نوروز و خاموشی پرسش برانگیز ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148619 منبع: پرینت

نوروز خط قرمز ما است. نوروزستیزی تروریزم فرهنگی و اهانت به نیاکان و حوزه تمدنی ما است و باید رسما از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ ممنوع اعلام شود.

وزارت حج و اوقاف نیز باید رسما به امامان مساجد در این زمینه رهنمود بدهد نباید بیش از این اجازه داده شود که چند ملای بیسواد و جاهل سلفی (وهابی) و چاکر شیوخ وهابی عرب به حریم ارزش های شکوهنده تاریخی و ملی ما اهانت و در میان مردم تفرقه بیندازند و جامعه را به دو بخش نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم کنند.

نوروزستیزان باید از جامعه طرد شوند این جاهلان چنین زهرپاشی می کنند که گویا نوروز از آیین های مذهبی مجوسیان باشد و از اینرو حرام است همچنین برای کارچاق کنی چند حدیث جعلی را چاشنی کارزار خود می سازند این تبلیغات شوم و سیه نمایی برخاسته از جهالت و نادانی و ناآشنایی آنان با تاریخ باستان است.

نوروز کمترین پیوندی با هیچ آیین و دین و مذهب ندارد و اصلا ربطی به دین و مذهب ندارد نه حرام است و نه حلال این جاهلان از دید تاریخی حتی یک سند هم نمی توانند ارایه کنند که ثابت بسازد نوروز جزو ارکان آیین زرتشتی بوده باشد باید جلوی تبلیغات شوم این ملاها گرفته شود بایسته است تا این دارندگان تاریک ترین اندیشه های ارتجاعی رسوا شوند.

هر ملای جاهلی که با سوءاستفاده از منبر و مسجد به تبلیغات شوم سلفی می پردازد و نوروزستیزی کند باید برکنار شده، از مسجد رانده شود و معاش و حقوقش قطع گردد چنین برمی آید که دست هایی در پشت پرده سخت در پی آنند تا هر گونه که شده کشور را با بیماری های گوناگون نفاق و شقاق و اختلاف و فروپاشی و از هم گسیختگی مبتلا بسازند.

هدف روشن است: مردم ما باید به پشتون و غیرپشتون، پارسی زبان و غیرپارسی زبان نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم شوند. فشرده سخن: تفرقه بینداز و حکومت کن.

طرف اینکه همه این هنگامه ها زیر ریش ارگ نشینان برپا می شود و آنها هم با توطیه سکوت از کنار این فتنه ها می گذرند. اگرچند از ارگ جای گلایه و شکواییه نیست وگرنه بایسته بود تا ارگ نیز واکنش جدی در قبال اهانت های آشکار به فرهنگ و تمدن ما نشان می داد.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
نوروزستیزی
ارگ نشینان
ملاها
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه نوروز نه حلال است نه حرام چی ضرورت است به این .... ومصارف بیجا و بعضی حرکاتی که جامعه را به سوی ...سوق میدهد.

>>>   ادم کشی و انسان کشی از نظر این متحجرین قرن بیست یک جایز و شرعی است اما جشن ملی نوروز به خاطر اینکه با فرهنگ آنان همخوانی ندارد محکوک به حرمت می شود. اشرف غنی و دار و دسته اش در پی ریشه کن کردن تمام نمادهای غیر پشتونی است. آنان حتی اسامی مناطق را به زبان پشتو تبدیل کرده اند. این حرکت فاشیستی همچنان ادامه دارد مگر اینکه غیر پشتونها در برابر آنان ایستادگی کرده و کیان دین ، فرهنگ و اداب و رسوم خود دفاع کنند.

>>>   پس این عبدالله در ارگ ثه ... می خورد.
آزاده

>>>   آقای عزیز آریانفر !انشاااالله قلم تان همیشه در دفاع از حقایق پر رنگ باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است