هند از آمریکا شکایت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148843 منبع: پرینت

مقام های هندی می گویند به دلیل افزایش تعرفه گمرگی برای واردات آلومینیوم و فولاد توسط آمریکا، از این کشور در سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد.

روزنامه 'تایمز او ایندیا' روز دوشنبه به نقل از یک مقام ارشد هند که نامش عنوان نشد، گفت: مقام های هندی از جمله وزارت بازرگانی و نمایندگان اسبق هند در سازمان تجارت جهانی در این خصوص با یکدیگر گفتگو کردند. درحالی که تعدادی عقیده دارند هند می تواند به این اقدام آمریکا اعتراض کند، تعدادی دیگر از مقام های هندی اعلام کرده اند هند باید هماهنگ با سایر کشورها علیه آمریکا شکایت کند.

بر اساس این گزارش یک مقام دیگر هندی افزود: با توجه به منافع عظیم هند، مبنی بر حضور مهندسان آن در شاخه نرم افزار و سایر حرفه های تخصصی در آمریکا و همچنین صادرات نرم افزار به آن کشور، دهلی نو باید بسیار در شکایت از آمریکا محتاطانه عمل کند.

نرم افزار حدود نیمی از صادرات خدمات هند را به خود اختصاص داده است. از صادرات نرم افزار هند به جهان 80 درصد آن با مقصد آمریکا انجام می شود و شرکت های آمریکایی به محصولات و همچنین کارمندان حرفه ای هند وابسته هستند.

هفته گذشته آمریکا از کمک های یارانه ای هند به صادرات این کشور انتقاد کرد.

جف لایتزیر نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت: چندین برنامه یارانه ای هند به صادر کنندگان این کشور سود می رسانند که این امر به آنها اجازه می دهد تا کالای خود را با قیمتی ارزانتر به فروش برسانند. این برنامه های به قیمت صدمه به کارگران و صادرکنندگان آمریکایی تمام می شود.

با توجه به داده های دولت هند، هزاران شرکت هندی که از برنامه های یارانه ای این کشور استفاده می کنند سالانه یک سود 7 میلیارد دالری بدست می آورند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا کشورهایی مانند هند و چین را به وضع تعرفه های مالیاتی متقابل تهدید کرده و اعلام کرده است که این کشور ها باید تعرفه های مالیاتی مشابه با آمریکا تصویب کنند.

ترامپ پس از وضع مالیات 25 و 10 درصدی به ترتیب برای واردات فولاد و آلومینیوم از تمام کشور ها به جز مکزیک و کانادا گفت: ما قصد داریم طرح مالیات متقابل را به اجرا بگذاریم تا اگر چین و هند مالیات هایی 25 درصدی و یا 50 درصدی برای واردات کالای ما در نظر بگیرند، آمریکا نیز دارای شماره گذاری مشابه باشد.

آمریکا پیش از این نیز در نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در آرژانتین با انتظارات هند در مورد بهبود برنامه یارانه های غذایی مخالفت کرده بود.

در این نشست هند آمریکا را متهم به نقض تعهدات خود کرد. هند و آمریکا همچنین در مورد وضعیت 'کشور در حال توسعه' هند در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر مشاجره کردند.

هند سعی کرده است تا در سازمان تجارت جهانی به یک تصمیم جامع در خصوص انبار کردن عمومی غلات غذایی برسد. هند می خواهد بدون اینکه از سوی این سازمان مورد چالش قرار بگیرد اقدام به خرید، ذخیره و همچنین فروش مواد غذایی بکند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر اساس سیاست 'اول آمریکای' خود بسیار از طرح های سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است