عطا و غنی یا بلخ در بدل ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148469 منبع: پرینت

در این روزها شایعات زیادی از آدرس بلخ بیشتر توسط باند عبدالله بیرون می آید.

این در حالی است که هزاران انسان دادخواه آماده "بهار خراسانی" اند و سال جدید را با تغییر سرنوشت شان از دست برادران طالب و گلبدین در ارگ آغاز کنند و منتظر دستور اعتراضات مدنی و یا غیرمدنی از جانب نور بلخ اند اما عبدالله بحیث سخنگوی ارگ بقول استاد سیاف "پیش پزکی" می کند و سرنوشت نور بلخ را حل شده اعلام می کند واقعیت این است که حتی پسر نور هم جانشین پدر شود باز هم پسر وزن پدر را در معادلات سیاسی فعلی ندارد. گفته اند "سنگ در جایش سنگین است".

در این روزها که نسل کشی و معامله با طالبان به اوج رسیده است بلخ به یگانه امید و تکیه گاه میلیون ها انسان مظلوم و دادخواه تبدیل شده است. بلخ به محور قدرت در معادلات سیاسی در کشور تبدیل شده است سرنوشت بلخ در دست مردم است و هر تصمیمی بدون اراده و خواست میلیون ها مردم خیانت تلقی می شود از دست رفتن بلخ کمر مردم را می شکند و راه را به نقشه راه فاشیزم هموارتر می سازد.

به یادمان باشد که تعهدات استاد عطا برای هزاران مردمی که از او حمایت می کنند قرار ذیل است:
تعهد اول: "کنار رفتنم از مقام بلخ مشروط به کنار رفتن غنی از ریاست جمهوری است تا غنی رییس جمهور توافقی باشد من والی توافقی هستم. غنی صلاحیت برکناری من را مطابق به توافقنامه سیاسی ندارد".
تعهد دوم: "اگر سرم را هم از دست بدهم به تعهد خود به شما مردم که کمر من را در برابر حکومت خودکامه و تبهکار ارگ بستید و در روزهای دشوار در کنارم مردانه ایستاده اید خیانت نخواهم کرد".
تعهد سوم: "اعتراضات مدنی که ارگ را به سر عقل بیاورد بخاطر روند کابل به تعویق انداختم و به زودی تاریخ جدید اعلان می کنم".
تعهد چهارم: "من مانند عبدالله مار آستین نیستم که در حضور هزاران نفر گفته بود: "اگر قطعه قطعه شوم به آرمان های شما خیانت نمی کنم".
تعهد پنجم: "من بجای نظام فاسد خودکامه و تبهکار متمرکز نظام شبه فدرالی برایتان وعده می دهم".

امیدوارم نور بلخ به هیچ قیمتی مقام ولایت بلخ را حتی اگر پسرش هم جانشینش شود تا غنی در ارگ باشد ترک نکند.
شعار ما این است: بلخ در بدل ارگ!

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیرزاه
نور
بلخ
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   ....خود میدانید که طرف ملت ما وشما نه غنی وعبدالله بلکه زور گو ها وزورمندان جهان اند انها از ابتدا تا امروز زیر پوشش سازمان ملل ولنتخابات تقلبی وحکومت نا وحدت ومتشنج ملی به حکمروای واشغال ادامه داده اند اگر جناب نور از بین این همه عیال ونفقه خوار ملت عزیز به پا استاده ومقاومت نموده وملت ارجمند وملیت های باهم برادر کشور اورا همراهی ویاری کرده اند هم مثمر ثمر بوده ونیز دروغگوی ها ولاف های بیجا وبی مورداین اجنت هارا نزد ارباب افشا ساخته وشما محترم نیک میدانید که اجانب ومتجاوزین نقشه های خودرا یکی بعد دیگری دیر ویازود تطبیق وبسوی انچه استراتیجی وتیوری ازقبل تعیین شده ای شان است پیش میروند این سیل خروشان وتهاجم سیل اسا را با ملت مستضعف وجناب نور نمیتوان بست وسد نمودیک قیام عمومی وملی ویگ پشتوانه ای مستحکم بیرونی درکار است وتا همه کشور ها بدانند که درینجا جنگ علیه تروریزم نیست ومواد مخدررانابود نساخته بلکه گسترش میدهند واز دموکراسی هم اثرونشانی نیست حتی دموکراسی را برای ابدمنفور نموده اند انگاه میتواان مید وار بود که میشود کاری موثر ونتیجه بخش انجام دادوبرنامه بنان سوان عین همین کنفرانس بن وحکومت موقت بود ربانی ومسعود با قربان نمودن خود فقط توانستند چند سال محدود از تطبیق ان جلوگیری نمایند نه تنها در کشور عزیز من وتو درتمام دنیا این سناریودر جریان است
والله هو الموفق الموید
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   غنی کوچی ناقل پدر تعصب ومنا فق دارای تفکر تفرقه بین تمام اقوام غیر افغان در سرزمین مان خورشدی ما است و جایگزین کردن فاشیست های قبیله کوچی و ناقلین متعصب پاکستان مانند ثواب الدین مخکش ، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت حرامی دگروال انور ... و امرخیل تازه پاکستانی بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام غیر افغان با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دسته خبیثه متعصبان فاشیست قبیله کوچی و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است قوام کوچی یان ناقل در قدرت دولتی جمع شده اند و شما اقوام غیر افغان کوچی با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیستان بکوشند.
قوم کوچی،قوم پاکستان قوم اوغان یگانه قومی تعصب گروه ایست برای لکد مال و پایمال گردن چراگاه های سبز ما و حاصلات مردم بی دفاع در این سرزمین خورشیدی هر سال در بهار از پاکستان می آیند. خدایا ای ملت باغیور را ازشر ای قوم بی رحم بی منطق نجات دهد.

>>>   نور را با تحریک های بیجا. وشیر بچه بلخ گفته به بایه دار خواهید برد.عاقبتش بخیر.
نوروز،باشنده بلخ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است