افزایش تنش میان قطر و امارات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148646 منبع: پرینت

قطر بار دیگر با طرح شکایتی در شورای امنیت سازمان ملل از امارات متحده عربی به خاطر نقض حریم هوایی این کشور شکایت کرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، قطر شکایتی را علیه امارات متحده عربی در شورای امنیت سازمان ملل مطرح و این کشور را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده است.

احمد بن سیف آل ثانی نماینده دایم قطر در سازمان ملل با ارسال نامه ای برای آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و کارل فن استورم رییس اتریشی شورای امنیت در مارس 2018 تاکید کرده است که یک فرند هواپیمای باری نظامی امارات متحده عربی در روز 4 مارس حریم هوایی قطر را نقض کرده است.

این نامه آورده است: نقض حریم هوایی قطر مغایر با قوانین بین المللی بوده و چنین اقداماتی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند.

قطر از شورای امنیت خواسته است تا تدابیر لازم را برای حفظ ثبات و امنیت بین المللی اتخاذ کند. قطر پیش از این نیز 4 شکایت علیه امارات به خاطر نقض حریم هوایی خود در سازمان ملل مطرح کرده است.

قطر همچنین بر این مساله تاکید کرده است که حق پاسخگویی به هرگونه نقض حریم هوایی را برای خود محفوظ می داند.

تابستان گذشته ایتلاف سعودی شامل امارات متحده عربی، قطر و بحرین روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کرده و دوحه را به حمایت از گروه های تروریستی در منطقه متهم کردند.

این چهار کشور عربی تهدید کرده اند که اگر قطر درخواست های مطرح شده را عملی نکند، تحریم های بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهند کرد.

قطر کلیه اتهامات مطرح شده از سوی این کشورها را تکذیب کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر
امارات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است