هیچ عضو کابینه آلمان پیشینه مهاجرت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148752 منبع: پرینت

چند روزی از آغاز کار حکومت ایتلافی جدید نمی گذرد که نارضایتی از ترکیب آن به میان آمده است. باوجود آنکه زنان و جوانان بیشتر از قبل در مقام های وزارت حضور یافته اند، اما در میان آنان هیچ کسی پیشینه مهاجرت ندارد.

در کابینه جدید حکومت آلمان فدرال نمی توان نامی از شهروندان آلمانی با پیشینه مهاجرت را یافت. باوجود آنکه مثلاً نام های مانند مصطفی، اوجیل، خدیرا در تیم ملی آلمان فدرال از مدت ها به این سو همه روزه به زبان آورده می شود، اما شبیه این نام ها را نمی توان در کابینه جدید انگلا مرکل صدراعظم یافت.

فقدان حضور شهروندان آلمانی با پیشینه مهاجرت در حکومت جدید موجب نارضایتی همه آنانی می گردد که می خواهند در تاریخ آلمان معاصر به عنوان یک کشور مهاجر پذیر، سیاست مداران با پیش زمینه های مهاجرت نیز در مقام های بالای حکومتی حضور داشته باشند.

به گزارش دويچه وله، ایمن مازیک رییس شورای مسلمانان آلمان در باره تقسیم مقام های وزارت در چهارمین دور مقام صدراعظمی انگلا مرکل به دویچه وله گفت: "من از آن با شدت انتقاد نکرده ام، بلکه به صورت مختصر در مورد آن تبصره کرده ام که حکومت جدید آلمان فدرال، چنانچه به نظر می رسد، خیلی کم یا به ندرت با موضوع پیشینه مهاجرت تماس می گیرد."

در حالیکه این امر در تضاد آشکار با واقعیت اجتماعی قرار دارد: زیرا فرقی نمی کند که کدام ارقام را در نظر گرفت، همین امروز یک چهارم یا یک پنجم شهروندان آلمان پیشینه مهاجرت دارند.

انتقاد نماینده پیشین حکومت در امور ادعام
برای ایدان یوگوس نماینده پارلمان و نماینده پیشین حکومت در امور ادغام از حزب سوسیال دموکرات آلمان، کابینه جدید مرکل از نگاه سیاست ادغام، یک عقب گرد است. او در این باره در گفتگو با دویچه وله گفت: "از نظر من بی اندازه در باره مسایل بسیاری فکر کرده اند، از تقسیمات محلی گرفته تا حفظ توازن میان زنان و مردان؛ اما متاسفانه فقط در باره نمایندگی از کشور مهاجرت آلمان اصلاً فکری نشده است."

او در باره فقدان تنوع در کابینه مرکل توضیح می دهد: "این تصادفی نیست که حالا چنین چیزی رخ می دهد. من فکر نمی کنم که دلیل آن نیت های بد باشد، بلکه به این باورم که این امر بیانگر شک و تردید سیاست است."

اوگوس که در دهه ۱۹۶۰به عنوان دختر یک تاجر ترکی در هامبورگ بزرگ شده است، فضای نفرت و بیگانه ستیزی را در وجود خودش تجربه کرده است. در همین نزدیکی ها یک نماینده مهم در سطح رهبری از میان گروه دست راستی افراطی "حزب بدیل برای آلمان"، آلمانی بودن این شهروندان ترک تبار را زیر سوال برد و گفت که باید آنها را مانند زباله ها "در اناتولی ریخت".

او می افزاید که فقدان افراد با پیشینه مهاجرت، در واقع بیانگر واقعیت تغییر یافته اجتماعی است که در آن "طرح موضوعات ادغام در حال عقب گرد" قرار دارد. یوگوس توضیح می دهد: "من با نمایندگان مختلف با پیشینه مهاجرت در پارلمان صحبت کرده ام و متوجه یک نوع عقب گشت از موضوعات ادغام شدم که با طرح آن کمتر کسی با کف زدن ها مورد استقبال قرار می گیرد، بلکه برعکس به اصطلاح لت و کوب می شود. این امر مرا خیلی غمگین می کند."

تنوع در پارلمان آلمان فدرال نیز متاع کمیاب است
اما البته کابینه یگانه صحنه ای نیست که زندگی اجتماعی در آن به صورت ناکافی انعکاس یافته است. در پارلمان آلمان فدرال نیز بخش نمایندگان با پیشینه مهاجرت به تناسب بخش این گروه در کل جمعیت کشور آشکارا کم است.

براساس گزارش خدمات رسانه ادغام، از ۷۰۹ نماینده فقط ۵۷ نفر تجربه شخصی ادغام دارند. ۱۴ نفر از میان این نمایندگان ترکی تبار هستند که مطابق به هشت درصد از کرسی های پارلمان است.
در حالیکه با ۶.۱۸ میلیون جمعیت با پیشینه مهاجرت در آلمان، باید آنها تقریباً یک پنجم نمایندگان را در پارلمان آلمان تشکیل می دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
کابینه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است