قرارداد جواز سرمایه‌گذاری شبکه فایبرنوری امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148756 منبع: پرینت

قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری به ارزش ۳۸۳ میلیون دالر به‌ امضا رسید.
در حضورداشت رییس‌ جمهور غنی، قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکه ملی فایبرنوری میان اداره اترا و شرکت‌های افغان بیسیم، اتصالات و گروپ مشورتی آسیا به ارزش ۳۸۳ میلیون دالر به امضا ‌رسید.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری، جلسۀ شورای عالی اقتصادی، قبل از ظهر امروز به ریاست محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور در ارگ دایر گردید که در بخش نخست، طرح بودجه و تشکیلات سال ۱۳۹۷ ادارۀ اترا را به‌منظور بحث بیشتر به جلسۀ بعد موکول کرد.

جلسه پس از بحث همه‌جانبه فیصله نمود که ادارۀ اترا باید استراتیژی واضح و پلانِ با دورنمای روشن را روی‌دست گیرد و روی مسلکی‌شدن، ارتقای ظرفیت و تخنیکی‌شدن این اداره کار نماید.

رییس‌ جمهور غنی بر کاهش قیمت مصرف تلفن و اینترنت تأکید کرد و گفت که ادارۀ اترا روی طرحی کار کند تا بتواند هزینه‌های مصرفی را کاهش بخشد. وی افزود: در مکان‌های که تاورها تحت تهدیدهای امنیتی قرار دارند روی بدیل آن فکر شود و نیز از ولسوالی‌ها تصویر واضح وجود داشته‌باشد.

رییس‌ جمهور کشور با اشاره به طرح بودجه و تشکیلات سال جدید اداره اترا خاطرنشان کرد که باید پاسخ‌های دقیق به پرسش‌های مطرح‌شده در این خصوص ارایه شود و در جلسات بعد به‌منظور تصویب بودجۀ اداره اترا به تفصیل بحث صورت گیرد.

در طرح متذکره که از سوی مسوولین اداره اترا ارایه گردید پیرامون بودجه، کیفیت خدمات، صدور جوازعرضه خدمات، جلوگیری از فعالیت‌های غیر مجاز، ارتقای ظرفیت، دیجیتال سازی نشرات تلویزیونی، بهبود چارچوب مقررات، نهایی سازی استخدام طرزالعمل استخدام در اداره اترا و حقوق کارمندان و فعالیت‌های داخلی اترا، مشکلات و پیشنهادات معلومات ارایه گردیده‌است.
در ادامه، طرح وزارت مخابرات در رابطه به استفاده از تکنالوژی در تعلیم و صحت از سوی معین آن وزارت به جلسه مطرح گردید.

پس از بحث‌های مفصل، فیصله شد که وزارت‌های مخابرات، معارف، اداره‌های اترا، احصاییه مرکزی و تدارکات ملی، مشترکاً روی طرح مذکور کار نمایند و دراین زمینه تقسیم وظایف و اولویت‌بندی واضح وجود داشته‌باشد. همچنان تأکید شد که چگونگی استفاده از چهار ترانسپاندر مورد غور قرار گیرد.

در طرح مذکور پیرامون توسعه تکنالوژی معلوماتی در بخش تعلیم و صحت، شامل ساختن تکنالوژی معلوماتی در نصاب درسی معارف بحث گردیده که در چهار مرحله تطبیق خواهد شد.
در بخش دیگر جلسه، روی طرح تحلیل مارکیت شرکت‌های حمل و نقل هوایی که از سوی مسوولین ادارۀ هوانوردی ملکی ارایه گردید به‌گونۀ مفصل بحث شد.

شورای عالی اقتصادی پس از بحث‌های همه‌جانبه فیصله نمود که شرکت‌های هوایی نیاز به بررسی بیشتر دارند و باید روی مدیریت سالم، آوردن اصلاحات، ارتقای ظرفیت کاری، مسلکی و تخنیکی شرکت آریانا بحث بیشتر صورت گیرد.

جلسۀ تأکید کرد که باید به شرکت‌های هوایی داخلی امتیاز قایل شویم و با کمپنی‌های هوایی خارجی زمینۀ گسترش همکاری‌های بیشتر فراهم گردد.

شورای عالی اقتصادی بر افزایش عواید و بازاریابی شرکت‌های هوایی داخلی تأکید کرد و فیصله نمود که گروپ کاری به شمول وزارت‌های مالیه و اقتصاد به قسم مشترک در مورد معیارهای جوازدهی در این زمینه کار نمایند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شبکه فایبر
امضا
نظرات بینندگان:

>>>   شرمتان باد
در 17 سال موفق نشدید که یک طیاره ستندرد داشته باشید تا از اروپا پرواز مستقیم به کابل داشته باشد.
همه اش لاف و گزاف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است