عبدالله: اعتراف کنیم که آرمان شهدا تحقق نیافته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148505 منبع: پرینت

مراسم گرامیداشت از عبدالعلی مزاری با حضور رییس جمهور، رییس اجرایی، روسای شورای ملی، پسر معاون اول رییس جمهور، معاون دوم رییس جمهور، شخصیت های سیاسی و اعضای کابینه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز چهارشنبه 23 حوت 96 در مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد رهبر حزب وحدت اسلامی در ارگ ریاست جمهوری گفت: اگر هنوز هم یک شهروند خود را کمتر از دیگری احساس کند و روش و رفتار ما بحیث سیاستمدار این باشد، باید اعتراف کنیم که آرمان های شهدای ما تحقق نیافته است.

عبدالله بیان کرد: مزاری یک گام بسیار بلند در راه تغییر یک اصل کلی که متاسفانه در جامعه شکل گرفته بود و با شهروندان از دید و نگاه متفاوت رفتار و قانون کشور بر همه یکسان تطبیق نمی شد نقطه ختم گذاشت اما تحقق کامل این آرمان، زحمت و تلاش پیگیر چند نسل را می طلبد.

رییس اجرایی تصریح کرد: برگزاری انتخابات و سهم گیری مردم در تعیین سرنوشت خود یک اصل عمده و اساسی بود که در این راه قربانی های بسیار داده شد و باید همواره از کسانیکه این اصل را تثبیت کردند قدردانی شود.

وی در این مجلس نیز یکبار دیگر از تعهد حکومت در انتخابات های پیش رو گفت و خاطر نشان ساخت: حکومت وحدت ملی به برگزاری انتخابات پارلمانی، انتخابات شورای ولسوالی ها و انتخابات ریاست جمهوری متعهد است و در این راستا مردم در انتظار اقدامات کمیسیون انتخابات با حمایت ما و بدون مداخله ما هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
سالگرد مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   Lalzad
استاد عطا؛ مردم به قامت استوار شما می نگرد!
===========================
مقاومت سه ماهه شما در برابر خود کامگی های ارگ و پشتیبانی وسیع مردم از مقاومت شما در سراسر کشور یگانه چراغ روشنی است که مردم به آن می نگرند...
شما وعده های زیادی به مردم رنجدیده خود داده اید و مردم هم در عمل نشان دادند که با ریختاندن خون خود از شما دفاع می کنند...
همچنانکه «مقامت» شما و «فریاد عدالت خواهی» شما نور امید فراوانی را در دلهای مردم روشن کرده بود؛ «سکوت ناگهانی» شما باعث تشویش های فراوانی گردیده است...
گویند، آدم مار گزیده از ریسمان دراز می ترسد؛
روح مردم قبض شده است!
+ + +
در میدان باشید، حقایق را با مردم خود در میان بگذارید؛
شما یکطرف «معادله» هستید...
بن دیگر را تکرار نکنید؛
روی عبدالله را سفید نسازید!
+ + +
به «مقاومت» خویش ادامه دهید...
«صدای عدالت خواهی» را خاموش نسازید...
«سنگر بلخ» را رها نکنید...
+ + +
کاری نکنید که فردا همگان بنویسند:
«نور هم تسلیم شد»!
«نور هم معامله کرد»!

>>>   Amirzada
در بلخ چی می گذرد؟
درین روز ها شایعاتی زیادی از آدرس بلخ بیشتر توسط باند عبدالله بیرون می آید. این در حالیست که هزاران انسان داد خواه آماده " بهار خراسانی" اند و سال جدید را با تغییر سر نوشت شان از دست برادران طالب و گلبدین در ارگ آغاز کنند و منتظر دستور اعتراضات مدنی و یا غیر مدنی از جانب نور بلخ اند.
اما عبدالله بحیث سخنگوی ارگ بقول استاد سیاف" پیش پزکی" می کند و سر نوشت نور بلخ را حل شده اعلام می کند.
واقعیت اینست که حتا پسر نور هم جانشین پدر شود باز هم پسر وزن پدر را در معادلات سیاسی فعلی ندارد. گفته اند" سنگ در جایش سنگین است"
+++++++++++++++
درین روز ها که نسل کشی و معامله با طالبان به اوج رسیده است، بلخ یگانه امید و تکیه گاه میلیونها انسان مظلوم و داد خواه تبدیل شده است. بلخ محور قدرت در معادلات سیاسی در کشور تبدیل شده است. سر نوشت بلخ در دست مردم است و هیچ تصامیمی بدون اراده و خواست میلیونها مردم خیانت تلقی میشود.
از دست رفتن بلخ کمر مردم را می شکند و راه را به نقشه راه فاشیزم هموار تر می سازد.
بیاد ما باشد که تعهدات استاد عطا برای هزاران مردمی که از او حمایت می کنند قرار ذیل است:
تعهد اول :" کنار رفتنم از مقام بلخ مشروط به کنار رفتن غنی از ریاست جمهوری است. تا غنی رئیس جمهور توافقی باشد من والی توافقی هستم. غنی صلاحیت برکناری من را مطابق به توافقنامه سیاسی ندارد."
تعهد دوم:" اگر سرم را هم از دست بدهم به تعهد خود به شما مردم که کمر من را در برابر حکومت خودکامه و تبهکار ارگ بستید و در روز های دشوار در کنارم مردانه ایستاده اید خیانت نخواهم کرد"
تعهد سوم:" اعتراضات مدنی که ارگ را به سر عقل بیاورد بخاطر روند کابل به تعویق انداختم و به زودی تاریخ جدید اعلان می کنم"
تعهد چهارم:" من مانند عبدالله مار آستین نیستم که در حضور هزاران نفر گفته بود:" اگر قطعه قطعه شوم به آرمانهای شما خیانت نمی کنم!"
تعهد پنجم: " من بجای نظام فاسد خود کامه و تبهکار متمرکز نظام شبه فدرالی برای تان وعده می دهم"
امیدوارم نور بلخ به هیچ قیمتی مقام ولایت بلخ را حتا پسرش هم جانشینش شود تا غنی در ارگ باشد ترک نکند.
شعار ما این است: بلخ در بدل ارگ!

>>>   حمد سعیدی‎ is met Ali Nekpa.
با عرض سلام!
بیچارگی بی برنامه گی و نبود یک مدیریت درست و عاقل مردم و کشور ما را به آن اندازه ذلیل و بیچاره ساخته است که نماینده فوق العاده ریس جمهور یعنی سفیر افغانستان در پاکستان به پا بوسی مولانا فضل الرحمن بیان گزار و پدر طالبان میرود. فضل الرحمن که دست اش به خون صد ها هزار مردم بیگناه افغانستان آغشته است. ننگ بر همچو حکومت ننگ بر همچو سیاست باد.

>>>   ((مراسم گرامیداشت از عبدالعلی مزاری با حضور رییس جمهور، رییس اجرایی، روسای شورای ملی، پسر معاون اول رییس جمهور، معاون دوم رییس جمهور، شخصیت های سیاسی و اعضای کابینه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.))

شما را بخدا در تمام عمر تان اینطور خبر را که در آن "پسر معاون اول رئیس جمهور" در جمله اشتراک کنندگان آنهم قبل از معاون دوم رئیس جمهور، نام گرفته شده باشد، دیده اید؟؟؟
راست گفته اند که "پای ترکیده را خدا موزه ندهد!!!!!"
عبدالله ناحق میگوید که " آرمان شان برآورده نشده"!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است