کنند بهتر از هر تفکر مجرد و خشک می‌باشد. مردم بالاخره خود را از شر این تنظیم ها که هر یک باعث ایجاد معضلات محلی و منطقوی در کشور اند خلاص شوند و سیستم حکومتداری با ید از دین و مذهب و تنظیم اسلامی کاملا جدا شود ورنه
مردم هیچگاه در فضای صلح و دموکراسی زندگی کرده نخواهند توانست.
تبریز پروانی

>>>   آقای امیر زاده شما فقط چند چند مراتبه سخنان طمطراق آمیز والی مستعفی بلخ را گوش کنید و اگر واقعاً شما در بستر سیاست رشد کرده اید شاید به ضعف حرف های که زدید پی ببرید. چون اوشان نه تنها به حرف های زیر و بم خویش اعتنا نکرده بلکه یک حزب متقدر سیاسی یعنی جمعیت ره مانند یک طفل نوزاد فریب داد و بخاطر آنچه که نزد خودش بسیار مهم بود از صحنه خارج شد, این یک حرف عادی نیست.

>>>   افغانستان ممکن طی ربع قرن از شر تنظیم و تنظیم بازی ها خلاص خواهد شد زیرا آنها مردم را میگویند که شما زمین شوید تا بر شما راه برویم زیرا انها جهاد!!!!کرده اند.و بالا خره از چنگ فیصدی و سهم وغیره مردم رهایی خواهند یافت. در رابطه به توافق عطا نور با مرکز باید گفت که امروز تمام مصارف دولت جمهوری اسلامی افغانستان را مالیه دهندگان امریکا یعنی مردم امریکا میپردازند. امریکا تحمل این همه جنگ های زرگری را ندارد. اینکه یک عده با موضعگیری های آقای نور خواب خراسان و امپراتوری تاجیک را میدیدند، باید از خواب غفلت بیدار شوند .
و به موقف فعلی افغانستان نگاه کنند. ما اگر همت آبادی و تامین صلح را در چهار چوب افغانستان کنونی هم داشته باشیم کمال خواهیم کرد، اگر ما در داخل خاک کشور خود با همسایه ای در بدیوار خود از هر قوم و قبیله هم اگر باشد کنار نیابیم با یک تاجیکستانی و پاکستانی و ایرانی نخواهیم آمد، و روز گار ما همان خواهد شد که در سوریه است ، آقای نور اگر روی اعمار مراکز صحی ، اعمار پل و پلچک ، رساندن آب آشامیدنی خانه به خانه ای ولایت بلخ ، میکانیزه شدن زراعت در ولایت و ده ها پروژه ای انکشافی مجادله با مرکز بجای مبارزه بخاطر وزارت و سفارت می‌کرد نام او جاودان میبود . من به استعداد و لیاقت و وطنپرستی هزاران شهروند بلخ زن و مرد باور دارم که آنها می‌توانند بدون تنظیم و تنظیم بازی به اتکا به نیروی واقعی مردم پست مقام ولایت را به پیش بگیرند.
تبریز پروانی

>>>   مقاومت نگو که آخرش درکولاب خواهد رسید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است