مزاری دشمنی اقوام را فاجعه می دانست
روحیه وحدت طلبانه و استراتژی همراهی را پیشه سازیم و وحدت و یکدلی بوجود بیاوریم و تا دیر نشده برای جلوگیری از تاریکی هولناک شقاق و نفاق اقدام عملی نماییم و نگذاریم این شیرازه از هم بپاشد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148523 منبع: پرینت

مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد رهبر حزب وحدت اسلامی با حضور محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله، صبغت الله مجددی، سرور دانش، عبدالرووف ابراهیمی، فضل هادی مسلمیار، اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان مردم در شورای ملی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز چهارشنبه 23 حوت 96 در مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد عبدالعلی مزاری رهبر وحدت ملی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری گفت: فعالیت های مزاری را نباید تنها به سه سال مقاومت غرب کابل محدود کرد؛ مزاری یک اندیشه و نهضت است و پیروی از اندیشه اش به معنای زنده نگه داشتن وی است.

عالمی بیان کرد: رهبر وحدت ملی تنها به شعار دادن بسنده نکرد بلکه در راه وحدت ملی و یکپارچگی نیروهای سیاسی و فرهنگی تلاش بی دریغ کرد؛ برای تحقق این مهم در سال 1367 مناطق صعب العبور هزاره جات را پیاده طی طریق کرد و در ثمره آن حزب وحدت را در سال 1368 تاسیس کرد.

وزیر مهاجرین علاوه کرد: مزاری در برابر سرسخت ترین رقیبانش سر تعظیم فرود آورد و چندین بار به دیدنشان رفت تا همه را در یک محور سیاسی گردهم آورد و برای ایجاد هماهنگی در سطح کلان و تامین وحدت ملی در سال 1368 در راس یک هیات عالی رتبه برای گفتگو با تنظیم های هفت گانه به پیشاور رفت و در اندیشه وحدت امت مسلمه بود.

وی به رییس جمهور پیشنهاد داد که یک مدال به نام رهبر حزب وحدت ملی منظور نمایند.

عالمی اهداف و اصول مبارزاتی مزاری را برشمرده و گفت: وی در مبارزات خود در سطح ملی یک پیام فراگیر و همگانی مبتنی بر منافع ملی و نه منافع سمتی، حزبی، قومی و لسانی داشت.

این مقام حکومت افزود: در پس یک و نیم دهه جنگ و نابسامانی، مزاری برای تدوین قانون اساسی در چوکات دمکراسی و بر بنیاد ارزش های دینی و رسمیت مذهب جعفری در کنار مذهب حنفی، نهادینه ساختن حاکمیت مرم از طریق انتخابات آزاد و شفاف، تامین وحدت ملی و پرهیز از هر نوع انحصار طلبی، تفرقه های قومی، لسانی و مذهبی و تاکید بر حل اختلاف از طریق گفتگو و تعامل منطقی و معقول، تعدیل واحد های اداری و انکشاف متوازن و تامین حقوق شهروندی کار کرد.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان علاوه کرد: تثبیت هویت ملی و هویت اقوام با هم برابر و برادر افغانستان از تلاش های مزاری است و وی همواره از دشمنی اقوام در کشور بعنوان فاجعه یاد می کرد.

عالمی گفت: همه باید دست به دست هم داده و روحیه وحدت طلبانه و استراتژی همراهی را پیشه سازیم و وحدت و یکدلی بوجود بیاوریم و تا دیر نشده برای جلوگیری از تاریکی هولناک شقاق و نفاق اقدام عملی نماییم و نگذاریم این شیرازه از هم بپاشد و حوادث به قسمی غیرقابل کنترل شود که زمینه شادی دشمنان وطن فراهم گردد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر مهاجرین
سالگرد مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   براستی که مزاری بهترین رهبربوده است وخواهد بود همیشه حرف از برادری و برابری میزد و دشمنی اقوام را فاجعه خطاب میکرد مزاری الگوی وحدت ملی در جامعه ما میباشد اما دشمنان او برای بدنام ساختن اش چی اتهامات را برای او به زبان آوردند تا نام اش را بد کنند ولی در تمام گفتگو های مزاری با رسانه ها همیشه حرف از برادری زده و حق میگفت درود بر روح پاک اش و خداوند ج ) جنت فردوس نصیب اش گرداند .

>>>   هرکه برای وحدت و التیام این وطن کار میکند رهبر من است!
افغان

>>>   برادران هزاره .. رهبر شهيد استاد گرامي مزاري به دستور سپاه ايران كشته شده.. مزاري كه به آنها تسليم شده بود كشتن زو براي انها هيچ اهميت نداشت و از طرف ديگر اگر طالبان به اين رقم كسي را ميكشتند ؟ پس چرا مسعود را نكشتند او كه هم نزد انهـا در ميدان وردگ امده بود ...

>>>   همه می دانندشهیدمزاری به دستور چه کسانی به شهادت رسیده است.

>>>   جالب است سخنان عالمی بلخی او از کسانی بود که در غرب کابل با شهید مزاری مخالفت شدید داشت ولی حالا بعد از سالها تازه رهبر شهید را شناخته و از غنی می خواهد مدالی به نام او ضرب کند

>>>   انسان های که برای خدا کار می کند جاویدانه خواهد بود و دشمنانش هم بالاخره مجبور می شوند به فضیلت ان ها اعتراف کنند.
کلیپی از اکبری سپاه دیدم اون خاین ملی هم امسال در جمع تعریف کنندگان از مرام شهید مزاری پیوسته و از او به عنوان فرد زاهد و این که فقط برای خدا و ملت کار می کرده یاد می کند.

>>>   این اقاریر گویای این واقعیت است که کسانی که از ایده رهبر شهید پیروی کرده اند راه درست و حقیقت را پیموده اند و انانی که هنوز با دهان های نجس رهبر شهید را قدح و مذمت می کنند در گمراهی و ضلالت به سر می برند و روزی خواهد رسید که انان هم پی به واقعیت خواهند برد و مثل عالمی و اکبری و... مجبور به اعتراف خواهند شد

>>>   کم کم حقیقت روشن ومردم افغانستان این
حقیقت رادرک میکنند ما هم وماهم خوشحال
میشویم که مردم بدون تعصب حرف میزنند.

>>>   من یک هزاره ام اما می نازم که برادر غیرت مند چون پشتون دارم برادر تیز هوش چون تا جک و برادر چون ازبک دلیر ما همه یکی هستیم
رضایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است