واکنش ارگ به اتهام دیدبان حمایت از کودکان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148671 منبع: پرینت

ریاست جمهوری به ادعای نهاد بین المللی دیدبان حمایت از کودکان در منازعات مسلحانه مبنی بر دست داشتن نیروهای حکومتی در حمله بر مراکز و کارمندان صحی در سال 2017 واکنش نشان داد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر ریاست جمهوری در واکنش به گزارش دیدبان حمایت از کودکان در منازعات مسلحانه به جمهور گفته است که حکومت افغانستان همیشه سعی می‌کند از مراکز صحی و عام المنفعه و غیرنظامیان در برابر آسیب‌هایی که از سوی گروه‌های تروریستی وارد می‌شود محافظت کند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری ادعای دست داشتن حکومت در حمله بر مراکز و کارمندان صحی را رد کرده و خاطر نشان ساخت که نیروهای مربوط به حکومت افغانستان تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا از رویدادهای تروریستی بر مراکز و کارمندان بخش صحت جلوگیری کنند.

گفتنی است که نهاد دیدبان حمایت از کودکان در منازعات مسلحانه که مقر اصلی آن در شهر نیویورک است، روز جمعه 25 حوت 96 با نشر گزارشی مدعی شد که همه گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان بشمول حکومت در سال 2017 میلادی بر مراکز و کارمندان بخش صحت حمله کرده اند.

براساس این گزارش درجریان سال 2017میلادی دستکم 63 مورد حمله بر مراکز و کارمندان صحی در 22 ولایت افغانستان صورت گرفته که تمام گروه‌های متخاصم از جمله نیروهای مربوط به حکومت افغانستان در این حملات دست داشته اند.

نهاد دیدبان حمایت از کودکان در منازعات مسلحانه حمله بر مراکز صحی از سوی گروه‌های مخاصم در افغانستان را مانعی در مسیر دسترسی مردم بویژه کودکان به خدمات و مراکز صحی دانسته و خواهان توقف این حملات شده است.

قابل یاد آوری است که براساس آمارهای دریافتی نهاد دیدبان حمایت از کودکان در جریان سال 2017 میلادی 3 هزار و 179 کودک در درگیری‌های مسلحانه در افغانستان کشته و زخمی شده اند که این رقم نسبت به سال 2016 میلادی 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراکز صحی
حملات
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سرپرست ، با این همه نوکری و خوش خدمتی از سرپرستی بالا نرفتی شاید اگر خطا کنی و حرف واقعیت را یکبار هم شده بیان نمائی حتمن اجازه یک لحظه بودنت را هم درین سرپرستی نیابی ..... ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است