خدا حافظ، الهی که تکرار نشوی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148870 منبع: پرینت

سال 1396 سال خونین بود و متفاوت از سالهای قبلش. در این سال حمله به مساجد و مراکز فرهنگی و حمله با امبولاس بمب و موتر بمب و حمله به مراسم تشییع از تفاوتهای سال 1396 با سالهای قبلش بود.

در سال 96 در سیاست جنگی آمریکا 180 درجه چرخش پیدا شد و برخلاف استراتژی اوباما، استراتژی نو ترامپ اعلام شد و گفت که در افغانستان می مانیم و زمانی برای خروج مان تعیین نمی کنیم و درسال 1396 رییس جمهور غنی پکیج بی سابقه صلحش را نیز به صورت یک جانبه اعلام کرد و آقای حکمتیار برای تقویت آن پنج و شش ولایت را به قول استاد سیاف پیش پرداخت کرد اما طالبان تقریبا جواب رد داده اند و نکلسون هم گفته است یک بخش از طالبان صلح نمی کند و آنها را محکم می زنیم.

اینها مقدمات سال پیشرو را رقم می زند. در سال 96 و در سالهای قبلش زندگی که نداشتیم و فقر فساد فراگیر شد و در سال 96 اختلافات و تشتت سیاسی بر آن اضافه شد.

از سال 1396 اگر مگر های در باره بر گزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد البته انتخابات بر گزار می شود اما نقش احزاب در آن محو و نابود شده است و کار شناسان می گویند که انتخابات خوب نخواهیم داشت.

سال 97 را علیرغم ارتجاع و عقب ماندگی ذهنی ملا نماهای ضد نوروز گرامی می داریم. چون نوروز ریشه در تاریخ پنج هزار ساله ما دارد. سال نو مبارک و نوروز تان پیروز شاد باشید و هفت سین و هرچه متعلق به سال نو هست را به خوبی انجام دهید. سال خوبی داشته باشید الهی که سال گذشته تکرار نشود.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
ناطقی
نظرات بینندگان:

>>>   ناطقی صاحب!
از تفکرت صرف نظر ، من شما را ادم هوشیار فکر میکردم. انتخابات چی و کار چی؟؟؟
آنچه را بادار بگوید عملی میشود!! در کشوری که تا رئیس یک اداره با تصدیق امریکاییها مقرر شود!! ادم مگر عقل خود را از دست داده باشد که در مورد انتخابات گپ بزند!!
ایا غنی، عبدالله، محقق، محمد خان و غیره دزدها از راه انتخابات آمده اند؟؟؟؟

>>>   حکمت یار چه کاره است که اینقدر بالای سفسطه و یاوه گویی های او
می پیچید . این زندانی مردود و این جانی بالفطره به هیچ جوی نمی ارزد
عبدالله هدفمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است