کانادا، زن افغانستانی را پس از 11 سال اخراج می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148778 منبع: پرینت

طوبی یحیی، زن ۴۸ سالۀ افغانستانی که به جرم قتل سه دخترش حدود نه سال گذشته را در زندانی در کانادا سپری کرده است، اکنون از آن کشور اخراج می‌شود.

به گزارش صدای آمریکا، طوبی که با خانواده اش در سال ۲۰۰۷ به کانادا مهاجرت کرده بود، کارت اقامت دایمی کانادا را داشت، اما وزارت امور مهاجرت کانادا مدارک اقامت وی را باطل اعلان کرده است.

خانم یحیی اکنون در زندان کیوبک کانادا زندانی است و مقام‌های کانادایی گفته اند که پس از سپری شدن مدت حبس، این زن از کانادا اخراج خواهد شد.

طوبا با همسرش محمد شفیع و پسرش حمید در سال ۲۰۱۲ به قتل ناموسی دخترانش مجرم شناخته شدند. آنان متهم بودند که در سال ۲۰۰۹ زینب ۱۹ ساله، سحر ۱۷ ساله و گیتی ۱۳ ساله را به قتل رساندند.

افزون بر این، طوبی و محمد شفیع متهم شدند که رنا امیر محمد، همسر نخست محمد شفیع، را به قتل رسانده اند.

اجساد دختران این زوج افغانستانی و جسد رنا در سال ۲۰۰۹ در یک کانال آب در شهر کینگز ایالت اونتاریو پیدا شد. مقام‌های کانادایی گفتند که این سه دختر به خاطر اعتنا نکردن به دستورات خانواده و سرپیچی از رسم و رواج های خانوادگی شان کشته شدند.

مقام‌های کانادایی هرچند ماجرای کامل قتل این چهار نفر را مو به مو پیوند داده نتوانستند، اما دادستان های قضیه پس از تحقیقات گفتند که ابتدا این چهار نفر بی هوش و سپس موتر شان به کانال افگنده شده بود.

با آنکه طوبی، محمد شفیع و حمید استیناف طلب شدند، اتهام قتل عمد را رد و کشته شدن این چهار نفر را حادثه عنوان کردند، درخواست استیناف آنان در سال ۲۰۱۶ از سوی محکمه رد شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن افغانستانی
کانادا
نظرات بینندگان:

>>>   این خانواده که متهم به قتل چهار نفر جوانان خانواده هستند و خانم اول آنون آقا که بنام خواهش معرفی کرده بود، جرم آنها را زیاد کرده، چون که آقا شیفح به دولت کانادا دروغ گفته، زن اولش رو خواهش معرفی کرده در کانادا یه مرد تنها یه زن میتونه داشته باشد، و جنابات فکر کرده افغانستان است که هر کی، هر کی رو کشت کسی مجرم نیست، اینجا ها قانون دارند و 25سال زندان که فعلا جرم انهاثبوت شد در زندان کیوبیک آب خنک می خورند، نعش آنون پسر 18که قلندری با غیرت بیجا خواهران و نا مادری کشت چندین باز با سرعت مرگ به زندان به دست شدند، غیرت بیجا این انسان نما جزای بهتر از آینه، بعد از 25 سال مانن? از کانادا اخراج می شوند، برن به همان سرزمین که خواهر و مادر، زن برایشان در خیابان راه رفتن حرام است، کشتن، زدن، خوردن، قتل، غارت هلال است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است