عربستان یک کارگر اندونزیایی را گردن زد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148862 منبع: پرینت

مقام های سعودی یک کارگر اندونزیایی را به اتهام قتل کارفرمایش در 18 سال پیش گردن زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «زاینی میسیرن» شهروند اندونزیایی، در عربستان راننده بود. وی در سال 2004 دستگیر و 4 سال بعد به مرگ محکوم شد.

وزرات خارجه اندونزیا اعلام کرده که با وجودی که جوکو ویدودو، رییس‌جمهوری اندونزیا، چندین بار درخواست بخشش او را کرده بود اما اعدام زاینی میسیرن (شنبه 27 حوت) در شهر مکه انجام شده است.

به گفته یک سازمان حقوق بشری، این کارگر اندونزیایی در جریان محاکمه‌ اش هیچ مشاوره حقوقی دریافت نکرده و تنها از یک مترجم برخوردار بوده است.

این سازمان می گوید مترجم زاینی نیز در اجبار کردن او به اعتراف به قتل نقش داشته است.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده، عربستان سعودی نه کنسولگری اندونزیا در جده و نه وزارت خارجه را در جریان اعدام قرار نداده است.

عربستان یکی از بزرگ‌ترین اجرا کنندگان حکم اعدام در جهان محسوب می‌شود.

در سال 1390 نیز اندونزیا در پی اعلام این خبر که 23 تن از تبعه این کشور در عربستان در انتظار اجرای حکم اعدام هستند، اعزام کارگران به این کشور را متوقف کرده بود.

همچنین یک خدمتکار زن اندونزیایی پیشتر به اتهام قتل همسر کارفرمای عربستانی خود بازداشت و بدون اطلاع مقام های اندونزیا حکم اعدام وی اجرا و به وسیله شمشیر گردن زده شد. اعدام این زن خدمتکار اندونزیایی در حالی است که گفته می شد وی در دفاع از خود مرتکب قتل شده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اندونزیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است