طالبان: نمی توانید حکم شرعی جهاد را مسخ کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148493 منبع: پرینت

مقام های رژیم کابل نمی توانند حکم جهاد را با مجالس سیاسی و استخباراتی از بین ببرند.

امارت اسلامی طالبان در واکنش به جوابیه علمای اندونزیا به اشتراک نکردن علمای چند کشور بشمول افغانستان و پاکستان در نشست صلح اندونزیا در اعلامیه ای آورده است که دولت اندونزیا براساس یک اراده خوب و خیرخواهی که با مردم افغانستان دارند پیشنهاد اداره کابل را در رابطه با برگزاری مجلس علما پذیرفته است اما هیچگاه برای جلوگیری از حرکت های آزادی خواهی افغان ها و مبارزه بر حق آنها گام بر نمی دارد و این خواسته اساسی و بنیادی امارت است که به نمایندگی از ملت افغانستان به دولت اندونزیا فرستاده شده است.

مقام های اداره کابل می خواهند به اشاره اربابان خارجی شان و با استفاده از نام علما، حکم شرعی جهاد را مسخ کنند، آنها برای این هدف پلان شوم می گیرند و در هر گام با رسوایی مواجه می شوند اما به هیچ صورت نمی توانند احکام شرعی را با مجالس سیاسی و استخباراتی از بین ببرند.

دولت اندونزیا برای برگزاری چنین مجلس کمر بسته است اما یک نماینده آن کشور محی الدین جنیدی در مورد نوعیت این مجلس گفته است که "ممکن برای طالبان در مورد این مجلس معلومات نادرست رسیده باشد اما ما می خواهیم از طریق این مجلس تجربه های خود را در راستای آوردن صلح با افغان ها شریک بسازیم و تنها حرف های آن ها را گوش بدهیم" ، پیشتر وزارت خارجه اندونیزیا نیز گفته بود که نامه طالبان به ما رسیده است و ما در مورد آن فکر می کنیم اما فی الحال مجلس که به تاریخ ۱۵ و ۱۶ مارچ دایر می گردید به تعویق انداخته شده است.

جهاد کنونی افغانستان نیز همچون جهاد پیشین به اساس نصوص اسلامی و به سرپرستی و فتوای شرعی علما کرام آغاز شده است و مقامات رژیم مزدور کابل که به همکاری و پشتیبانی همه کافران قدرتمند جهان می بالند نمی توانند حکم جهاد را مسخ بکند و مسلمان ها را در مورد این جهاد بر حق کنونی دچار شکوک و شبهات بسازند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نشست صلح
اندونزیا
نظرات بینندگان:

>>>   مردم‌بیگناه‌را‌میکشنند‌‌اسم‌جهاد‌راهم‌میارنند‌طلبکار‌هم‌هستنند

>>>   هزاران خوانواده رابی سرپرست کردین ودست به همه کارهای نامشروع میزنن تاشکمشان راسیرکنن واقعا شماجهادمیکنید؟؟؟جهادیعنی چی علیه مردم ویرانی واوارگی وبه زورحکومت کردن وبه خواست مردم توجه نکردن؟؟؟؟

>>>   من قسم میخورم در افغانستان یک ...وجود ندارد چه طالب چه غیر طالب.

>>>   اگر 10هزار نیرو داشته باشم و حقوق بشر را نا دیده بگیرم کمتر از 3 سال تمام افغانستان را خالی از هر نوع تروریستی خواهم کرد.
برای نابودی تروریست رحم و شفقت جوابگو نمیباشد بلکه تروریست را با روش خودشان باید نابود کرد،تمام زندانیان طالب باید اعدام شوند بدون استثناء، با کسانی که بر نوامیس مردم حمله میکنند باید ناموسشان در اختیار همه قرار بگیرد چیزی شبیه جهاد نکاح ،احزاب سیاسی باید آزاد باشند ولی در چهارچوب قانون اساسی، رسانه ها باید آزاد باشند ولی در چوکات قانون، و در آخر طالب خوب مرده است و طالب زنده خوب بوده نمیتواند.
عبدالقهار عبدالسلام علیزی

>>>   راهی که اینها انتخاب کردند اشتباه بود ۔ تنها راحل افغانستان صلح است ۔ امیدواریم به صلح ۔ حبیب الله یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است