قطر 28 فروند چرخبال از ایتالیا خریداری می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148582 منبع: پرینت

قطر 28 فروند چرخبال نوع NH90 از شرکت لیوناردو ایتالیا خریداری می کند. قرارداد خرید این چرخبال ها در نمایشگاه تجهیزات دفاع دریایی دوحه – دیمدکس 2018 – با حضور وزیران دفاع دو کشور به امضا رسید.

منابع خبری قطر روز پنجشنبه با اعلام این مطلب، افزودند؛ علاوه بر قرارداد خرید چرخبال، 2 طرف دو قرارداد دیگر برای مسلح شدن هواپیماها به موشک های برد و خرید شبیه ساز هواپیما توافق کردند.

این منابع به مبلغ قراردادها اشاره نکردند.
این نوع چرخبال ایتالیایی با حجم متوسط قادر به انجام ماموریت های مختلف در شرایط دشوار است.

ششمین نمایشگاه تجهیزات دریایی دوحه (دیمدکس 2018) از روز دوشنبه هفته جاری با مشارکت 180 شرکت از 30 کشور جهان آغاز شد و روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.
حضور شرکت های ترکیه ای در این نمایشگاه چشمگیر بود.

مقام های قطری اعلام کردند در جریان 3 روز برپایی نمایشگاه 35 قرارداد به امضا رسید که سهم این کشور 20 قرارداد با شرکت های مختلف بود.

خرید هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت پایگاه دریایی در شمال کشور، خرید قایق های نظامی تندرو، ناوهای جنگی و موترهای زرهی بخشی از این قراردادها بود که امضای آن اعلام شد.

تمامی این قراردادها از سوی هلدینگ «برزان» به امضا رسید که 8 مارس امسال (17 حوت 96) با هدف توسعه توانمندی های نظامی، سرمایه گذاری، صنایع دفاعی و فناوری نظامی تشکیل شد.

این نمایشگاه 9 ماه پس از قطع رابطه عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر به اتهام حمایت از تروریسم، که دوحه آن را رد کرده است برگزار می شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر
چرخبال
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است