استاد عطا؛ مردم به قامت استوار شما می نگرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148522 منبع: پرینت

مقاومت سه ماهه در برابر خودکامگی های ارگ و پشتیبانی وسیع مردم از مقاومت شما در سراسر کشور یگانه چراغ روشنی است که مردم به آن می نگرند.

شما وعده های زیادی به مردم رنجدیده خود داده اید و مردم هم در عمل نشان دادند که با ریختاندن خون خود از شما دفاع می کنند همچنانکه «مقامت» و «فریاد عدالت خواهی» تو نور امید فراوانی را در دل های مردم روشن کرده بود؛ «سکوت ناگهانی» نیز باعث تشویش های فراوانی گردیده است.

گویند آدم مار گزیده از ریسمان دراز می ترسد؛ روح مردم قبض شده است! در میدان باشید، حقایق را با مردم خود در میان بگذارید. شما یکطرف «معادله» هستید بن دیگر را تکرار نکنید، روی عبدالله را سفید نسازید.

به «مقاومت» خویش ادامه دهید، «صدای عدالت خواهی» را خاموش نسازید، «سنگر بلخ» را رها نکنید.

کاری نکنید که فردا همگان بنویسند: نور هم تسلیم شد! نور هم معامله کرد!

عبدل لعلزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لعلزاد
نور
بلخ
مقاومت
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
توطئه های جدید ارگ علیه بلخ باری دیگر ناکام شد
پس از آنکه اعتراضات مدنی را استاد عطا بخاطر حسن نیت" روند کابل" به تعویق انداخت ارگ از فرصت استفاده نموده مذاکرات چندین ماهه خود با جمعیت اسلامی افغانستان را نا تمام گذاشته مستقیما با فرستادن معصوم استانکزی و سلام رحیمی با استاد نور مذاکرات کردند. در نتیجه میان نور بلخ و جمعیت اسلامی بی اعتمادی را خلق کردند و هم زمان به آن شایعات کنار رفتن او را نخست از دهان عبدالله به میدان بازی انداختند.
چنانچه "مار آستین" شمال بقول استاد سیاف" پیش پزکی" کرد با افتخار و خرسندی اعلام نمود، که مشکل بلخ به فضل خداوند حل شده عنقریب جناب اسحق رهگذر با توافق استاد عطا بحیث والی جدید بلخ شروع به کار می کند. اما نگفت تکلیف انجییر داوود " والی سرگردان" چه میشود.
در نتیجه موج بزرگی از تبلیغات علیه نور بلخ براه افتید و استاد نور را متهم به خیانت به آرمانهای مردم و تعهداتش نمودند.
خاموشی معنا دار نور بلخ هم درین مدت نیز بازار شایعه را گرم کرد.
سر انجام بلخ خاموشی معنا دار را شکست و دروغها و شایعات ارگ و سپیدار را رد نمود. بدین ترتیب ضربت محکمی به دهان ارگ و سپیدار وارد نمود.
به باور من بحران در روابط ارگ و بلخ وارد مرحله تازه شده است. نور بلخ بحث کنار رفتن خود را منتفی دانسته و شامل آجندای گفتگو ها میان ارگ و جمعیت اسلامی افغانستان نیست.
دو درس خیلی مهم از بازار شایعات این چند روز آموخت:
یکی اینکه ارگ و سپیدار از هیچ توطئه ای علیه بلخ دست بردار نیستند. از تمام وسایل برای تخریب و تضعیف استاد عطا هم در میان جامعه جهانی و هم افکار عامه استفاده می کنند.
دوم اینکه بازار شایعه پراگنی برای استاد عطا یک آزمون برای سنجش افکار عامه و انتظارات از او نیز بود. واکنشهای طرفداران میلیونی استاد عطا نشان می دهد که نور بلخ محور مقاومت و تکیه گاه آرمانهای سرکوب شده مردم است. هر نوع معامله با ارگ در برابر چند تا کرسی بی ارزش موقتی به مثابه خیانت شمرده میشود. استاد عطا این حساسیت را خوب درک کردند و در اعلامیه شان بازتاب دادند.
حالا چی می توان کرد؟
در بهار یعنی فصل جنگ و ترور های سیاسی تحرک بیشتر می گیرد.
ارگ بلخ را مصروف مذاکرات ساخته اما از هیچ توطئه ای از ترور های سیاسی و تا نسل کشی فرزندان ما توسط عوامل استخباراتی و یا طالبان رو گردان نیست.
بگذارید اتاق فکر ارگ هر نوع توطئه می کنند، بکنند. ولی نور بلخ باید" نقشه راه"خود را داشته باشد.
وقت حرف زدن دیگر سپری شده است فصل عمل و کار شروع شده است.
امسال باید موج اعتراضات مدنی و یا نا مدنی در زیر شبح" بهار خراسانی" فاشیزم تبهکار ارگ را بر سر عقل بیاورد.
همه در انتظار اشاره از نور بلخ اند.
شعار ما: ارگ از ما بلخ از شما!

>>>   Sharifi
توطئه ی دیروز ارگ ناکام نشد بلکه با این توطئه و عکس‌العمل خیلی ناوقت استاد عطا محمد نور توانستند اعتماد مردم را در مقابل استاد عطا کوتاه کرده و در دل های مردم شک بزرگ را ایجاد کنند .
و ایجاد این بی اعتمادی هم در بین مردم زمانی صورت میگیرد که استاد عطا بعد از مذاکره اش با استانکزی و سلام رحیمی نه جمعیت را در جریان گذاشت و نه هم مردم را .
حالا عکس‌العمل مردم در مقابل استاد عطا شکلی را بخود گرفته است که مردم نه تخریب اش میکنند و نه هم اعتماد صد درصدی بالای استاد عطا دارند که دوباره بتوانند مثل قبل حمایت اش کنند .

>>>   مردم به او مینگرند واو صرف به نفع شخصی خود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است