سالگرد قیام هرات از سوی غیرهراتیان تجلیل نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148600 منبع: پرینت

ما هراتی ها همه گلو پاره کردیم، زنده باد و مرده باد و با دستانی از گل و پرچم در کنار خیابان ها به انتظار ورود عالیجناب ها ایستادیم، دست بوسیدیم و به نام جهاد و بزرگ و رهبر از کوچک ترین شان قهرمان ساختیم و تصویرش را بر موترها نصب کردیم و بهترین های ما صف کشیدند از هرات تا به کابل و تا به بلخ و قندهار اما انگار فقط احترام گرفتن تنها از ما است و آنها از ما بهترین هستند و ما مردمانی هستیم که نه تاریخ داریم و نه افتخاری و نه ارزشی.

امروز ‌24 حوت سالگرد قیام خونین و آزادیخواه مردم هرات است اما متاسفانه آنطور که انتظار می رفت از سوی غیرهراتیان (مرکز نشینان) و صاحبان قدرت تجلیل نشد درحالیکه از امروز به نسبت شهادت شهید مزاری یادآوری و تجلیل شد اما از قیامی به بزرگی 24 حوت حرفی زده نشد.

به هر صورت امیدوارم که همیشه دیگر کنش های ما براساس روابط متقابل باشد و بر کسی احترام بگذاریم که بر ما احترام بگذارد اینقدر سنگ این ناکسان را بر سینه نزنیم که اینها ظرفیت احترام گرفتن ما را ندارند بدفهمی می کنند و می پندارند که ما نوکر پدرشان هستیم و بعضی فقط فکر کنم در آخرین دقایق نیم روز یادشان آمده و پیامی گذاشته اند.

قدوس خطیبی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خطیبی
قیام
مردم هرات
24 حوت
غیرهراتیان
نظرات بینندگان:

>>>   درست گفتید آقای قدوس خطیبی!
اینها فقط از آنهائی تجلیل به عمل می آورند که کابل را ویران کرده اند و....
اما قیام الهام دهندۀ جهاد ضد شوروی مردم قهرمان هرات را از یاد برده اند. من یک پشتون پکتیاوال هستم و بر شهامت و فداکاری مردم شریف هرات که حماسه آفریدند،افتخار می کنم.

>>>   دوستان احساساتی فکر وقضاوت نکنید، هرروز وهرماه وهرسال وهرساعت وثانیه های دوران جهاد ومبارزات سراسر کشورمان حادثه ملی وتاریخی می باشد، تمام شهر وولایات کشورمان درحد خود چنین صحنه های بزرگی درصفحات تاریخ پرافتخار جهاد شان دارند، نمی شود ازقیام هرات تجلیل شود اما ازقیام سایر ولایات وشهرها صرف نظرشود، هیچ دلیلی بر رجحان قیام هرات بردیگر قیام های کشور وجود ندارد، بهتراست هرشهری خود ازقیام خودشان تجلیل کنند.

>>>   دست آورد 24 حوت ..چی بود؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است