تاکید وزیر داخله آلمان بر تشدید کنترل مرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148792 منبع: پرینت

وزیر داخله جدید آلمان در اظهارنظری افراط گرایانه و با وجود درخواست‌ های بروکسل برای لغو کنترل‌ های مرزی خواستار تشدید این کنترل‌ ها برای مقابله با هجوم پناهندگان شد.

به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، "هورست زیهوفر"، وزیر داخله جدید آلمان بعد از اظهارات جنجال برانگیز اخیر خود مبنی بر اینکه اسلام به آلمان تعلق ندارد حالا هم با پایان کنترل ها در مرزهای آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان مخالفت کرده و خواستار گسترش آن شده است.
وی می خواهد کنترل های مرزی در آلمان در مدت نامحدودی در پیش گرفته شود.

زیهوفر در مصاحبه با روزنامه "دی ولت" آلمان اعلام کرد که کنترل های بین مرزی در اتحادیه اروپا باید تا زمانی که اتحادیه اروپا همچنان در کنترل و حفاظت از مرزهای خارجی ناتوان است ادامه یابد. من در زمانی قابل پیش بینی چنین توانایی را در اتحادیه اروپا نمی بینم.

وی همچنین خواستار گسترش کنترل های مرزی در آلمان شده و همچنین اقدامات بیشتر در راستای تسریع روند اخراج پناهندگان را درخواست کرد. وی از احتمال برگزاری نشست مشترکی با مقام های ایالات آلمان برای پرداختن به این مساله خبر داد.

بلغاریا به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا در فوریه گذشته ازکشور آلمان و بسیاری کشورهای اروپایی دیگر درخواست کرده بود که کنترل های مرزی خود در این اتحادیه را سریعا برطرف کنند. کشورهای اتریش، آلمان، دانمارک، سویدن و نروژ باید از ماه می کنترل های مرزی در داخل منطقه شنگن را لغو کنند.

آلمان به دلیل هجوم بالای پناهندگان در سپتامبر 2015 به عنوان اولین کشور منطقه شنگن بار دیگر کنترل ها در مرزهای خود را اعمال کرد و بعد از آن کشورهای اتریش، دانمارک، سویدن و نروژ هم این رویکرد را در پیش گرفتند. کمیسیون اتحادیه اروپا مدت ها است خواستار این مساله است که این کنترل های مرزی در منطقه شنگن لغو شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است