ترامپ در توییتر جشن گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148694 منبع: پرینت

رییس‌جمهور آمریکا اخراج «اندرو مک کیب» از سمت معاونت رییس اف بی آی را یک روز بزرگ برای دمکراسی این کشور توصیف کرد.

ترامپ تنها چند ساعت پس از اخراج مک کیب در حساب توییتر خود نوشت: «اندرو مک کیب اخراج شد. این یک روز بزرگ برای مردان و زنان پرتلاش سازمان اف بی آی است. این یک روز بزرگ برای دمکراسی است. جیمز کومی مظلوم‌نما رییس او بود و سعی کرد او را هم مظلوم جلوه دهد. او (مک کیب) از همه دروغ‌ ها و فسادهایی که در بالاترین سطوح اف بی آی انجام شده بود، اطلاع داشت.»

جف سشنز، دادستان کل آمریکا روز جمعه «اندرو مک کیب» را که قرار بود روز یکشنبه بازنشسته شود، به دلیل همکاری نکردن با بازرسان پرونده روسیه از سمت خود به عنوان معاون رییس اف بی آی اخراج کرد.

مک کیب به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و گفت که با بازرسان این پرونده صادق بوده است و علت اخراج وی در واقع تضعیف تحقیقات «رابرت مولر» درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ تاکنون بارها «اندرو مک کیب» را هدف حمله های لفظی خود قرار داده و او را به جانبداری سیاسی در تحقیقات مربوط به پرونده روسیه متهم کرده است. ترامپ همچنین پیشتر از همسر مک کیب به دلیل ارتباط با دمکرات‌ های ارشد انتقاد کرده بود.

اندرو مک کیب پس از اخراج در واکنش به حمله های لفظی ترامپ به او، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در یک سال و نیم گذشته، من و خانواده ام تحت شدیدترین حمله های بی رحمانه به خاطر خدمتی که به کشورم کردم، قرار گرفتیم. مدارک بسیار زیادی وجود دارد که هرگونه اتهام دروغین و محکوم کننده علیه ما را رد می کند. توییت های رییس جمهور هم فقط شدت این اتهامات و دروغ‌ ها را بیشتر کرده است.»

وی در ادامه افزود: او (ترامپ) خواستار اخراج من شد. او خواسته است که من بعد از بیش از 20 سال خدمت به این کشور، حقوق بازنشستگی ام را دریافت نکنم و در تمام این مدت ما هیچ چیز نگفتیم. هرگز نخواستیم با دروغ گفتن مانع از تحقیقات اف بی آی شویم.

گزارش‌ ها حاکی از آن است «آندرو مک کیب» به دلیل اخراج شدنش از این سمت ممکن است نتواند مزایای بازنشستگی‌اش را دریافت کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
توییتر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است