از توافقات پشت پرده قره‌ باغ غزنی مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148803 منبع: پرینت

1) از آغاز «دادخواهی قره‌ باغ» تقابل جوان و پیر، حزبی و غیر حزبی در میان هزاره‌ های غزنی جریان داشت، گپ و گفتار به جایی رسید که برخی از جوانان آزاد، حساس و با اراده، خواستار «حرکت مستقلانه» شدند، و از ما خواستند تا به زودی «حقایق» را بنویسیم و پرده از روی چهره‌ هایی که یک سره برای مردم «آیه‌ی یاس» می خوانند، برداریم، یگانه چیزی که همواره جلوی حرکت مردمی را در غزنی می گیرد، چهره‌ هایی ست که زیر کار با حکومت هستند؛ اما از مردم بهره کشی سیاسی می کنند، در میان مردم تحریک احساسات می نمایند و اما در «حرمسرای ولایت» از یک فاشیستی همانند کریم متین سپاس گزاری می کنند، مردم را تا زمانی از دنبال شان می کشند، که گپ و گفتار شان در «زن خانه‌ی ولایت» شنیده نمی شود، پس از حرکت آغازین پرشور مردم، صورت مساله را تغییر می دهند و یک سره تلاش می کنند تا جوانان با اراده، حساس و حقیقتجو را به حاشیه بکشند و «بازی کثیف» شان را دور از «چشم مردم» ادامه دهند، یکی از درد های بزرگ مردم ما این است که «اراده‌ ی سیاسی» شان، از سوی کسانی به بازی گرفته می شوند، که «حق السکوت» شان ۳۰ لیتر تیل است، در هر گندکاری شریک هستند و «جوانان» را به نام «انقلابی» «خون گرم» «احساساتی» و ... از میدان دور می کنند، ما در اوج «دادخواهی قره‌ باغ»، به خاطر جلوگیری از نفاق، صف شکنی و پراکندگی مانع حرکت مستقلانه شدیم؛ اما حالا به این نتیجه رسیده ام که مردم ما نمی توانند با این «ته مانده‌ های حزبی» به جایی برسند، بنابر این بر ما است که این «حجابان ره» را به حال شان واگذاریم و احترام شان کنیم؛ اما دیگر نگذاریم احساسات، غیرت، درک و اراده‌ی مان را به بازی بگیرند، مساله‌ی قره‌ باغ نشان داد که «ما می توانیم»؛ اما چالش بزرگ ما «خلای رهبری» است و هنوز جوانان ما به خاطر نبود رهبری مطمین نمی توانند حق شان را بگیرند و از دشمن انتقام بگیرند.

2) هرکس نمی داند بداند که هیات حکومت فاشیست به قاتلان و گروگان گیران هزاره‌ های قره‌ باغ مبلغ صد لک افغانی باج داد و همینگونه در سفری که هیات حکومت فاشیستی به شیر آباد داشت، مبلغ پانزده لک افغانی برای این جلادان تحفه داد؛ اما برای خانواده‌ ی شهیدان هزاره صد هزار افغانی پرداخت گردید و سرانجام در توافقی که بین دو طرف منازعه صورت گرفت، از خسارات هزاره‌ ها یادی نگردید، حتی شخصی به نام ذاکر از زرک قره‌ باغ که پس واقعه‌ی شیرآباد، توسط جلادان برده شد و تا هنوز از سرنوشت او چیزی نمی دانیم، داخل در اجندای توافق نبوده است، زیرا «خون هزاره بی رنگ است» و اسیرش «ابد الآباد» محکوم. جویای ذاکر شدم؛ حتی «رجلان سیاسی» هزاره در غزنی، از سرنوشت او اظهار بی خبری می کند، ما نمی دانیم داکتر شاه جهان گروگان گرفته شود و یا داکتر بصیر(با لبخند) تا ذاکر از قید اسارت پشتون‌های شیرآباد آزاد گردد!

3) پس از روزی که در ولایت حرف زدیم و به جای «کلی گویی» «گریه سالاری»، «سپاسگزاری از یک قاتل» و تبریه‌ی افغانان وزیری قره‌ باغ و نسبت دادن تمام قتل ها و بدبختی ها به «دشمنان افغانستان» مستقیم والی غزنی، اسد الله وفا، نیاز محمد امیری را متهم به «حمایت از قاتلان» کردیم، در اردوی خودی محکوم بودم، با گوش خودم در جلسه می شنیدم که بر ضدمان تبلیغ می کردند، متهم مان می کرد که چرا جزییات را منتشر کرده ایم، برخی ها از زیر جلسه با خشم و قهر جلسه را ترک می کردند که تا فلانی باشد، ما نیستیم، همینگونه وقتی که بر آخرین درخواست نامه ا‌ی که ننگین بود، از منطق عجز، بیچارگی و سرشکستگی سرچشمه گرفته بود؛ اعتراض کردیم، اوقات متمایلان به حکومت و رفیقان هزارگی والی غزنی تنگ شد، در این درخواست نامه آقایان! با غیرت یک ملت بازی کرده بودند و ذلیلانه چند خواسته‌ی ساده را مطرح کرده بودند؛ اما پیشنهاد ما از قبیل «لغو فرمان امیر شیرعلی خان در پیوند به آب نیخته » بود و همینگونه تاسیس یک قل اردو در هزارستان، با مرکزیت قره‌ باغ غزنی.

میثم صحرا
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
غزنی
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   تاسیس قول اردو از صلاحیت حکومت نیست چون بودجه مصارف مهماتش را امریکا میدهد

>>>   Saboor Raheel
دوستان،
....قبیله علیه سرداران فاتح و قهرمان تاجیک می جفند که چرا اینها پول و زمین دارند. یک بار به سرداران قبیله توجه کنید که هزاران جریب زمین را در کابل و سراسر کشور چگونه غصب و اشغال کرده اند. آنهایی که علیه سرداران فاتح جهاد و مقاومت می جفند فرزندان همان سردارانن عاصب و قاتل و اشغالگر گذشته اند که به بهانه های مختلفت به غصب دارایی های مردم پرداخته اند و امروز صاحب هزاران جریب زمین در کابلزمین اند. به این فرزندان غاصب و اشغالگر بگویید که مثلا پدر اشرف غنی احمدزی و سایر اشراف و نواله خوران دربار محمدزاییهای اشغالگر اینهمه زمین و ملکیت را در نقاط مختلف کشور و به ویژه در کابلیزمین از کجا به دست آورده اند؟

>>>   اندیشمندان و دگراندیشان گران ارج در این مبحث شرکت کنید و ابراز نظر نمایید !
تا دو ماه دیگر که قانوناً دوره کار حکومت به اصطلاح وحدت ملی پایان می یابد، پیشنهاد میگردد تا جامعه جهانی و کشور های تامین کننده مالی به افغانستان به‌منظور حمایت از قانون‌مداری و روند مردم‌سالاری، نشست «بُن» دوم را برگزار نموده و با اشتراک مجموع گروه هاو طیف های سیاسی، برای مدت یکسال حکومت موقت انتقالی شکل گیرد ، و این حکومت انتقالی بتواند تا در بی‌طرفی کامل و زیر نظارت مستقیم ملل متحد، انتخابات شفاف و عادلانه سری و مستقیم برگزار نماید تا به غائله‌ ای به‌نام حکومت وحدت ملی (منتصب جان کری) که در تاریخ افغانستان سابقه ندارد ، پایان داده شود.

آینده گان

>>>   فیض الله جلال "
سرشماری فضایی از نوع گوسفندی

بلخ هیچ ولسوالی ندارد که صددرصد پشتون نشین باشد و در سه ولسوالی چمنال چهار بولک و بلخ حداقل هستند

تمام تباهی از همین قوم انتحار است
اگر سرشماری دقیق صورت گیرد پشتون ها در رده سوم هم شاید قرار نگیرند .

نسل امروز را نمی‌شود فریب داد

>>>   دست های ناپاک قبیله و مغز ...جهانی در پشت پرده تمام حادشات از جمله حادشه قرباغ است. به هزاره ها تاجیکها ازبیکها گوش زد میکنم که خود را بزودترین وقت مسلح کنند که این دولت پشتونی از ما و شما نیست. این دولت خاین از حکمتیار طالب داعش و مغز ...است و بس.

>>>   قوی و شجاع باشید که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است.

>>>   پارلمان عربستان فاصله بین نماز شام و نماز خفتن یا عشارا ازدیاد می بخشند :
برخی از نمایندگان مجلس شورای عربستان با ارائه لایحه‌ای خواستار به تاخیر انداختن زمان اقامه نماز عشاء شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " " تعدادی از نمایندگان مجلس شورای عربستان با بیان اینکه بین دو نماز مغرب و عشاء فرصتی برای انجام کارها نیست، با ارائه یک لایحه، خواستار به تاخیر انداختن اقامه نماز عشاء شدند.
طبق گزارش رسانه‌های عربی، 25 نماینده مجلس شورای عربستان ضمن ارائه این لایحه عنوان کردند که فاصله میان نماز مغرب و عشاء کوتاه است و مردم در فاصله بین این دو نماز فرصت انجام هیچ کاری را ندارند.
در حال حاضر، این لایحه در کمیسیون امور اسلامی و قضایی مجلس شورای عربستان تصویب شده و انتظار می‌رود روز سه شنبه در صحن علنی این مجلس نیز به تصویب برسد.
در صورت تصویب این لایحه، نماز عشاء در شهرهای بزرگ عربستان دو ساعت پس از اذان، اقامه می‌شود تا به گفته ارائه‌دهندگان آن، فرصت کافی برای انجام کارها بین دو نماز مغرب و عشاء وجود داشته باشد
ر

>>>   مصاحبه یک شخص بنام حلیم تنور را از یک رادیوی اف ام شنیدم !
مانند حلیم تنویر انسان بی شخصیت وچاپلوس در زندگی خود ندیده بودم ، گوئی این حلیم تاریک مغز را از کچالو ساخته اند یک توته چوب چلارتراش صد مرتبه بهتر ازین انسان بی تلخه است !
آیا چاپلوسی بی شخصیتی بیننگی یک حد ومرزی دارد ؟؟
آیا خداوند دروجود بعضی انسان ها شرم وحیا را نیافریده؟؟
ر

>>>   بااین کاراوغانها گستاخترمیشوند وبازهم گروگان میگیرندومردم راقتل عام میکنند

>>>   او مردم گوسفندی هزاره.
چرا خود تان دست بکار نمیشوید و خود را مسلح نمیکنید. چرا خود تان تامین امنیت راه غزنی قرباغ جاغوری را نمیگیرید. شما خوب میدانید که پشتونها دشمن درجه یک هزاره ها است. پس تاکی بیعقلی. خداوند خلیلی و محقق را نابود کند که هزارستان را خلع سلاح کرد تا بادارشان خوش شود.

>>>   قرع باغ در هر حكومت همين نوع معاملات است

>>>   براداران هزاره باید هوشیار باشند و پاهای شان را برابر به شاطرنجی شان دراز کنند.در قصه راحل و امیرزاده و لعلزاد نشوید که این ها را شما را در شاخ گاو برابر می کند.
هزاره ها در تمام ولایات همسایه پشتون ها اند و راهای ارتباطی و اکمالاتی شان از منطقه پشتون ها میگذرد. بناان دشمنی به پشتون ها کار عاقلانه نباشد. شورای نظاری ها می خواهند که از هزاره ها استفاده ابزاری نموده و آنها را به ملت بزرگ پشتون دشمن بسازند.

>>>   رهبران هزاره بخاطر منافع شخصی خودشان مردم هزاره رامورد استفاده قرار داده تا خود وفامیل شان از امکانات دولتی به نفع شخصی استفاده نمایند مردم بیدار هزاره بدنبال این این انسان فروشان قرن بیست ویک نروند از خود اراده مستقل داشته باشند.
درطول تاریخ حکمروایی محمد زایی ها هزاره ها قربانی زیادی دادند ملکیت های شانرا درغزنی ارزگان وکابل وبلخ ودیگر ولایات غصب وبه تبار خود توذیع کرردند دور امیر عبدالحمان خان ..ودیگرا شاهان خون آشام.

>>>   پشتون ها به فکر خود باشند نیاز نیست مردم هزاره را پند دهند.
یک قوم مهاجر کوچی بی فرهنگ امده به صاحبان اصلی این کشور نصیحت میکند.
مردم هزاره تحصیل کرده وبا فرهنگ هستند وبهتر ودلسوز تر از دیگر اقوام برای وطن خدمت میکنند
شما پشتون ها بروید وحشیهای خود یعنی طالبان وداعش را نصیحت وهدایت کنید. .

>>>   گلبیدییین چرا میگوید: مهاجرین که درپاکستان هستند حتما باید درانتخابات رای بدهند :
شمارى از باشندگان و مقامات پکتيکا مى گويند که در وانه، وزيرستان شمالى و جنوبى، تذکرۀ افغانستان چاپ شده و به مردم توزيع مى گردد.

صديق الله وزير باشندۀ ولسوالى برمل پکتيکا، گفت که تذکرۀ افغانستان در وانه، وزيرستان شمالى و جنوبى، در بدل ٣٠ کلدار پاکستانى ساخته ميشود.
او افزود: "اين کار در مناطق يادشده، از سوى کمپيوترکاران و دکانداران فوتوکاپى انجام ميشود، به مردم تذکرۀ افغانستان را مى سازند و در بدل هر تذکره ٣٠ کلدار مى گيرند."

يک از باشندگان ديگر مناطق سرحدى پکتيکا که نخواست از وى نام گرفته شود، گفت که تذکره هاى يادشده، از روى تذکرۀ اصلى به سادگى ساخته ميشود.
او افزود: "هر کسى که به تذکره نياز داشته باشد، مراجعه مى کند، از روى تذکرۀ اصلى فقط نام، نام پدر و موقعيت تغيير داده ميشود و تذکرۀ جديد را به دست آورده مى تواند."

همچنان محمد انور باشنده ادارۀ ثبت احوال و نفوس پکتيکا نيز به پژواک پذيرفت که به مردم مناطق يادشده، تذکرۀ افغانستان توزيع ميشود

>>>   Soraya Baha
ایمان مهجور

پشتونيزم چيست؟.
پشتونيزم يك انديشه سياسي است كه به برتري قوم پشتون باور دارد و گونه ي از حكومت است كه به تمركز، قدرت دولت مقتدر مركزي، پشتون گرايي افراطي و حزب واحد پشتون باور دارد و براي حاكميت مطلق پشتون كار ميكند.

شاخص هاي پشتونيزم:
١- قتل عام غير پشتونها
مهمترين شاخص انديشه پشتونيزم قتل عام غير پشتونهاي است كه در همسايه گي پشتونها در يك جغرافياي سياسي قرار دارند، براي تحكيم حاكميت پشتون عبدالرحمن خان اولين كسي بود كه به پاك سازي قومي اقدام كرد و تمام هزاره هاي سمت جنوب خراسان را به قتل رساند و اقوام شمال خراسان را به شدت سركوب كرد، پس از عبدالرحمن خان دومين شاهي كه در راستاي تحكيم حاكميت پشتون از هيچ تلاشي دريغ نكرد نادر خان بود كه قوم تاجيك را به توپ بست و ميليون ها تاجيك را قتل عام كرد.

٢-انتقال پشتونها به مناطق غير پشتون و كوچ دادن اجباري غير پشتونها
عبدالرحمن خان اولين پادشاه افغانستان كسي بود كه به انديشه پشتونيزم سخت اعتقاد داشت و در راستاي تحكيم حاكميت پشتون همه كار كرد، عبدالرحمن خان پس از او امان الله خان و نادر خان و ظاهر شاه از جمله حاكماني بودند كه روند انتقال پشتون ها به مناطق غير پشتون را به شدت تعقيب كردند و ادامه دادند و اقوام بومي مناطق شمال و غرب را به اجبار كوچ دادند و پشتونها را ساكن مناطق شمال و غرب كردند كه اكنون عنصر پليد پشتون در كندز و هرات به وفور ديده ميشود و جان اقوام بومي را اين عناصر تروريست به خطر انداختند.

٣- فارسي ستيزي
حاكمان پشتون از عبدالرحمن خان تا نجيب كمونست به شدت مفكوره احياي زبان پشتو و تضعيف و نابودي زبان فارسي را تعقيب كردند.
اوج فارسي ستيزي محمود طرزی را در زمان امان الله خان مي بينيم كه تمام سنگ نوشته هاي فارسي زبانان را تخريب كرد، تغيير نام زبان فارسي به دري در زمان ظاهر شاه، منع استفاده از واژه هاي دانش و دانشگاه و دانشكده و دانشمند در زمان سردار داود كل و ادامه اين روند تا پايان نظام نجيب گاو كمونست، قتل نويسنده ها و شعاران چيره دست فارسي زبان در زمان حاكميت كرزي اينها از جمله كاري هاي است كه پشتونها در راستاي تقويت زبان پشتو و تضعيف زبان فارسي عملي كردند و اين روند ادامه دارد.

٤- وطن فروشي
يكي از مهم ترين شاخص هاي پشتونيزم وطن فروشي است، عبدالرحمن خان چهل ميليون پشتون را به انگليس فروخت و در برابر آن از انگليس سلاح و پول دريافت كرد و با آن هفتاد در صد نفوس هزاره ها را قتل عام كرد و اين قوم را كوچ اجباري داده و به برده گي كشاند.
حاكميت پشتونها هميشه وابسته به قدرت خارجي بوده است حتي به حدي پشتون ها به انگليس متكي هستند كه مردم بومي خراسان پشتونها را اولاد ناجايز انگليس و يا انگليس را پدر معنوي پشتونها ميخوانند، هر چه هست رابطه بين انگليس و پشتون به نوعي تعجب آور است كه انگليس به كدام دليل به اين حد به پشتونها علاقه دارد!
خلاصه وطن فروشي يكي از اساسي ترين شاخص هاي پشتونيزم است تا حاكميت پشتون حفظ شود.

پشتونيزم فكر و انديشه سياسي نمي شناسد سيكولار، كمونست و كاپيتاليست، دموكرات و اتوكرات، توتاليتر و انارشيست، كانسرويتيو و پوپوليست/اكسترميست/راديكال و طالب و داعش وهمه يكي هستند و براي تامين حاكميت مطلق پشتون كار ميكنند.

پ ن
پشتونيزم را جدي بگيريد كه جان، مال، ناموس و همه چيز تان را به خطر مواجه ساخته است براي نجات خود اقدام كنيد در غير آن نابود ميشويد.

>>>   نابودی مردم با تعصب گرایی حتمی است و زمان عبدالرحمن نیز تعصب گرایی بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است