جنگ هرساله ملاها و نوروز
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148711 منبع: پرینت

چند دهه است که افغانستان شدیدا تحت تهاجم شدید فرهنگی و مذهبی ملاهای وهابی و سلفیون قرار گرفته است.

این ملاها همه ساله در پیشاپیش سال نو و نوروز با استفاده از مکاتب متحجر وهابیت و به تحریک شیوخ و خاندان آل سعود با صدور فتواهای دروغین دست به تجاوزات فرهنگی و ملی زده و تلاش می نمایند تا جامعه را غرق خرافات نموده و تاریخ، فرهنگ، رسوم و عنعنات ملی را آماج قرار دهند.

نقش این ملاهای جاهل و عمال بیگانه در تحت حمایت دولت برای انهدام پایه های فرهنگی و ملی جامعه کمتر از تروریست، طالب و داعش نبوده است و در واقع این گروه جاهل و مزدبگیر بستر فکری ترور و وحشت را در جامعه فراهم می دارند.

باید روشنفکران و همه نیروهای آگاه جامعه متحدانه در برابر این ملانماهای فاسد مقابله نمایند. سال ها قبل یکی از این قماش ملانما که به یک دختر ده ساله در بغلان تجاوز نمود گوش و بینی اش توسط مردم بریده شد و به جزای اعمالش رسانیده شد.

آن ملای جنایتکار فاسد تنها ناموس یک فامیل را مورد تجاوز قرار داده بود و حال این ملاهای وهابی فرهنگ یک جامعه و عنعنات تاریخی یک ملت و سرزمین را که بیش از سه هزار سال قدامت دارد مورد تجاوز قرار می دهند لازم است تا جامعه اینگونه ملاهای فاسد و عمال بیگانه را شناسایی نموده و گوش و بینی اش را قطع نموده تا عبرت جامعه شود!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خاوری
نوروز
ملاهای جاهل
وهابی
نظرات بینندگان:

>>>   جهالت خودرا به ثبوت میرسانند

>>>   داکتر گرامی ما سمیع حامد اندر باب نوروز چنین سروده اند :
اگر چی سروده تازه نیست ولی بسیار به جاست برای دلخوشی ملا و چلی یکبار دیگر آنرا به دید شما بگذارم ، تا مرچ سرخ برای شان شود و قرار شان در حجره مسجد چارغوک کند .

به پیشواز نوروز و نوبهاران !

عف میزند « آخند» که « نوروز» حرام است
«شب» پاکترین است مگر « روز» حرام است

ای شیخ! تو در بند ِ خود و گند ِ خودت باش
آری ! به تو نوروز ِ گل افروز حرام است

جز « منظرهء مرگ » نخوانی و ندانی
در چشم تو ای مرده « خودآموز» حرام است

ما محو سماعیم! برای تو مبارک
نفرین شده گر « ساز » اگر «سوز» حرام است

(داکتر سمیع حامد )

>>>   خلافت عباسیان در سال 750 تا 1258 میلادی در حران تاسیس شد ، تضعیف زراعت در آن دوران در سرزمین خراسان می توان به تخریب زیرساخت های آبیاری به دلیل عدم رسیدکی با تسیستات نابود می شدند ، به موجب چرای چاروا و شتران اعراب زمین های زراعتی تخریب از بین می ر فتند در تاریخ عباسیان اشاره شده است . بر اثر فشار قیام مرد م به رهبری قهرمانان سرزمین خراسان مانند ابومسلم خراسانی ِ طاهر فوشنجی ِ یقوب لیث صفاری « سیتانی » خرا سان زمین از نظارت مستقیم خلیفه بغداد سرزمین خراسان خاین جاسوس و مزدو ران حکومت عباسی لبریز شده بود خارح کرد. به همین دلیل اعراب ۸۶۰ سال است که دشمنی به فرهنگ غنی اریایی بخصوص به جشن نوروز باستانی ما دارند.

>>>   اقوام اصیل خراسان به خود بیائید تفرقه های قومی ، مذهبی ، سمتی و زبانی را کنار بگذارید به هوش باشید که خطر سرکوب و نابودی از 300 سال به اینسو مثل موریانه به جان تان افتاده اما از 100 سال به اینطرف شدت پیدا کرده سرزمین های آبایی و اجدادی تان را با جبر و کشتار پدران تان و آواره سازی اجداد تان غصب کردند نام های تاریخی گوشه گوشه سرزمین تان را تغیر داده و نام افغانی بالای آن گذاشتند آثار تاریخی که از سابقه و قدمت تاریخی تان شهادت میداد را نابود و تخریب کردند و از این قبیل جنایات بیشمار زیاد انجام دادند ممکن وجدان های پاک به دلایل زیاد که کمترین آن نبود ارتباطات در بین جوامع بود غفلت پدران تان را ببخشند اما قصور شما را در این عصر ارتباطات که وقوع یک حادثه در یک گوشه ای از جهان همزمان و در حال جریان را در سراسر جهان مردم به تماشا می نیشینند و میبینند لذا دشمن هستی تان علنا کاری بر علیه تان کرده نمیتوانند اما خیلی به آسانی از نا آگاهی ما از مسایل مذهبی سوء استفاده کرده و ما را به نام قوم ، مذهب ، زبان و سمت از همدیگر جدا ساخته و بعد یکی یکی سرکوب میکنند پس بیائیم اول انسان باشیم بعد مسلمان چون اسلام برای انسان سازی بشر آمده نه حیوان سازی تا همدیگر پاره پاره کنیم و راه آسان رسیدن به این آروزو همانا راندن ملا های متعصب از جامعه و تجرید شان است والسلام.

>>>   آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
هر گیاهی که به نو روز نجنبد خطب است
سعدی
فرا رسیدن نوروز را به به همه شما دوستان و
عزیزان تبریک می گویم. .......

>>>   کسی میتواند ملایی را نشان دهد که جاهل نباشد!!! قصه قیام الدین کشاف را در کتاب سپنتا بخوانید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است