پیام رییس اجرایی به مناسبت 24 حوت هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148587 منبع: پرینت

پیام رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت قیام ۲۴ حوت مردم هرات.
قیام خونین ۲۴ حوتِ مردم سربلند و با افتخار هرات در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، یکی از رویدادهای ماندگار و زرین در تاریخ معاصر افغانستان است.
در همین روز، مردم مجاهد و سلح‌شور هرات با دستان ‌خالی‌ در برابر نیروهای تا به ‌دندان مسلح رژيم کمونیستی ایستادند و دست به قیام سراسری و تاریخی زدند و با خون پاک خویش صفحۀ تازه‌یی را در مبارزات آزادی‌خواهانۀ ملت‌های جهان رقم زدند.
پس از چند دهه، یاد و خاطرهٔ شهدای ۲۴ حوتِ مردم هرات همچنان زنده و پابرجا است و برای همیشه، به عنوان نقطۀ عطف تاریخ معاصر در دل ‌و قلب مردم افغانستان جاویدان خواهد ماند.
در آن مرحلهٔ حساس تاریخی، شهامت و ایستادگی مردم هرات روحیهٔ آزادی‌خواهی و مبارزه‌طلبی را در میان ملت افغانستان تقویت بخشید.
این قیام، زمینه‌ساز حرکت‌ها و قیام‌های بعدی در گوشه‌و کنار کشور گردید. پس از این حرکت تاریخی، هسته‌های جهاد و مقاومت و مبارزه در سراسر افغانستان شکل گرفت و قیام فراگیر شد تا اینکه پایه‌های ظلم و استبدادِ رژیم کمونیستی فروریخت.
رژیم کمونیستی و ارتش سرخ، هزاران انسان بی‌گناه این سرزمین را شهید ساختند، صدها تن دیگر را اعدام نموده و با تمام توان‌شان مردم را قلع‌و قمع ‌‌کردند تا مانع پیروزی حرکت‌های آزادی‌خواهانۀ ملت شوند؛ اما در نهایت با سرافگندی شکست خوردند.
جهاد و مقاومت مردم افغانستان ثابت کرد که هیچ قدرت و نظامی در برابر اراده، عزم و ایمان یک ملت دوام آورده نمی‌تواند. مهمترین دلیل شکست رژیم کمونیستی، نادیده گرفتن ارادۀ ملت افغانستان بود. چون این مردم است که دربارۀ سرنوشت و آینده نظام‌شان تصمیم می‌گیرند.
در اخیر، یاد و خاطرهٔ شهدای افغانستان به ویژه شهدای ۲۴ حوت مردم آزاده و مجاهد هرات را گرامی‌ می‌داریم و تحقق آرمان‌های شهدا در زمینهٔ تأمین صلح، توسعه، برپایی یک نظام مردم‌سالار و مبتنی بر ارزش‌های مقدس اسلامی را وظیفۀ ایمانی خویش می‌دانیم.

دوکتور عبدالله عبدالله
رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر عبدالله
24 حوت
نظرات بینندگان:

>>>   خنده میگیرد مرا عبد الله از قیام حوت میگوید از تقبیح رژیم کمونستی . عبدل بچیم جان کیری چطور است یگان ایمیا روان میکنه یا نی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است