افتتاح اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستانبا حضور رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148449 منبع: پرینت

داکتر عبدالله امروز (سه شنبه، 22 حوت) در مراسم گشایش «اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان» شرکت کرده گفت که هرچند چنین ابتکارهایی کوچک می‌نماید، اما در عمل آورندۀ تغییرات مهم در زندگی شهروندان و بهبود اقتصاد کشور است.

رییس اجرایی اظهار داشت: افغانستان ظرفیت‌های زراعتی فراوان دارد و سرمایه‌گذاری روی تولیدات زراعتی کشور، اقدام مهمی است که باید سرمایه‌گذاران در این بخش توجه‌ جدی نمایند.

عبدالله سرمایه‌گذاری روی تولیدات زراعتی را فراهم‌کننده تسهیلات فراوان در زندگی شهرودان دانسته، افزود: مهمترین پیامدهای چنین اقداماتی افزایش تولیدات و صادرات و همچنان بهبود وضعیت اقتصادی دهقانان و باغداران است.

رییس اجرایی تأکید کرد که از برنامه‌های اقتصادی حمایت همه‌جانبه می‌نماید. چون اقدامات اینگونه رابطۀ مستقیم بالای حکومت داری، تأمین امنیت و بلند رفتن سطح اقتصادی شهروندان و دولت است.

عبدالله از ایجاد اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان ابراز خرسندی نموده و به سرپرست اتاق‌های تجارت و رییس اتحادیۀ جلغوزه افغانستان وعده سپرد که وزرای حکومت را هدایت می‌دهد تا در راستای بهبود کارهای شان تلاش بیشتر نمایند.

خان جان الکوزی سرپرست اتاق‌های تجارت و صنایع، ضمن سپاس‌ از رییس اجرایی، گفت: هرچند سران حکومت وحدت ملی همیشه از سکتور خصوصی حمایت کرده‌اند؛ اما هنوز مشکلاتی فرا راه بازرگانان و سرمایه‌گذاران وجود دارد که لازم به حمایت‌های بیشتر است.

آقای الکوزی گفت که جلغوزۀ افغانستان با بهای اندک به پاکستان صادر می‌شود، بعد از پروسس از آنجا به کشورهای دیگر صادر می‌گردد که میلیاردها دالر به جیب پاکستانی‌ها می‌رود. وی تکشیل اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان را به منظور پروسس و صادرات مستقیم از کشور در این بخش با اهمیت دانست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جلغوزه
اتحادیه
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
تأیید‌ احتمالی سرشماری ماهواره یی از طرف کابینه، خیانت ملی به شهروندان ، هویت و فرهنگ ماست.
سرشماری ماهواره یی؛
توطیه جدید و منافقانه فاشیسم جهت تحکیم و تثبیت حاکمیت افغانی صورت گرفته و ارزش و اعتباری ندارد.
سرشماری جدید ایکه از طریق ماهواره صورت گرفته است، نفوس کشور را ۳۵ میلیون نشان می دهد و دراین سرشماری جمعیت استانهای تاجیک نشین، هزاره نشین و ازبیک نشین از ۸۰ درصد تا پنجاه درصد کاهش یافته و جمعیت استان‌های افغان نشین یا پشتو زبان تا صد درصد افزایش یافته است.
تأیید این سرشماری توسط کابینه خیانت آشکار به شهروندان خراسان و خدمت به فاشیسم تبهکار افغانی می باشد.
این توطیه برای تغییر اکثریت نمایندگان مجلس به نفع اقلیت قوم افغان طرح ریزی گردیده و برای مشروعیت خود در عقب یک نهاد بین‌المللی پنهان شده است.

>>>   General Ata Mohammad Noor
هموطنان عزیز!
امروز خبرهایی در صفحه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در خصوص کنار رفتن من از ولایت بلخ، دست به دست می‌شود. تمام این خبرها بی‌اساس بوده و آن را تکذیب می‌کنیم.
با تأکید می‌گویم که تا زمانی که خواسته‌های مشروع جمعیت اسلامى افغانستان برآورده نشود، هیچ معاملۀ پیدا و پنهان در کار نخواهد بود.
ما به تمام تعهدات خود پا بند استیم و در مذاکره را نبسته‌ایم و تصمیم نهایی را کماکان از صلاحیت رهبری جمعیت می‌دانیم.
موضوع ولایت بلخ، آخرین ماده و موردی است که در مذاکرات مطرح بوده است.
یک بار دیگر قابل یاد‌آوری می‌دانم که تصمیم نهایی در خصوص مذاکرات را حزب جمیعت و شخص رهبر حزب می‌تواند بگیرد.
سترجنرال عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است