ستاره سینمای هند در نقش احمدشاه درانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148666 منبع: پرینت

سانجی دات ستاره مشهور سینمای بالیوود در فیلم جدیدش به کارگردانی آشوتوش گوارکر به نام «پانی پات در نقش احمد شاه درانی پادشاه سلسله درانی های افغانستان ظاهر می شود.

دو روز پیش بازیگران اصلی فیلم پانی‌پت که یک رویداد تاریخی مهم و مشترک هند و افغانستان را به تصویر خواهد کشید، معرفی شدند.

آشوتوش گواریکار، کارگردان این فیلم گفت که سانجی دات، آرجون کپور و کریتی سانون نقش‌های اصلی این فیلم را بازی‌ خواهند کرد.

نام کامل این فیلم "پانی‌پت، آن خیانت بزرگ" است و درباره جنگ سوم پانی‌پت که در سال 1761 میلادی میان احمد شاه درانی، پادشاه وقت افغانستان و ارتش امپراتوری مارات‌های هند در شهر پانی‌پت رخ داد، تمرکز دارد

نظر به متون تاریخی در این جنگ ده‌ها هزار نفر کشته شدند و یکی از بزرگ‌ترین و پرماجراترین جنگ‌های قرن هجدهم در تاریخ هند و افغانستان به شمار می‌رود.

بگفته کارگردان فیلم پانی پات، این فیلم سومین جنگ شهر پانی پات در سال 1761 میلادی که میان گروه مهارات ها و افغان ها صورت گرفت را به نمایش می گذارد که در آن نبرد، افغان ها پیروز میدان می شوند.

گفته می شود که این فیلم در اواسط سال 2018 میلادی در سینماهای هند به نمایش در خواهد آمد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سینمای هند
پانی پت
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کسی از کشتار جمعی این به گقته ما قهرمان یاد نمی کند که چرا هندو های بی چاره به قتل رسانده.
به نظر من باید هندو ها افغان ها را هیچ در کشور شان نگذارند.

>>>   هرزمانی برای کرزی فلم ساختند نقش اول را نصرالدین شاه بعهده میگیرد
اما از اشرف غنس زا نمیدانم کی شبیحش است

>>>   در چنین وضعیتی نا به سامان وضعیت سیاسی افغانستان باز هم توطئه در کار است که در مقطع زمانی سناریو جنگ پانی پت روی اکران پرده های بالیوود برود و سناریوی جنگ جدید رو بر روال رابط نزدیکی دو کشور تاثیر بگذارد و مشتعل دیگری رو تداعی کند و باز هم شاهان پشتون رو بزرگ، بزرگتر نشان دهند، تاریخ استعمار 300 ساله رو به نمایش بزار.

>>>   احمدشاه دراني يا نميدانم ابدالي فكر كنم مانند ملا عمر رهبر طالبان امروزي بوده باشد و خدا كند هندوستان چهره اصلي اين متجاوز اوغان را به تصوير بكشد ما احمق بوديم كه اين متجاوزين و اين دزدان را يك زمان كه در مكتب بوديم قهرمان و بابا خطاب ميكرديم چون توسط فاشيستان فريب خورده بوديم ، امروز اشرف غني باباي امروزي اوغانها چهره اصلي خودرا برايمان نشان داده اند كه هيچ ماهيت نزد مردم ندارند.

>>>   بسیار بی عقل بودی!
هر حادثه زمان و هر زمان از خود دلایل!

>>>   هدف ا صلی این لشکر کشی ها و قربانی کردن جوانان بی گناه ماتوسط دزدان بزرگی مانند محمود غزنوی و احمد شاه درانی (دزد های بت شکن) تنها و تنها دزدی و غارت طلا و جواهراتی بود که هندی های در پای بت های خود قربان میکردند. و هیچگاه هم تلاشی برای مسلمان ساختن هندی ها و یا بر قرار کردن حکومت اسلامی نمی کردند زیرا در آن صورت دیگر طلا ی برای لشکر کشی آینده جمع نمی شد.
آزاده

>>>   احمد شاه درانی هیچ خدمتی برای افغانستان انجام نداده فقط هر از گاهی برای آدم کشی و غنیمت گرفتن اموال مردم بیچاره به سوی هندوستان لشکر کشی می کرد و بسیاری از مردم بیگناه برای ولجه گیری کشته می شدند و سپس بر می گشت به قندهار. تمام هنر احمدشاه خونریزی و کشتن آدم ها بود و هیچ خدمت فرهنگی و علمی برای کشور انجام نداد. احمدشاه درانی برای این کار از پشتونهای کوهی و در مرزهای بین افغانستان و پاکستان ساکن بودن استفاده کرده و از این قوم لشکر خود را ساخته بود. آنان جز آدم کشی و دزدی چیزی دیگری نمی دانستند.

>>>   آزاده :
همانطوریکه اعراب برای گرفتن جزیه غنیمت اسیر وطلا ونقره می آندند

>>>   این نظردهنده ها چه مردمان ساده و متعصب اند؟؟!! اینها فکر میکنند که احمدشاه بابا و سلطان محمود غزنوی باید مانند پیشروان صلح جهان متمدن در قرن 21 فکر میکردند!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است